Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fungerande Releaser - WiiKey

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Då väntar jag faktiskt hellre på PAL releasen!

Comment

• Original inlägg av warquz Visa Inlägg
      PaperMario funkar finfint med Pal Wiikey

Bränt på verbatim 6x

inga problem här med på platinum skivor 8x

Comment

• såhär är det... när du sätter i Super Paper Mario för första gången i din Wii så kommer inte spelet att synas i disc channel. när du sedan trycker på disc channel så kommer det upp en ruta där det står något i stil med "Initializing system update". (eller så var det bara en slump att min wii "kände igen" skivan exakt samtidigt som jag gick in där). hur som helst, här kan man bara trycka på ok så om du inte vill fortsätta finns alltså ingen back-knapp. däremot kan du lugnt ta ur skivan och starta om din wii utan att någon förändring har skett, förutsatt att du aldrig tryckte på ok förstås. för att få spelet att fungera så måste du ha firmware 2.1E som du hämtar via internet i wii settings. det är ej bekräftat vad som händer med en senare firmware än detta då det ej finns i dagsläget.

det finns inte heller något PAL-spel som innehåller någon firmware för din wii. har du en tidigare firmware än 2.1E gör du bäst i att inte stoppa in skivan i enheten alls så du inte riskerar att klanta till det. varför Nintendo har gjort såhär vet jag inte, jag kan bara spekulera, och jag antar att det är av samma anledning som vissa spel till PSP har ett minimumkrav på firmwaren. jag har själv spelat Super Paper Mario på min Wii och den fungerar precis som vanligt än så länge, och med det menar jag att det finns en liten risk att en framtida uppdatering kan ställa till det. händer det så är det förmodligen för att någonting med all säkerhet kopieras från spelet till din wii eftersom rutan om uppdateringen aldrig mera kommer upp efter att den en gång är genomförd. det spelar ingen som helst roll vad du har för chip eller firmware på chippet när det gäller risken för att din wii kommer bli brickad. men har den nu blivit det så behåll den och vänta ett par månader, det är inte alls omöjligt att det dyker upp en fix i framtiden.

EDIT: bränd på TDK DVD-R 1-16x (CMC MAG. AM3) i 8x med TSSTcorp (aka Samsung) SH-S182D, firmware SB05.

EDIT 2: Det finns nu en ny PAL firmware tillgänglig, 2.2E, som innehåller ändringar på Opera browsern. Ni som har WiiConnect24 igång har fått ett brev om detta från Nintendo idag. Jag tog risken och tankade hem uppdateringen - trots att jag inte har någon nytta av den - för att se vad som skulle hända. Allting fungerar fortfarande perfekt. Men var medveten om att detta har fungerat för mig när jag först stoppade i Super Paper Mario med firmware 2.1E och sen uppdaterade till 2.2E, det är alltså inte säkert till 100% att det skulle göra det om ni provar spelet med 2.2E redan installerad. Personligen tror jag att det med 99% säkerhet funkar ändå. Håll mig bara inte ansvarig ifall ni provar, tack!
        Last edited by prodge64; 2007-04-12, 09:48.

Comment

• Hur uppdaterar man sitt Wiikey?

hört att jag behöver en GC-controll, det har jag inte men borde det inte gå ändå?

Comment

• Original inlägg av Equality Visa Inlägg
            Hur uppdaterar man sitt Wiikey?

hört att jag behöver en GC-controll, det har jag inte men borde det inte gå ändå?
            Ja, det går utan.
            http://www.wiikey.cn/resources.html

Ta den första filen under "Setup disc images". Alltså version 1.2.
            När du kör disken så hoppar du mellan valen med "Reset"-knappen som sitter på konsollen. För att välja ett val så håller du in knappen. När inställningarna har sparats och du går tillbaka till menyn så kommer du se att allt står på Off igen men det spelar ingen roll. Det går inte att läsa inställningarna från Wiikey eftersom att det alltid körs i stealth-mode. Därför så kan inte ens configdisken veta vilka inställningar du har ändrat på.

Du kan även läsa readme-filen som kommer med.
            För att skapa ison du ska bränna så packar du upp rar-filen och kör .bat-filen för PAL så skapas en ISO som du skall bränna.
            1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

• tack för det.

