Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

New Super Mario Bros WII utan massa scrubbande å hexeditande å så.....

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Leosr - Det var bra att höra. Släpps det ingen lösning snart så kommer jag också att köpa det. Men om det där FlatMii har fått det att funka så borde det vara en tidsfråga innan Wiikey fixar det.

Comment

Jag vill också ha en fix som är bara att bränna ut på dvd och spela på dvdskiva. orkar inte med en massa homebrew och såntdär. Funtar annars på att köpa spelet

Comment

Svårt o patcha orginalspel om de har skydd på sig säger jag bara
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

nej men fixa någon sorts fix på dom som ligger ute på internet. hänger du med vad jag menar?

Comment

Jag har uppdaterat till senaste wiikey versionen w.1
            och senaste versionen på wii.

Vill spela spelet från usb:n.

Finns det någon guide jag kan följa eller vill någon vänlig själ berätta hur man ska göra steg för steg? Vart man laddar hem osv.

Tack!

Comment

Nu har det släppts en version som skall funka utan några problem när man bränner ut det och spelar på en chippad konsol. Den versionen som har släppts är dock NTSC men det här är förmodligen ett mycket gott tecken på att en PAL-version släpps väldigt snart.

Jippie!

Update:

Efter att ha läst mer om versionen som jag berättade om tidigare visade det sig att även den kräver patcher osv. Beskrivningen till torrenten var fel och det skall innehålla samma problem. Vi får väl vänta ett tag till.....suck -_-
              Last edited by WiiDude; 2009-11-25, 04:50.

Comment

vi får väl vänta ett litet tag till... Eller är det någon som vet något annat?

Comment

Original inlägg av Leosr Visa Inlägg
                  om det är nån som undrar så funkar retail-skivan utmärkt på min wiikey v1. konsol utan nån homebrew eller nånting.
                  körde uppdateringen, inga problem. kan köra mina gamla backups och allt.
                  om man är en noob som jag är det bara att ge upp och köpa skiten.
                  Men vad jag hajjat så kommer den där taskiga koden som gör att man bara kan spela till värld 1.3 på orginalskivan....

alltså bör inte "orginalet" man köper i butik heller funka på en chippad wii....eller??

jag orkar inte hålla på med usb-loaders å shit....säg te när det finns en release som funkar från dvd.....bleeeh
                  --------------------------
                  Nintendo:
                  "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
                  -----------------
                  雙瞳 B-man i 1 och 0
                  http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Comment

men fonkar orginalet på en chippad wii då?

Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
                    Den som är prefixad fungerar utan problem enligt dom som använder den.
                    de flesta kör dock med Usb Loader GX och har ison på hd...

*cough* Orginalet väntar jag på... *cough*
                    men fonkar orginalet på en chippad wii då?
                    vad jag fattar så ligger chip-kollar-programmet på orginal-skivan man köper i butik så att du inte kan spela förbi värld 1.3 om du har en chippad wii.....

eller vaddå har nån lagt till skiten på de brända??
                    ¤hajjar noll¤
                    --------------------------
                    Nintendo:
                    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
                    -----------------
                    雙瞳 B-man i 1 och 0
                    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Comment

Nu har jag fan i mig fixat HBC och massa app. Men ingen app vill typ funka. Det är bara gecko och något mer som funkar. Varken Wiiloader eller NeoGamma funkar. Varför?!
                      Måste jag avinstallera cIOS och sen installera cIOS249 (eller vad det heter?)
                      HJÄLP!

Comment

Du behöver cIOS36rev15 (Waninkokos) för att få USB enheten till att hittas om det är det som är problemet...

Angående en version som fungerar som dvd-r finns det som jag hittar ingen som fungerar utan att man softmoddar något....

Och som jag ser det verkar ingen chiptillverkare ge ut updates för det... Men jag har inte kollat noga eftersom jag kör softmod.

Bjerlk

Comment

Okej. Nej problemet är att inte Wiiloader eller Neogamma funkar alls. Om jag försöker starta dom så blir tvn bara svart och wiikontrollen dör.
                          Jag försöker köra NSMB som jag har bränt ut på dvd-r, som ISOfil.
                          What to do?

Comment

Finns där fortfarande ingen fixad version av New Super Mario Bros ute som man kan lira utan massa moddande och strul? Och hur ska man då gå till väga om man vill "softmodda" Wii'et så att New Super Mario Bros fungerar? På enkel svenska tack.
                            tpf.

Comment

Original inlägg av spottbosse Visa Inlägg
                              Finns där fortfarande ingen fixad version av New Super Mario Bros ute som man kan lira utan massa moddande och strul? Och hur ska man då gå till väga om man vill "softmodda" Wii'et så att New Super Mario Bros fungerar? På enkel svenska tack.
                              tpf.
                              Finns en NTSC har jag hört annars måste du patcha det.
                              Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
                              ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Ingen som har nån lösning såhär långt?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X