Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rapporter om brickade Wii's! VARNING

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av jarlen Visa Inlägg
    Jag kommer testa om en timme på mitt PAL-Wii med CycloWiz 3.0.
    Jag har Wireless. Jag tror det funkar...

mm jag tror också det fungerar. hur uppdaterar man sitt cyclowiz chip förresten? bara bränna ut iso-filen och stoppa in i Wii och sen uppdateras eller? måste man stänga av med switchen eller liknande?

Comment

Kör wiikey men enligt detta forum så är allt lugnt.

http://gbatemp.net/index.php?showtopic=48554&st=105

Comment

Original inlägg av warquz Visa Inlägg
        Kör wiikey men enligt detta forum så är allt lugnt.

http://gbatemp.net/index.php?showtopic=48554&st=105
        "To recap:

1. Super Paper Mario (SPM) USA is out. Give it a few hours before it hits the torrent sites.
        2. Confirmed to work on USA Wii with Wiikey
        3. SPM comes with a Wii firmware update. Update is compatible with Wiikey mod.
        5. UNCONFIRMED: Wii Firmware update will allow future DS-Wii Connectivity."

Synd att han inte hade med något om Pal och Wiikey.
        Är din konsoll "Svensk"?
        1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
          "To recap:

1. Super Paper Mario (SPM) USA is out. Give it a few hours before it hits the torrent sites.
          2. Confirmed to work on USA Wii with Wiikey
          3. SPM comes with a Wii firmware update. Update is compatible with Wiikey mod.
          5. UNCONFIRMED: Wii Firmware update will allow future DS-Wii Connectivity."

Synd att han inte hade med något om Pal och Wiikey.
          Är din konsoll "Svensk"?

Spansk

Comment

Okey.

Ni som har Svenskt Wii och Wiikey. Berätta gärna hur det gick när ni vet.

Edit:
            Verkar som att det är bra att ha uppdaterat sin Wii till senaste firmware via inställningarna i enheten innan man ger sig på denna rel.
            Last edited by N!klas; 2007-04-10, 19:34.

Comment

Är ingen skillnad på min wii och en svensk dito förutom priset.

Jo, har man gjort alla updates och INTE uppdaterar via papermarioskivan så är allt lugnt.

Comment

På bitgamer står det att det är en ntsc uppdatering med på skivan och om man inte har högre ver. nr. på sin pal firmware så går nstc fw:n in o spökar till det.

Låter ju rimligt iofs.

Comment

Original inlägg av skerk Visa Inlägg
                  På bitgamer står det att det är en ntsc uppdatering med på skivan och om man inte har högre ver. nr. på sin pal firmware så går nstc fw:n in o spökar till det.

Låter ju rimligt iofs.

Ja, det låter mycket rimligt.
                  Står det något om vilken version NTSC-uppdateringen är på?

Vart är alla rapporter på hur det funkar?

Comment

Tidigare idag, ivrig som jag var så körde jag ut spelet o åkte.

Converterade den till PAL, brännde o ploppa in i maskinen, updated som den ville sen reboota och sen spelade lite papper mario

Inga problem med andra ord, antar jag jag hade senaste FW till consolen, innan den ville patcha med updaten på skivan?
                    Min maskin e tysk och installerade Wiikey för några dagar sen.

Comment

Titta in min länk ovan, är en massa användare där som får det att funka.

Comment

Någon som vet om man kan tacka nej till att patcha med skivan eller är man rökt så fort man stoppat in discen utan FW/Uppkoppling?

Comment

den frågar om den ska patcha.

Comment

Endel verkar ha kört RegionFree-pathen på ISOn innan de har bränt den trots att Wiikey har stöd för att göra detta direkt. Kanske man ska göra så?

Comment

Jag har wiikey, kommer bränna ut den rakt av (ingen conform) raporterar om 2 timmar när den är nere

Comment

Jaja, jag bränner ut skiten och provar nu.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X