Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

New Super Mario Bros WII utan massa scrubbande å hexeditande å så.....

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

New super mario

Ta ner den nya uppdateringen till din chippning, jaghar wiikey 2 o har gjort det o de funkar strålande...

Comment

Original inlägg av muffen Visa Inlägg
      Fasen vilken bra guide!
      En liten fråga, hur stort måste minneskortet vara?
      Jag har ett på 1gig det räcker eller?

När man installerar allt detta, hur kommer då det se ut när man skall starta andra spel som man inte behöver göra denna procedur med?
      Som vanligt. Bara stoppa in skivan och välja spelet direkt i Channeln.
      Men denna skal startas via Home brew Channeln Gecko.
      Biji Kurd o Kurdistan!

Comment

Original inlägg av svammel Visa Inlägg
        Ta ner den nya uppdateringen till din chippning, jaghar wiikey 2 o har gjort det o de funkar strålande...
        Det hade jag gärna gjort, men vet inte om det har kommit någon ny till mitt än?
        D2pro?

Comment

Original inlägg av tigersaid86 Visa Inlägg
          Som vanligt. Bara stoppa in skivan och välja spelet direkt i Channeln.
          Men denna skal startas via Home brew Channeln Gecko.
          Okay,det verkar inte så svårt alltså.
          Jag spelade ju spelet innan och fick då updatera så jag sitter med den senaste mjukvaran på Wiiet, det spelar ingen roll eller?
          Om något skulle gå fel när jag gör denna guiden vad är det absolut värsta som kan hända?
          Vilken version på själva spelet skall jag använda?
          Eller går det med alla?

Comment

Hoppas det funkar nu, firmware uppdaterad, gick grymt enkelt.
            Dock med dom "nya" Verbatim DVD-R skivorna (med vit ovansida för att trycka på) gick det inte alls!
            Allt annat funkade som förr med ny firmware.

...blir att jaga silver DVD-R i morgon i julrushen!
            ( Undras om man för gå före i kön om man åberopar "krisläge"? ;-) )

Comment

Original inlägg av Jompe71 Visa Inlägg
              Hoppas det funkar nu, firmware uppdaterad, gick grymt enkelt.
              Dock med dom "nya" Verbatim DVD-R skivorna (med vit ovansida för att trycka på) gick det inte alls!
              Allt annat funkade som förr med ny firmware.

...blir att jaga silver DVD-R i morgon i julrushen!
              ( Undras om man för gå före i kön om man åberopar "krisläge"? ;-) )
              Vilket Chip sitter du på?

Comment

Wiikey 2 ( Spelet startade inte ens, så jag kan varken dementera eller bekräfta chip fw. Därav att jag "skyller" på DVD skivan )

Comment

Nu har jag kopierat spelet in på HDD. Vad ska jag göra för att få det att fungera med både skiva och USB Loader GX? Jag har Wiikey1 1.9S och 3.4E.

Comment

Okay,det verkar inte så svårt alltså.
                    Jag spelade ju spelet innan och fick då updatera så jag sitter med den senaste mjukvaran på Wiiet, det spelar ingen roll eller?
                    Om något skulle gå fel när jag gör denna guiden vad är det absolut värsta som kan hända?
                    Vilken version på själva spelet skall jag använda?
                    Eller går det med alla?

Jag fick också uppdatera mitt Wii när jag skulle köra NSMB första gången.
                    Jag uppdaterade den körde och sedan gick det inte köra mer än bana ett på värld ett (1-1).

Men då gjorde det här som jag skrev innan, samlade och gjorde så lite som möjligt piller med min wii. Vill inte ändra något i den mer än vad som behövs.
                    Det värsta skulle vara med just det här att det fastnar till tack vare ditt SD kort och du måste starta om ditt Wii, det hände mig 1gång men jag bytte SD kort då funka det fint.

Ett SD kort på 1gb skulle funka fint med det här, förmodlingen även ett kort på 512mb.
                    Filerna är totalt 1.9mb.

Kör med New_Super_Mario_Bros_Wii_PAL_Wii-BAHAMUT versionen.
                    Ingen som är pillad på alltså.
                    Vilken FW har du på ditt wii då? 4.1E eller 4.2E?
                    Jag fick 4.1E av NSMB.
                    Jag trode jag fick senaste 4.2E, så allt det här funkar även till 4.1E så som 4.2E dom här filerna jag la upp.

Länken är bruten eller slutkörd så här är en ny DL länk till den --> KLICKME

Mitt Wii --> 4.1E, Wiikey1 - 1.9s, Homebrewchannel
                    Biji Kurd o Kurdistan!

Comment

Jag fick också uppdatera mitt Wii när jag skulle köra NSMB första gången.
                      Jag uppdaterade den körde och sedan gick det inte köra mer än bana ett på värld ett (1-1).

