Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rapporter om brickade Wii's! VARNING

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av FLU Visa Inlägg
    När man ska spela Super Paper Mario då vill han uppdatera sig ska man låta den göra det.???
    Jag ha WIIKEY
    japp.. om du har den senaste uppdateringen från nintendo
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

Comment

• Men brickar inte wiit då ????

Comment

• Original inlägg av FLU Visa Inlägg
        Men brickar inte wiit då ????
        Denna fråga har ställts MÅNGA gånger tidigare.
        Det ska inte vara problem att updatera om du har 2.2E (vet inte hur det är med 3.0). Men du kan ju bara patcha iso filen innan du bränner ut med Wii brickblocker (finns i denna tråden)

Comment

• Nu när 3.0 har kommit ut. Kan man uppdatera med denna så att man återställer inställningarna. Min är softbrickad det innebär typ region krok om jag uppfattar fel. Genom att uppdatera min nu med rätt region så kanske det bra igen.

Har jag fel?

Comment

• Tjena jag har lite frågor om Wii,s uppdatering 3.0. För det står ju om man har chippat Wii så kan ju chippetlåsas eller i värsta fall kan hela Wii,et låsas. Är det någon som har testat att uppdatera till 3.0 här? Själv vågar jag inte, men WTF det verkar som att man inte kan komma in i Wii Shop Channel om man inte uppdaterar till 3.0 Det står så här då"Det finns en ny uppdatering till din Wii. Du är välkommen till baka när du gjort det". Men jag har fått reda på att man kan uppdatera det om man uppdaterar sitt chip. Men jag vet inte om jag vågar

Comment

• Original inlägg av WiiDude Visa Inlägg
              Tjena jag har lite frågor om Wii,s uppdatering 3.0. För det står ju om man har chippat Wii så kan ju chippetlåsas eller i värsta fall kan hela Wii,et låsas. Är det någon som har testat att uppdatera till 3.0 här? Själv vågar jag inte, men WTF det verkar som att man inte kan komma in i Wii Shop Channel om man inte uppdaterar till 3.0 Det står så här då"Det finns en ny uppdatering till din Wii. Du är välkommen till baka när du gjort det". Men jag har fått reda på att man kan uppdatera det om man uppdaterar sitt chip. Men jag vet inte om jag vågar
              Nej, du behöver inte hålla på med något chipp.
              Det ska inte vara några problem att uppdatera men man kan få problem med att starta vissa skrivor som körs i Gamecube-mode men det finns fixar ute. Wiikey funkar fint med 3.0.
              Last edited by N!klas; 2007-08-09, 16:42.
              1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

• Original inlägg av feifam Visa Inlägg
                Nu när 3.0 har kommit ut. Kan man uppdatera med denna så att man återställer inställningarna. Min är softbrickad det innebär typ region krok om jag uppfattar fel. Genom att uppdatera min nu med rätt region så kanske det bra igen.

Har jag fel?
                Nej, du har rätt, men om du inte kommer in i inställningarna så kan det bli svårt att starta uppdateringen.

Comment

• Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
                  Nej, du behöver inte hålla på med något chipp.
                  Det ska inte vara några problem att uppdatera men man kan få problem med att starta vissa skrivor som körs i Gamecube-mode men det finns fixar ute. Wiikey funkar fint med 3.0.
                  Det låter ju bra, men jag har chippet CYCLO-WIZ, tror du att det med funkar utan några problem? Men om det nu går att uppdatera utan några problem, då undrar jag varför det kommer ett varnings brev när man ska uppdatera det. Det står ju att Wii,et kan låsas då.

Comment

• Original inlägg av WiiDude Visa Inlägg
                    Det låter ju bra, men jag har chippet CYCLO-WIZ, tror du att det med funkar utan några problem? Men om det nu går att uppdatera utan några problem, då undrar jag varför det kommer ett varnings brev när man ska uppdatera det. Det står ju att Wii,et kan låsas då.
                    Det står att saker och ting kan sluta fungera men den varningen kommer upp för ALLA och har inget med chipp att göra. Jag är säker på att Nintendo skriver så för att folk körde NTSC-spel och uppdaterade sina PAL-maskiner med en NTSC-uppdatering som gjorde att Wii't slutade funka helt bl.a.

