Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Installera HBC, USBLOADER (FW 3.xx med eller utan chip)(4xx kommer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
    Cover site är nere men skall komma upp nån gång i veckan igen efter omlokalisering...

USB Loader GX är anligt mig den bästa...
    Detta gäller fortfarande...

Bara att vänta...

Comment

Original inlägg av micro Visa Inlägg
      Joukko om du laddar hem hackmii_installer_beta2 så är det bara köra från HBC.
      Sen välja att installera bootmii. Sen när du bootar får du en ny meny innan den bootar HBC eller system där du kan välja att göra backup på NAND.

Mvh micro
      Beta3 är ute. Då kör jag med den då.

Jocke

Comment

Man kanske skulle gå över till att köra spel från HDD. Spelen tar upp en massa plats i datorn. Någon som har provat denna externa HDD? Seagate Extern Portable 2,5" 320 GB.

Comment

Man kanske skulle gå över till att köra spel från HDD. Spelen tar upp en massa plats i datorn. Någon som har provat denna externa HDD? Seagate Extern Portable 2,5" 320 GB.
          Hej

Jag kör med en WD My Book Essential 1Tb, funkar fin fint

Kolla in sidan:
          http://wiki.gbatemp.net/wiki/index.p...atibility_List

Där ser du vilka som funkar bra, mindre bra, inte alls samt hur många som testat den.

Seagate Expansion Portable 320GB, ,Not Tested, Not Tested, Works, 1
          Confirmed

Mvh micro

Comment

Nu håller jag på och laddar över spel till min nya externa HDD. Men hur gör man så man ser covers i Wiit när man ska välja spel? Det blir så mycket lättare för barnen när dem ska spela. Jag får ner det mesta covers till mappen WBFS Manager Covers när jag lägger över spelen till HDD.

Jocke

Comment

Att se covers är ju helt beroende på vilken USB Loader du andvänder...

USB Loader GX är en som har det inbyggt.. Där klickar du bara på vänster sida där bilden borde visas och väljer att ta hem de som du inte har. Tillika skivgrafiken...

Bjerlk

Comment

Configurable USB Loader är den överlägset bästa.

Checka filmen:

http://www.gbatemp.net/index.php?showtopic=147638

Helt sjukt snygg och välfungerande. Jag kör den tillsammans med ett Kingston 16 GB USB-minne. Funkar klockers. Sen kan man dessutom hämta hem covers och cheats WiFi direkt i programmet. Hur smidigt som helst.
                PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                360 JTAG Backup Console
                360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Att se covers är ju helt beroende på vilken USB Loader du andvänder...

USB Loader GX är en som har det inbyggt.. Där klickar du bara på vänster sida där bilden borde visas och väljer att ta hem de som du inte har. Tillika skivgrafiken...

Bjerlk
                  Jag kör med USB Loader 1,5

Comment

Funkar det att softmodda dom nya wii:na man köper? Bannerbomb å usb loader å hela köret?

Comment

Dom med serienummer 64uppåt verkar INTE fungera. Dom tidigare fungerar i princip alla. Några få i sista skeppningen innan LH64 fungerar dock inte...

Bjerlk

Comment

Jag kom och tänka på en sak. När man kör med USB loader då borde man ju kunna köra utländska spel också eftersom man inte behöver uppdatera något. Eller har jag fel??

Comment

USB Loader och liknande blokerar uppdateringar automatiskt. Så ja du kan spela icke PAL spel men det är inte säkert att dom fungerar OM det är så att spelet kräver en uppdatering av firmwaren som du inte har på din konsoll...

Bjerlk

Comment

Jag har bara 3.2E på min och jag kan då lira t.e.x Punch Out som har 3.4E utan problem med CFG USB Loader. Den blockar väl alla updates inkl firmware.

360 JTAG Backup Console
                            360 JTAGable Console

Comment

Det är skillnad om ett spel har en update på sig (Typ nyaste uppdatsen på nyare spel) och att vissa spel KRÄVER en speciell update för att ens fungera. (Typ Guitar hero spel som förut krävde update för att enable usb portarna etc...)

Bjerlk

Comment

Det är skillnad om ett spel har en update på sig (Typ nyaste uppdatsen på nyare spel) och att vissa spel KRÄVER en speciell update för att ens fungera. (Typ Guitar hero spel som förut krävde update för att enable usb portarna etc...)

Bjerlk
                                Jo fast det är väl mer en cIOS uppdatering genom HBC du behöver installera i sådana fall. Om du nu tog GH som ex så är det väl cIOS 222/223 som har den USB-funktionen inbakad. Skall ej behövas officiella IOS uppdateringen från Nintendo som ligger på skivan så vitt jag vet iaf.

360 JTAG Backup Console
                                360 JTAGable Console

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X