Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Installera HBC, USBLOADER (FW 3.xx med eller utan chip)(4xx kommer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av micro Visa Inlägg

Har jag fattat rätt att det finns massa olika IOS. Genom att lägga in dessa manuellt med Wadinstaller kan man spela nya spel men ändå vara kvar på 3.2E ???

Vad jag läst så rekommenderar de att man skall stanna på 3.2 för Homebrew...
    Stämmer det? Dessutom finns det någon sida för vilka IOS som krävs för vilka spel?

Comment

Jag kör 4.0E utan något chip och installerade Homebrew med Bannerbomb exploit. Har provspelat Mario Tennis, Mario Kart, Virtua Tennis m.fl. och det har fungerat bra så länge jag startat om Wiin innan jag byter spel.

Så vitt jag förstår så uppgraderar PSXcare Wiin till 4.0 när de sköter installationen av HBC.

Installationen enligt de manualer jag körde tog max 20 minuter.
      Last edited by jenlid; 2009-07-13, 20:41.

Comment

Jag har ju 3.1E på min och jag har precis kört ut Punsch Out och någon mer som vill uppdatera. Vilken version får jag då? Är det något jag ska installera först innan jag uppdaterar? Jag har nu HBC, USB loader och WAD Manager.

Comment

Original inlägg av Joukko Visa Inlägg
          Jag har ju 3.1E på min och jag har precis kört ut Punsch Out och någon mer som vill uppdatera. Vilken version får jag då? Är det något jag ska installera först innan jag uppdaterar? Jag har nu HBC, USB loader och WAD Manager.
          Pounch-Out uppgraderar din console till 3.4E. Det är helt lugnt o köra denna uppdateringen om du vill, läs bara instruktionerna och gör enligt guiden sedan OM du inte vill pilla med att installera egna "cIOS" för att ligga kvar på 3.1E.

//
          Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy

PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX

Comment

Original inlägg av Littlelen Visa Inlägg
            Pounch-Out uppgraderar din console till 3.4E. Det är helt lugnt o köra denna uppdateringen om du vill, läs bara instruktionerna och gör enligt guiden sedan OM du inte vill pilla med att installera egna "cIOS" för att ligga kvar på 3.1E.

//
            Om jag vill stanna kvar på 3.1E eller 3.2E vad behöver jag då installera för att även köra nya spel?

Jocke

Comment

Vad är syftet med att stanna kvar på 3.1 eller 3.2? Jag har 4.0E och har provat ca 20 spel utan att uppleva några som helst problem med att starta via USB eller DVD.
              Senaste installationsinstruktionerna för HBC funkar utan problem för 4.0.

Comment

Original inlägg av jenlid Visa Inlägg
                Vad är syftet med att stanna kvar på 3.1 eller 3.2? Jag har 4.0E och har provat ca 20 spel utan att uppleva några som helst problem med att starta via USB eller DVD.
                Senaste installationsinstruktionerna för HBC funkar utan problem för 4.0.
                Nej, ska man bara spela och inte bryr som eget "pill-pill" på egen hand, så finns det inga anledningar till att ligga kvar o tråna på 3.xx.... utan då kan man lika gärna uppgradera till 4.xx i sådana fall, så jag håller med dig.
                Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy

PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX

Comment

Jenlid jag har ett Wii med FW4.0E och ska installera Drivekey chip i den men vill ha tillgång till NES och SNES spel med så då tänkte jag följa dina länkade guider och undrar om jag måste nedgradera och var var det du gjorde en miss så du brickade systemet samt vad bör man vara extra noga med?Jag är helt grön när det gäller Wii(3 dagars ägande) men har riktigt god elektronik samt datorvana.Tacksam för all hjälp jag kan få.

Comment

Felet jag gjorde var just att nedgradera, när jag följde stegen som jag slutligen använda från HBCs wiki så fungerade allt klockrent. Jag kör utan chip och det är inga som helst problem.
                    SNES, NES, N64 waddar finns att hämta på internet mha Google sökning.

Comment

Ok TACK Jenlid då struntar jag i att nedgradera men tyvärr får jag vänta en vecka eller så innan jag får hem mitt beställda SD kort(Sandisk for Wii 2Gb).Jag har ett 4Gb Transcend SD kort men det funkar tydligen inte med Bootmii läste jag på Wiibrew.

Comment

lägga till att man ska göra en nand backup så du kan återställa om något går fel

Comment

Original inlägg av hejhej20 Visa Inlägg
                          lägga till att man ska göra en nand backup så du kan återställa om något går fel
                          Ok tack hejhej20.Finns det någon guide till nand backup då jag inte vet vad det är?

Comment

andvänd BootMii funkar bäst jag vet inte någon guide så du får läsa om BootMii på deras hemsida http://bootmii.org/

Comment

1.59Mb

Hej jag har gjort i ordning mitt SD-kort med boot.elf och en mapp som heter private totalt 1.59Mb på ett 2Gb SD-kort.Det kan väl ändå inte vara allt som behövs för att kunna lgga in BootMii public beta 2,The Homebrew Channel 1.0.3 och DVDx. eller ...?

Comment

jag vet inte, jag kör med annat program

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X