tja nån som har kört mario and sonic olympic games?? isåfall hur låser man upp banor??
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
När kommer dem coola spelen???
Collapse
X
-
Skulle gissa på att du behöver köra någon single player del och komma på bra placering för att kunna låsa upp det. Så brukar det ju funka med 99% av alla spel idag.. det där med att låsa upp innehåll har verkligen gått överstyr...Original inlägg av linus922 Visa Inläggtja nån som har kört mario and sonic olympic games?? isåfall hur låser man upp banor??
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag håller inte med dig riktigt.Original inlägg av hadirajan Visa InläggSkulle gissa på att du behöver köra någon single player del och komma på bra placering för att kunna låsa upp det. Så brukar det ju funka med 99% av alla spel idag.. det där med att låsa upp innehåll har verkligen gått överstyr...
Tycker själv att upplåsandet är underbart i vissa spel.
Ta t.ex. Super Mario bros till NES.
Linjärt spelande där man tog sig genom bana efter bana. Man kunde "warpa", men aldrig spela om en bana om man inte dog och därmed inte heller höja sina poäng-
I SMG väljer man vilka man ska spela (man måste ju få ett antal stjärnor, men är där någon bana som man bara inte klarar är det bara att hoppa vidare), man kan spela om banor, hoppa över banor o.s.v.
Visst kan det i vissa spel kännas aningen krystat, men i många spel adderar det en känsla av valfrihet som gör att spelet får en dimension till. Även om den valfriheten är en illusion så finns den där för många och kan göra att man får en bättre spelupplevelse, och DET ska man inte förringa.
- Citat
- Flag
Comment
-
Inte för att vara elak men det där var väl ändå att jämföra äppel med päron.Original inlägg av MuRRe_C Visa InläggJag håller inte med dig riktigt.
Tycker själv att upplåsandet är underbart i vissa spel.
Ta t.ex. Super Mario bros till NES.
Linjärt spelande där man tog sig genom bana efter bana. Man kunde "warpa", men aldrig spela om en bana om man inte dog och därmed inte heller höja sina poäng-
I SMG väljer man vilka man ska spela (man måste ju få ett antal stjärnor, men är där någon bana som man bara inte klarar är det bara att hoppa vidare), man kan spela om banor, hoppa över banor o.s.v.
Visst kan det i vissa spel kännas aningen krystat, men i många spel adderar det en känsla av valfrihet som gör att spelet får en dimension till. Även om den valfriheten är en illusion så finns den där för många och kan göra att man får en bättre spelupplevelse, och DET ska man inte förringa.
Upplåsningen som jag personligen tycker har gått överstyr är t ex. när man måste spela igenom hela spelet i singelplayer för att låsa upp multiplayer möjligheten.
Eller ta Metroid Prime's idiotiska Friend vouchers. De har samma värde när du hittar dem i spelet men du måste byta med en vän för att kunna använda dem.. så urbota dumt alltså. Kunde de inte bara skippat det helt och hållet. Är många som inte har internet uppkoppling till sina Wii idag och de kan inte låsa upp ett jäkla dugg för att man måste skicka sina friend voucher till andra via internet.
Det som du beskriver är mer fusk eller valfrihet i hur man spelar spelet, det har jag inga som helst problem med.
Men när man måste spela igenom hela jäkla spelen för att kunna låsa upp vettiga multiplayer banor eller möjligheten att spela multiplayer överhuvudtaget då har det verkligen spårat ur...
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag köper det du säger. Vi pratade som du sa om olika saker.Original inlägg av hadirajan Visa InläggInte för att vara elak men det där var väl ändå att jämföra äppel med päron.
Upplåsningen som jag personligen tycker har gått överstyr är t ex. när man måste spela igenom hela spelet i singelplayer för att låsa upp multiplayer möjligheten.
Eller ta Metroid Prime's idiotiska Friend vouchers. De har samma värde när du hittar dem i spelet men du måste byta med en vän för att kunna använda dem.. så urbota dumt alltså. Kunde de inte bara skippat det helt och hållet. Är många som inte har internet uppkoppling till sina Wii idag och de kan inte låsa upp ett jäkla dugg för att man måste skicka sina friend voucher till andra via internet.
Det som du beskriver är mer fusk eller valfrihet i hur man spelar spelet, det har jag inga som helst problem med.
Men när man måste spela igenom hela jäkla spelen för att kunna låsa upp vettiga multiplayer banor eller möjligheten att spela multiplayer överhuvudtaget då har det verkligen spårat ur...
- Citat
- Flag
Comment
-
Ja helt klart, håller med dig till fullo annars på det du sa.
Linus922: Du ska köra Circut för att låsa upp mer saker, men gör inte som mina polare och jag. Vi använde oss av våra miis, då räknades ingenting. Spelade igenom alla circuts utan resultat, men så snart man började använda mario gubbarna så hände det saker....
- Citat
- Flag
Comment
-
Jo, måste nog säga att nintendo har lyckats där för att knäcka det och få det att rulla utan framedrops osv 100% är fanimej omöjligt....Original inlägg av jaccee Visa InläggSuper smash bros då? Det kommer äga
--------------------------
Nintendo:
"Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
-----------------
雙瞳 B-man i 1 och 0
http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1
- Citat
- Flag
Comment
-
Original inlägg av hadirajan Visa InläggJa helt klart, håller med dig till fullo annars på det du sa.
Linus922: Du ska köra Circut för att låsa upp mer saker, men gör inte som mina polare och jag. Vi använde oss av våra miis, då räknades ingenting. Spelade igenom alla circuts utan resultat, men så snart man började använda mario gubbarna så hände det saker....
LOL!
Varför har ingen sagt nåt ?! Jag har försökt låsa upp banor i 3 månader nu...
Grrrrrrrrrrrrrr.....
- Citat
- Flag
Comment

Comment