Brände ut cooking mama men det fungerade int först, tänkte uppdatera å se hur det går då istället

Comment

• Det ska inte vara några problem så länge du har kört med skivan och har bränt på bra media.

Comment

• vad ska jag göra sen då?...
                  ska jag ändra nåt på Wiikey settings eller på någon av de andra menyerna?

Comment

• Original inlägg av Equality Visa Inlägg
                    vad ska jag göra sen då?...
                    ska jag ändra nåt på Wiikey settings eller på någon av de andra menyerna?
                    Vad menar du? Starta skivan och aktivera region free.

Comment

• woho det fungerade, här ska lagas mat

Comment

• jag undrar om det spelar någon roll vilket av dessa man väljer? DVD-R, DVD+R och DVD RW. måste man ha en viss DVD-brännare för att kunna bränna DVD+R t.ex? hur vet man vilken hastighet man skall bränna i t.ex 4x?

och vilket märke ska man använda? spelar det någon roll?
                        Last edited by Mitchi; 2007-04-14, 20:08.

Comment

• Original inlägg av Mitchi Visa Inlägg
                          jag undrar om det spelar någon roll vilket av dessa man väljer? DVD-R, DVD+R och DVD RW. måste man ha en viss DVD-brännare för att kunna bränna DVD+R t.ex? hur vet man vilken hastighet man skall bränna i t.ex 4x?

och vilket märke ska man använda? spelar det någon roll?
                          RW verkar onödigt tycker jag, samtidigt som det rimligtvis sliter mera på lasern. många har problem med +R så det har jag aldrig provat, kör bara -R och det funkar hur bra som helst för mig. 99% av brännarna som säljs i dagsläget har stöd för DVD+R och +RW, dvs alla format du kan tänkas behöva. bränner med en samsung SH-S182D och den har aldrig svikit mig -> http://www.onoff.com/online/se/inet....6?opendocument

Comment

• Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
                            RW verkar onödigt tycker jag, samtidigt som det rimligtvis sliter mera på lasern. många har problem med +R så det har jag aldrig provat, kör bara -R och det funkar hur bra som helst för mig. 99% av brännarna som säljs i dagsläget har stöd för DVD+R och +RW, dvs alla format du kan tänkas behöva. bränner med en samsung SH-S182D och den har aldrig svikit mig -> http://www.onoff.com/online/se/inet....6?opendocument
                            tack för hjälpen....men det var bara det att jag undrade vilket Skivmärke som är det bästa? och spelar det någon roll vilken hastighet man bränner i?

Comment

• TDK funkar bra för mig och är inte så värst dyra heller. Verbatim har ofta ännu bättre kvalité men det är inte säkert att din konsol kommer kunna läsa spelen bättre för det. vad gäller hastigheten så får du prova dig fram. en del envisas med att bränna i 1x medans andra kör så fort dom kan. mina TDK klarar 1-16x så jag brukar köra i 8x, det går klockrent. har dock bränt ett spel i 4x och det kunde jag bara köra en gång, nu vill det inte mer..

Comment

• Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
                                TDK funkar bra för mig och är inte så värst dyra heller. Verbatim har ofta ännu bättre kvalité men det är inte säkert att din konsol kommer kunna läsa spelen bättre för det. vad gäller hastigheten så får du prova dig fram. en del envisas med att bränna i 1x medans andra kör så fort dom kan. mina TDK klarar 1-16x så jag brukar köra i 8x, det går klockrent. har dock bränt ett spel i 4x och det kunde jag bara köra en gång, nu vill det inte mer..
                                okej...får se vilket av dem jag köper men de verkar ju vara ungefär lika bra? och jag bränner nog i 8x då också...läst att många gör det och det funkar för dem, då gör jag det också tack för hjälpen

Men på fungerande releaser på första sidan så har ju nästan alla DVD+R, TDK, Tuffdisk m.m? är verkligen -R bättre?

men går det inte avnända RW för det är ju bra för då kan man skriva över skivan om det blir en dålig bränning eller om man vill ha ett annat spel?
                                Last edited by Mitchi; 2007-04-15, 13:21.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X