Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Viktigt: Wii-key 1.9g brickning

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Mitt Wii har blivit en GameCube! =(

Lödde bort mitt Wii key chipp igår. Allt gick fint.
    Testade att läsa in orginal Wi skivor, men fick bara svart skärm med texten "Error occurred...bla...bla...eject...power off....read th manual..."
    Uppdaterade Wii't till 3.2 men fortfarande samma resultat. Kan läsa Gamecube skivor, men inte Wii skivor.
    Formaterade om hela Wii't, men ingen skillnad!

Någon som vet vad som är fel då jag kan läsa Gamecube skivor, men inte Wii skivor?

Comment

Mina DREs minskade rätt rejält när jag slängde ner till 1.9b iaf

Comment

Vad har hänt?
        Råkade köra en uppdatering från Nintendo nu imorse efter ett par timmars spelande inatt som flöt på prickfritt. Efter denna uppdatering funkar inga av mina kopior. Disc unknown, eller disc can't be read! Antar att detta är ett fel som flera har?
        Alla skivor har funkit ua innan och jag har bränt de på låg hastighet.

Ligger Wiikey sidan nere?? Eller var kan jag hitta info om mitt chip då de kanske har en update på g?

Comment

Wiikey.cn har väl varit nere sen förra året någon gång. Dom verkar inte ha några aktuella planer på att slänga upp den på nytt heller.

Dock verkar det vara en uppdatering på gång enligt uppgifter igår som skall lösa problemet med SSBB. Vet ej om det löser några andra problem eller om det blir mer en hotfix.

Googla lite så finns det hur mycket sidor som helst om console och chip.
          PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
          PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
          PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
          360 JTAG Backup Console
          360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X