Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wiikey Update 1.9s + Wiikey cfg 1.4 (beta)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jag får också "unable to read disc". har bränt wikey.1.9s.pal i Nero 7.0 och hastightet 4X på verbatin DVD-R.
    Wha´t a f-k is the problem?

Comment

Jag brände ner den 1.35Gb 1.9s filen med ImgBurn på en Maxel DVD-RW i 4x och in i Wii:n... inga problem.

För config filen var jag tvungen att "filechopa" upp filen till 1.35Gb först. Maxel DVD-RW i 4x... funkar perfekt.

Bra guide:
      http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/597460

Comment

nah sisådär guide och så
        inte lätt för wii användaren och chip användaren i olika chip att veta vilken firmware de ska köra med..

wiit:s dvd läsare är kinkig vad man stoppar i för skivor (märke) och vilken speed man kör ut dem på
        och olika chip olika firmware är olika kinkiga speed och märke de med
        så för alla wii användare och chip användare är det enda att göra att prova sig fram till de hittar sitt vad som passar har man märkt..

för mig passar fujifilm dvd-r 16x bäst brända i imgburn i 4x
        med min stationära dator maxtor dvdrom brännare senaste firmware i
        googlade om att laptop datorer deras brännare är kinkiga i å bränna stora iso/img filer osv, osv om man har det..
        Original inlägg av candito Visa Inlägg
        Jag brände ner den 1.35Gb 1.9s filen med ImgBurn på en Maxel DVD-RW i 4x och in i Wii:n... inga problem.

För config filen var jag tvungen att "filechopa" upp filen till 1.35Gb först. Maxel DVD-RW i 4x... funkar perfekt.

Bra guide:
        http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/597460

Comment

HJÄLP!
          Jag har inte ens en aning hur man uppdaterar, jag har bränt bägge filerna. Men när jag stoppar in dom i konsolen händer inget. Inget kommer upp i discchannel. Vad ska jag göra? :S

Comment

Har uppdaterat med båda filerna men sen brände ja ut rabbits go home och wii sports resort men då så börja wii updatera sig när ja stoppade in rabbits skivan och nu funkar varken resort lr rabbits fast ja vet ju inte om dom funka innan heller men blir fan tokig på skiten

Comment

Hej

Min egna guide för 1.9s WiiKey 1.

Bränn ISO med Nero 12x på Verbatim DVD-R skiva
              Sätt i skivan i Wii med en GameCube kontroll inkopplad på plats 1
              Starta "spelet" som vanligt". GameCube visas som "spelbild"
              Första initialisering och diskkontroll failar alltid, vänta bara ut den så försöker den igen om någon minut.
              Texten "Try again press A". Tryck "A" på GameCube kontrollen och denna gång fungerar det.
              Installationen av 1.9s ska nu ska felfritt och när den är klar. Stäng av Wii. Sätt på igen och ta ut skivan.
              Viola! Du är klar.

TROTS detta har jag problem med New Super Mario Wii. Jag har senaste FW på Wii och kört in 1.9s på WiiKey. Jag kan spela New Super Mario Wii i några minuter men helt plötsligt kommer texten "Error has occured...".

Någon som fått det att fungera??

Tack för svar!

/Zy

Comment

Du får nog byta till Wiikey2 för att få det att fungera. Inte ens säkert att wiikey1 har plats nog för det som krävs av en uppdatering så detta spel fungerar.
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

får exakt detta fel, wikey.1.9s.pal.iso funkar, men får error på testen, cfgn får jag samma problem som skalmanwii, bränt med imgburd och verbatim skivor både plus och minus skivor, funkar ej, vad ska jag göra?

Original inlägg av SkalmanWii Visa Inlägg
                  Jag får ett problem cfg skivan.

Funkade fint med att uppdatera till S firmwaren. Men bränner cfg skivan på samma sätt. Som en DVD och 2X hastighet.

Testat på olika skivor, laddat ner den härifrån och från wiikey.cn sidan (PAL releasen)

men alltid samma fel
                  den hittar den, jag väljer skivan, den läser och så får jag upp:

An error has occured
                  Press the Eject Button, remove the
                  Game Disc, and turn the power off.
                  Please read the Wii operations manual
                  for more information.

Någon som har några tips...kommer nämligen ihåg att jag för förra firmware uppdateringen fick ladda ner en hemmameckad cfg skiva för att få det funkar. Dock inte sett någon post något om detta för denna releasen

Comment

Har också Wiikey, vad jag har läst måste chippet bytas ut för att det skall fungera.

Min fråga, jag har en väldigt tidig Wii där jag inte lött in Wiikey chippet själv. Är det bara lödda bort de 6 lödpunkterna (tror det är 6) så har man en chippfri wii. Så kan man installera WODE istället, som verkar riktigt bra och enkel att installera. Svårighetsgrad på detta, har en rätt dålig lödpenna.

/ Tomas

Comment

det är ingen för en amatör kan jag säga. du behöver få bort både tenn och tråd från punkter som i vissa fall är så små som en kvadratmillimiter, de blir lätt för varma och riskerar att lossna. å andra sidan funkar New Super Mario Bros utmärkt med hjälp av en softmod.

Comment

Original inlägg av lordalgar Visa Inlägg
                        Har också Wiikey, vad jag har läst måste chippet bytas ut för att det skall fungera.

Min fråga, jag har en väldigt tidig Wii där jag inte lött in Wiikey chippet själv. Är det bara lödda bort de 6 lödpunkterna (tror det är 6) så har man en chippfri wii. Så kan man installera WODE istället, som verkar riktigt bra och enkel att installera. Svårighetsgrad på detta, har en rätt dålig lödpenna.

/ Tomas
                        Du skall kunna installera WODE även om ditt Wiikey1 sitter kvar utan problem.
                        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tackar för svaren.

Som jag förstår har den också en flat-mod, så jag skall kunna spela ex. NSMB från DVD. Risken här är väl att Wiikey tar på sig det ansvaret och gör att det inte fungerar?

Ett sätt då kanske att avaktivera Wiikey, hittade detta (vilket inte känns helt stabilt).
                          http://www.ehow.com/how_5043183_disable-wiikey.html

/ Tomas

Comment

Hej. Har varit borta från Wii-scenen ett bra tag nu. Ända sedan Super Smash kom har det i stort sett legat och samlat damm..

Nu lagom till Super Mario Galaxy 2 tänkte jag börja spela igen.

Jag undrar lite vad jag behöver veta? Vad är det senaste i Wii-världen? Framförallt vilka uppdateringar jag ska installera, vilka releaser jag ska hålla mig undan för ev. risk att bricka mitt wii osv osv.

jag har ett Wiikey (minns inte vilken update, men e nästan säker på att det är den med siffror och ett "g", typ "x.xg") så vad behöver jag göra för att få mitt Wii att kunna läsa nya brända spel?

Är det fortfarande standard med vanliga DVD-skivor? Måste man bearbeta .iso-filen innan man bränner?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X