Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Installera HBC, USBLOADER (FW 3.xx med eller utan chip)(4xx kommer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Ghaaaaa

Skiten funkar inte !!!

Har v 4.1 pal wii. Wii key 2 chip

Har lyckats installera

The homebrew channel 1.0.6 IOS 61 v19.26
    Homebrew browser 0.3.6
    plus nåt mer dvdx eller vad det stog.

Har installerat new super mario scrubbed på usb stick 2GB med WBFS Manager 3.0.

Fattar inte hur faan jag får igång Usb stick`en ???

Om jag klickar klickar på launch bootmii så kommer jag till en ny ruta med 4 iconer, men sen hänger sig allt, för det går inte att trycka på nåt eller få fram mus pekaren.

Vad är bootmii till för?

Har läst att usb loader 1.5 eller USB Loader GX 1.0 ska funka... men fattar nada hur jag ska få in dom i wii eller hur det fungerar !!!

Så om någon snäll person kan hjälpa en trög gubbe så skulle det vara snällt.
    Last edited by wardog73; 2009-11-16, 18:26.

Comment

Original inlägg av wardog73 Visa Inlägg
      Ghaaaaa

Skiten funkar inte !!!

Har v 4.1 pal wii. Wii key 2 chip

Har lyckats installera

The homebrew channel 1.0.6 IOS 61 v19.26
      Homebrew browser 0.3.6
      plus nåt mer dvdx eller vad det stog.

Har installerat new super mario scrubbed på usb stick 2GB med WBFS Manager 3.0.

Fattar inte hur faan jag får igång Usb stick`en ???

Om jag klickar klickar på launch bootmii så kommer jag till en ny ruta med 4 iconer, men sen hänger sig allt, för det går inte att trycka på nåt eller få fram mus pekaren.

Vad är bootmii till för?

Har läst att usb loader 1.5 eller USB Loader GX 1.0 ska funka... men fattar nada hur jag ska få in dom i wii eller hur det fungerar !!!

Så om någon snäll person kan hjälpa en trög gubbe så skulle det vara snällt.
      Bootmii är enbart ett säkerhetsprogram där du kan ta backup av din Wiis nand (minne). Du kan alltså inte starta några spel från det.

Jag skulle klart rekommendera Configurable USB Loader som många tycker är den klart överlägset bästa. Sen är det grymt snyggt och användarvänligt också.

Denna lägger du helt enkelt på ett SD-kort och bootar antingen genom HBC eller också installerar en forwarder så du får en genväg på Wii menyn direkt.
      PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
      PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
      PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
      360 JTAG Backup Console
      360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Tackar

Testade tog ett tag innan jag fick i gång usb loader grejjen... men när det skulle starta up spelet så fick jag nåt fel medelande..

Custom IOS 249 could not be loaded! (-4100)

Kanske inte går att ladda spel med usb stick minne.

men den hittade i allafall usb minnet tror jag

Vad heter det där forwarder programet?
        Last edited by wardog73; 2009-11-16, 19:22.

Comment

Det verkar som du inte har rätt version av cIOS 36 för USB Loadern. Eller så har du problem redan när du installerar den. OM du ens har gjort/försökt det. Eftersom du inte har skrivit om du gjort det....

cIOS rev 15 är i dagarna släppt, men vissa verkar ha problem med den.. Jag kör rev 14 utan några problem förutom den enda buggen som finns till den (Ingen dual layer support...)

Bjerlk

Comment

var läger man rom spelen ? o vilket prg för att starta dom på. o vilket format måste rom spelen ligga i ? wad ?? nån som kan länka exakt hur man gör. för jag får inte det att funka trotts nedgraderingen. Hur man gör exakt med virtual, wiiware för det ska funka när man gjort nedgraneringen.

Comment

Ladda ner rev 14

Tog network install och allt verkade funka med installen tills den sa

Installing custom IOS, pleas wait...
              >> install error! (ret=2011)

Jag ska tillägga att jag har installerat IOS53-64-v5406_wad innan detta. De sa att man skulle ha den för att få igång mario vilket inte funkade alls, med genom neogamma funkade spelet på skiva.

Men det går inte att ta bort den... väljer man uinstall så blir det 3st error.

Sen fattar jag inte hur jag får fram wad manager i home brew meny? vad ska mappen kallas och vart på sd kortet ska det ligga?

Fick fram det nu... men det ser inte ut som de andra grejjerna.. med bild och sånt utan ganska fattigt.

Lite mer noob instruktioner tack
              Last edited by wardog73; 2009-11-17, 15:29.

Comment

Ditt problem är just att du inte har cIOS installerat. Det är den som sköter kontakten med USB enheterna....

Utan den kan du inte köra någon USB Loader...

Orsaken till att du inte kan installera den är troligen att du missat något steg i installationerna förut... Om det är IOS36 eller vad det nu kan vara kan jag inte på rak arm svara på...

Bjerlk

Comment

Okejj, lite frågor, har ett wii ( tidigt köpt serial : LEH 1113xxxxx ) det är ett wiikey 1 installerat på det. samt att jag har version 3.1E som system.

