Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rapporter om brickade Wii's! VARNING

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Ja, warquz hur factoryresettar man när allt man kommer åt är detta?

http://img406.imageshack.us/my.php?i...2007091cw6.jpg

Tror några hundra wiianvändare gärna vill ha dina tips eftersom du så galant kan fixa till det om din wii brickas.

Comment

Warquz pratar om senare problem. har man redan fått igång SPM men oroar sig att det blir problem med en kommande PAL-uppdatering så är det bara att "factoryresetta" vilket man gör under inställningar. om man fastnar från början däremot är det en helt annan sak och då kan man spola ner sitt Wii. eller vänta några dagar och se om någon kommer med en lösning

Comment

högst troligast är väl att nån kommer med en lösning, eller? Det borde väl inte vara så svårt för någon i denna värld att komma på hur man factoryresetar genom att bara stoppa i en dvd-skiva eller nåt. eller?

Comment

Original inlägg av merlo Visa Inlägg
          högst troligast är väl att nån kommer med en lösning, eller? Det borde väl inte vara så svårt för någon i denna värld att komma på hur man factoryresetar genom att bara stoppa i en dvd-skiva eller nåt. eller?
          Det lär komma något sätt. Hur pass lätt det kommer bli... det är frågan.
          Kanske får PSXCARE mer att göra... mer klirr i kassan.
          1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

att tänka "jag ska factory reseta om det strular sig" är att leka med brickan.

hur hade du tänkt komma åt format grejen i wii om det går så långt att din wii blir brickad på grund av att du blandat ihop ntsc och pal filer på din wii när nästa EU patch kommer.

i dagsläget är det omöjligt att säga.
            visst är folk så jäkla desperata för ett spel so go ahead men tänk er noga för. ingen vet vad som egentligen kommer att hända förrens nästa EU patch.
            Personligen så avråder jag alla från att göra det för att vara på den säkra sidan.

annars så känns det faktiskt att någon får cracka spelet.
            borde ju inte krävas allt för många braincells och ta bort updaten från skivan relinka till skräp som ignoreras av wiin och sedan packa och göra till en ny iso.
            dock har jag nog för få för att göra något sådant =D

Comment

Det har kommit en ny firmware update idag 2.2E. Jag skrev det här i fullständiga opera browsern. Frågan är ju om super paper mario funkar som det ska.

Comment

Sitter å väntar på att ngn med 2.2E som aldrig kört SPM testar å ser att det är ok (dvs den försöker inte med någon uppdatering, whatsoever!)

Comment

samma här.
                  rent logiskt så borde ju paper mario updaten se att man har en högre firmware än den på skivan och sedan strunta i att updatera.

Comment

mjopp. Verkar riktigt lovande, ska låta någon annan vara testkanin dock
                    .. lär dock ta lite längre tid, efterssom dem med spralliga fingrar troligen redan kört hårt med 2.1E :P.. Men någon våghals ska det väl finnas

Comment

om jag kommer iväg och köper en USB-adapter så att jag kan koppla upp mitt Wii så lovar jag att jag ska testa SPM på en PAL Wii med 2.2E firmwire

Comment

Nemas problemas. Funkar fint. Den vill inte uppdatera igen heller.

Comment

N!cklas, är du nisslas? upptäckte att ngn på TL postade exakt samma sak ;P

Comment

Original inlägg av Rikachu Visa Inlägg
                            N!cklas, är du nisslas? upptäckte att ngn på TL postade exakt samma sak ;P
                            haha nej, det är inte jag.

Comment

om man har 2.2 och aldrig kört SPM så försöker den fortfarande att uppdatera .. Doh

Comment

ojdå. illa.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X