Men då gjorde det här som jag skrev innan, samlade och gjorde så lite som möjligt piller med min wii. Vill inte ändra något i den mer än vad som behövs.
                      Det värsta skulle vara med just det här att det fastnar till tack vare ditt SD kort och du måste starta om ditt Wii, det hände mig 1gång men jag bytte SD kort då funka det fint.

Ett SD kort på 1gb skulle funka fint med det här, förmodlingen även ett kort på 512mb.
                      Filerna är totalt 1.9mb.

Kör med New_Super_Mario_Bros_Wii_PAL_Wii-BAHAMUT versionen.
                      Ingen som är pillad på alltså.
                      Vilken FW har du på ditt wii då? 4.1E eller 4.2E?
                      Jag fick 4.1E av NSMB.
                      Jag trode jag fick senaste 4.2E, så allt det här funkar även till 4.1E så som 4.2E dom här filerna jag la upp.

Länken är bruten eller slutkörd så här är en ny DL länk till den --> KLICKME

Mitt Wii --> 4.1E, Wiikey1 - 1.9s, Homebrewchannel
                      Det låter ju lovande, så det inte blir en massa skit om man skulle faila.
                      Jag har sparat ner din fil, hur ser jag vilken version jag har på Wii:et?
                      Jag laddar ner din version av NSMB så allt skall vara samma.

Jag har alltså ett annat chip än dig, men det skall inte spela någon roll va?

Himmla skysst att du ställer upp med denna suport

Comment

Det låter ju lovande, så det inte blir en massa skit om man skulle faila.
                        Jag har sparat ner din fil, hur ser jag vilken version jag har på Wii:et?
                        Jag laddar ner din version av NSMB så allt skall vara samma.

Jag har alltså ett annat chip än dig, men det skall inte spela någon roll va?

Himmla skysst att du ställer upp med denna suport

För att se vilken "version" du har gå till system menyn och högst upp i högra hörnet av din skärm så ser du någon siffra med ett E i slutet som "4.1E".
                        Chipet spelar ingen roll.
                        Biji Kurd o Kurdistan!

Comment

Här ska jag försöka göra det så enkelt som det går

Saker du behöver ha:
                          *Spelet på skiva.
                          * Ett tomt SD kort.

1. Ladda ner den HÄR mappen som jag samlat.

2. Lägg filerna som finns i "Ditt SD kort" i rooten av ditt SD kort.
                          3. Stoppa in SD kortet i Wii antingen när den är avstängd eller redan igång.
                          4. Välj SD iconen i början där alla dina Channels visas.
                          5. Nu börjar installationen, du kommer nu att installera HomeBrewChanneln via det här.
                          När det är klart med väntan så kommer
                          1. Warning meddelande tryck på knapp (1).
                          2. välj då install homebrewchannel med styrkorset och tryck (A).
                          3. välj yes.

Klart nu.
                          Dags att starta spelet med skiva nu.

Lägg in din skiva i wii konsolen och välj nu din nya Channel, HomeBrew Channel som syns i starten.
                          Välj nu Gecko ödlan som syns där och gå till settings och välj att starta med cheats ON.
                          Sedan väljer du Load game/Disc och Vuwala! då ska allt fungera.

Du har nu gjort det minsta som krävs för att få igång det.

Det här ska funka med 4.2 tydligen för jag använder i det här bannerbomb v2 men det funka superfint för mig som har FW 4.1E med Wiikey1.
                          Riktigt bra funkade detta för mig! Tack!

En fråga bara. Jag inser ju att jag kunde installerat DVDX-player också och bootmii men hur går jag till väga för att installera det nu? För nu kommer ju "vanliga" wii-menyn upp när jag bootar.

Comment

Kom ju på en fråga till. När skivan ligger i så vill den ju uppdatera. Är det safe att göra det? Blir det 4.2 då?

Comment

Men för oss som inte är värsta smarta hackarna då....

Men för oss som inte är värsta smarta hackarna med 17 extrakort som ligger och skräpar, finns det ingen dvd-r med spelet på som man "lånar" från internet, bränner ut, stoppar i konsollen och spelar???

shit leka rysk hacker för att kunna spela går ju tokigt mye bort
                              --------------------------
                              Nintendo:
                              "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
                              -----------------
                              雙瞳 B-man i 1 och 0
                              http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Comment

Original inlägg av thejonas Visa Inlägg
                                Riktigt bra funkade detta för mig! Tack!

En fråga bara. Jag inser ju att jag kunde installerat DVDX-player också och bootmii men hur går jag till väga för att installera det nu? För nu kommer ju "vanliga" wii-menyn upp när jag bootar.

Har du provat trycka på SD kort ikonen i wii-menyn?
                                Jag uppdaterade mitt wii med NSMB innan och det funka, det ska inte vara annorlunda om du uppdaterar efteråt, det är ju bara en channel som du installerat.

Var det svårt att göra det här föresten?
                                förklara för bmansweden att det inte var det isåfall, allt är fixat förutom att klicka sig fram 2-3 ggr.
                                Hoppas han får till det med.
                                Biji Kurd o Kurdistan!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X