Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rapporter om brickade Wii's! VARNING

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Kan någon som har rätt bra koll förklara hur jag ska göra för att inte få mitt Wii förstört?...

Jag har ett Wii PAL-maskin som är chippat hos PSXcare med ett Wiikey, Jag har inte uppdaterat mitt Wiikey sen installation men om jag inte minns fel så fick jag någon slags update i mitt Wii för några veckor sedan av nintendo skulle jag tro.

Jag vill hemskt gärna spela, men inte få mitt Wii pajj, kommer det kanske en PAL-release man kan va 100 på snart?

Comment

Jag fattar inte ens varför folk orkar bry sig om ntsc, bättre att vänta på PAL i alla lägen så är man säker.

Comment

mjo jag väntar nog på pal jag med, har inte råd med riskerna ;P... När släpps pal då?

Comment

du får nog vänta ett tag, det finns inget datum som är mer specificerat än "2007" ännu.

Comment

Original inlägg av Mojo Visa Inlägg
            Tror det förhåller sig så här simpelt tbh

Scenario 1:
            - Wiiet har E2.1 och Everybody votes channel, SPM installerar då en mindre Firmware upgrade för nått (vi vet inte exakt vad) denna upgrade är inte regionsbunden eller relaterad utan är en uppdatering av obunden mjukvara. allt är frid och fröjd i Wii land.

Scenario 2:
            - Wiiet har inte tillräckligt ny Firmware för att den nya lilla uppdateringen ska kunna utföras, patchen patchar då till USAs Senaste Firmware upgrade och det är det som kukar ur PAL wiiet.

Så se för gudskull till att köra en system upgrade innan ni trycker in den här skivan
            Det verkar vara precis det som är felet! Funkade perfekt för mig att köra, jag har wireless och den senaste system updaten, SPM körde en lite update och sedan bar det iväg.

Comment

Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
              Den kanalen laddar man ju ner själv så den behöver man inte ha. Du går vidare alltså. Där du kan välja om du vill hantera data eller... ja, vad det andra är. Gått in där? Står uppe till höger.
              mm precis man går in på wii settings. och där kan man ändra bild och ljud och lite allt möjligt. men det står aldrig något högst upp till höger

Comment

är lite fundersam. Någonting måste den ju lägga in på Wii:t eftersom uppstarten skiljer sig första och andra gången man sätter igång det med SPM i (första gången försöker den uppdatera).

Comment

Original inlägg av Rikachu Visa Inlägg
                  är lite fundersam. Någonting måste den ju lägga in på Wii:t eftersom uppstarten skiljer sig första och andra gången man sätter igång det med SPM i (första gången försöker den uppdatera).
                  Läs om min post så kanske det klarnar.

Och för att lugna rädda själar finns det Wii Firmware skivor att dra hem, dvs man kan utföra en "factory reset" på sin wii i värsta fall.

Comment

Vars hittar man en sån skiva och hur ska man kunna köra skivan om man inte ens kommer in i menyn?

Comment

Scenario 1:
                      - Wiiet har E2.1 och Everybody votes channel, SPM installerar då en mindre Firmware upgrade för nått (vi vet inte exakt vad) denna upgrade är inte regionsbunden eller relaterad utan är en uppdatering av obunden mjukvara. allt är frid och fröjd i Wii land.
                      Ahå.. Är det säkert då att det är en helt regionsfri uppdatering? Eller är det bara ett antagande ;-/.. Är fan skraj för detta spel ;D

Comment

Om du är så pass skrajj och inte känner dig säker finns det inget vi kan säga för att lugna dig. då ska du vänta på PAL rellen som kommer i slutet av Maj.

Comment

Sådär. Då har man bränt ut SPM o kört uppgraderingen, o de fungera!

Jävligt roligt spel!

Comment

Jag vet inte vad moderatorerna här på forumet säger, men jag hade i alla fall avrådit alla att uppdatera.

Även om du får ditt Wii att fungera ihop med NTSC-versionen av super paper mario, verkar den ju tanka över ntsc-information till ditt pal-wii, och vilka problem det här kan leda till nästa gång personerna som kört ntsc-uppdateringen väl ska köra en pal-uppdatering ovanpå denna, vågar inte jag spekulera i.

Comment

Ääääh, man kan alltid factoryresetta.... men vill du vara feg och vänta så står det dig fritt. Under tiden så njuter jag av Paper mario.

Comment

Hur factoryresettar man?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X