Jag installerade homebrewchannel precis, och undrar lite över steg 3, vad innebär steg 3.2: wii downgrader? och steg 3.8 IOS downgrader?, ska de göras även om man har 3.1E?,

Sen lite fler funderingar, vilket systemversion bör jag ha?, bör jag med köra en bootmiibackup?, eller vad de hette , målet vore ju att jag lyckades kunna lira spel från usbdisc/usbminne. Och få igång new supermario!, så vad behövs , antar de går att lägga in .iso filerna på discen å spela därifrån, är de bara usb loader man behöver då?

Löste allt själv nu, va inte så svårt ändå detta ju, så nu funkade super mario med! å massa godis man fått på köpet, e väl bara forwarder som är grejjen nu att fixa eller förstå sig på .
                  Last edited by stjarna1; 2009-11-22, 19:37.

Comment

Hej behöver lite hjälp!

Har kollat igenom guiden men förstår inte riktigt allt och jag förstår inte om alla steg verkligen är nödvändiga. Målet är att kunna spela newsupermario via usb.

Såhär långt har jag lyckats installera Homebrew Channel, DVDx och Bootmii via ett sd-kort. Jag har även lyckats ta backup på mitt nand-minne.

Frågan är nu hur jag ska gå vidare härifrån. Ska jag formatera mitt minneskort(Nand-filen är sparad på annan plats)? Och vad behöver jag isf lägga in på kortet sen och hur går jag tillväga för att installera alla nödvändiga saker.
                    Har förstått så mycket som så att jag behöver installera cIOS, vilka, var hittar jag dom och hur installera jag dom. Sen har jag förstått att jag behöver en usb-loader, usbloader x verkar vara rekommenderad. Hur installeras denna?

Slutligen hur spelar jag spelet från usb-minnet?

Comment

Original inlägg av pisse_nisse Visa Inlägg
                      Hej behöver lite hjälp!

Har kollat igenom guiden men förstår inte riktigt allt och jag förstår inte om alla steg verkligen är nödvändiga. Målet är att kunna spela newsupermario via usb.

Såhär långt har jag lyckats installera Homebrew Channel, DVDx och Bootmii via ett sd-kort. Jag har även lyckats ta backup på mitt nand-minne.

Frågan är nu hur jag ska gå vidare härifrån. Ska jag formatera mitt minneskort(Nand-filen är sparad på annan plats)? Och vad behöver jag isf lägga in på kortet sen och hur går jag tillväga för att installera alla nödvändiga saker.
                      Har förstått så mycket som så att jag behöver installera cIOS, vilka, var hittar jag dom och hur installera jag dom. Sen har jag förstått att jag behöver en usb-loader, usbloader x verkar vara rekommenderad. Hur installeras denna?

Slutligen hur spelar jag spelet från usb-minnet?
                      Det är jätte många som har problem att spela NEW Super Mario Bros. För man måste patcha så updaten försvinner. Jag försökte få igång den på min Wiikey 1 men det funkade inte fick "error" fel på updaten.
                      Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
                      ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Nån som har lite tips ?
                        Det är vid steg 4 som jag inte fattar , i steg 4.3 nämns en boot.dol som jag inte vet var jag hittar.
                        Eller finns det nåt annat sätt att få in rev10 filen ?

Comment

Jag får det inte att fungera med covers i USB loader GX. Vad är det som felar? Jag laddar ner men sen står det att dem inte finns. Då la jag in dem manuellt på SD kortet och då står det att inga filer saknas när man försöker ladda ner men det kommer inte upp några cover på fodralen eller skivor.

EDIT: Om jag vill uppdatera USB Loader GX, ska jag köra DOL eller Update All inne i USBLGX?

Jocke
                          Last edited by Joukko; 2009-12-06, 18:53.

Comment

MIN GUIDE ÄR NU UR-ÅLDRIG!

Har tyvärr inte tid att översätta nytt till svenska.

Men för dem som kan och förstår sig på engelska så finns en löjligt lätt guide att följa. Har gjort det på ett gäng Wii nu det senaste.

Tidsåtgång ca 1,5h (första gången tog de 5h av ren säkerhet, så räkna med ev 3h då),

http://gbatemp.net/index.php?showtopic=171901&st=0
                            Last edited by Littlelen; 2009-12-07, 00:55.
                            Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy

PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX

Comment

jag rekomenderar INTE att downgrada firmware.. EVER!

Stor stor risk att du kommer bricka ditt wii i framtiden när du råkar köra en update från en skiva... Även om det är PAL på pal konsoll eftersom downgraders petar i alla ioser och update kanske bara petar i en och då blir det ett dyrt bokstöd igen...

Bjerlk

Comment

Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
                                jag rekomenderar INTE att downgrada firmware.. EVER!

Stor stor risk att du kommer bricka ditt wii i framtiden när du råkar köra en update från en skiva... Även om det är PAL på pal konsoll eftersom downgraders petar i alla ioser och update kanske bara petar i en och då blir det ett dyrt bokstöd igen...

Bjerlk
                                Instämmer helt!

Men om man läser noggrant i guiden så står det att det är bara "avancerade" användare som behöver göra detta utav specifika ändamål, vilket jag antar att man själv inte ser sig som då det är förklarat som det äro.
                                Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy

PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X