Eller säker.. det är vad jag tror.
                    Dessutom är chippen tillåtna i en hel del länder och om Nintendo skulle få för sig att aktivt förstöra chippade konsoller så skulle de troligen få fan för det.
                    Last edited by N!klas; 2007-08-09, 17:15.

Comment

• Jag fick inte varningen alla pratar om när jag uppdaterade till 3.0 men jag kan iaf intyga att wiikey funkar utmärkt efter uppdateringen.

Comment

• Original inlägg av getinge Visa Inlägg
                        Jag fick inte varningen alla pratar om när jag uppdaterade till 3.0 men jag kan iaf intyga att wiikey funkar utmärkt efter uppdateringen.
                        Gå in på inställningar och välj att uppdatera igen.
                        TATA!

Det finns dock ingen uppdatering men varningen dyker ändå upp.

Comment

Det står att saker och ting kan sluta fungera men den varningen kommer upp för ALLA och har inget med chipp att göra. Jag är säker på att Nintendo skriver så för att folk körde NTSC-spel och uppdaterade sina PAL-maskiner med en NTSC-uppdatering som gjorde att Wii't slutade funka helt bl.a.

Eller säker.. det är vad jag tror.
                          Dessutom är chippen tillåtna i en hel del länder och om Nintendo skulle få för sig att aktivt förstöra chippade konsoller så skulle de troligen få fan för det.
                          Okej,det låter bra det här, och tack för att du berättar det här N!klas. Men som jag sa innan, tror ni att det går bra att uppdatera det med chippet CYCLO-WIZ med? Men som du sa N!klas, det är ju laglit med chipp i vissa länder och om dom låser doms Wii så är det ju riktigt konstgt. Men jag tror jag ska uppdatera det snart.

Comment

Nej, du har rätt, men om du inte kommer in i inställningarna så kan det bli svårt att starta uppdateringen.
                            Går det inte ut ett meddelande om uppdateringen, om man inte själv gör den? Om feifam kan komma in i Wii Message Board kanske det går att initiera uppdateringen direkt från mailet.

Jag har i alla fall för mig att jag kunde dra igång uppdateringen till 2.2 direkt ifrån det meddelande som gick ut, utan att behöva gå in i inställningarna.

Comment

• Original inlägg av khim Visa Inlägg
                              Går det inte ut ett meddelande om uppdateringen, om man inte själv gör den? Om feifam kan komma in i Wii Message Board kanske det går att initiera uppdateringen direkt från mailet.

Jag har i alla fall för mig att jag kunde dra igång uppdateringen till 2.2 direkt ifrån det meddelande som gick ut, utan att behöva gå in i inställningarna.
                              Jo, jag tänkte på det och det bör väl gå.
                              Jag fick inget meddelande om 3.0 men det kanske kommer.
                              Nintendo kanske låter lite folk uppdatera manuellt först och sedan så skickar de ut meddelandet för att inte överbelasta servrarna kanske.

Comment

• Hmm.. Fick ner SMP och satte in den. Hade redan uppdaterat till 3.0E dagen innan men nu när jag fick in den fick jag ett alternativ att uppdatera igen som jag tacka ja till eftersom många har ställt denna fråga och fått svar om ett "ja". Men sen trodde jag att allt skulle gå direkt till spelet då den märkt att jag redan har ett större version uppgradering men istället så kom jag till en "upgrade progress" med en "progress bar" som visade hur mycket av uppdateringen var avklarat, är detta bra eller dåligt?

Spel o.s.v. funkar ju än, allt verkar göra det. Vill bara veta om den "uppdateringen" som det såg ut att den utförde hade nån nackdel med sig. Om nån känner till något om det d.v.s.

Och sen vill jag ha seriösa svar tack, märker att vissa gör till sig och trycker ner de som är förvirrade och ställer fråger som andra råkar redan känna till.
                                Last edited by Zemu; 2007-08-11, 12:31.
                                GB, MegaDrive, GBC, DreamCast, GameCube (Viper GC), PS2 (DMS4 Pro), NDS (M3+1GB)+(R4 SDHC+4GB), PSP (fw 1.5), XBOX360 (iXtreme), Wii (WiiKey), iPhone 4 (fw 4.1), Playstation 3 (CFW-KMEAW 3.55), 3DS (GateWay 3DS)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X