Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wiikey 1 UPPDATERING 1.99 BETA NSMB !

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Tjena Roine, jag undrar innan du uppdaterade din wii till 4.2E hade du några andra weather channels eller News channels från andra regioner usa lr japan NTSC-J NTSC-U ?

Dessutom hade du några andra applikationer på wiiet som tex homebrew channel, neogamma, GX loader o allt sånt du vet.

Eller var din wii "Clean" o inget inlagt på din wii innan du uppdaterade.

Samt uppdaterade du via internet eller via Spelskiva.

Det kan göra det lättare o veta hur pass säkert det är att uppdatera var din wii helt clean så vågar jag nog knappast

samt finns det inga sätt att ta bort Weather/News channels från andra regioner den frågan är riktad till alla som ser detta om det nu hjälper att göra wii säkrare att uppdatera eller om min wii redan är körd att uppdatera så vore det bra att veta också

/tack på förhand

/Boz
    spel skiva går inte finns inget spel med 4.2 ännu (så vitt jag vet iaf?)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Om något spel behöver 4.2 så kommer 4.2 finnas med på den skivan.

Håll er till ämnet i tråden - Wiikey 1 uppdateringen.

Har ni problem att patcha specifika spel, uppdatera era wii osv så leta reda på befintliga trådar i ämnet eller skapa en ny tråd.

Blir det för mycket inlägg som handlar för lite om Wiikey 1 uppdatering 1.99 beta så kommer dom helt enkelt raderas.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ok sista grej om 4.2E då Hansi, var bara tvungen o svara till Swizzy:

Jo då jag har 4.1E och Super mario galaxy 2 frågar efter ny uppdatering då jag sätter i skivan om jag inte brickblockar den innan jag bränner ut och du menar det inte skulle vara 4.2E uppdatering som kan bricka min 4.1E v 1.99 wiikey 1 ?

Comment

Svar till Boz:
          Jag hade bara de vanliga europeiska wheater- och newschannel när jag uppdaterade till 4.2E. Hade ingen homebrew channel eller något liknande när jag uppdaterade till 4.2E. Mitt Wii är "Clean". Uppdaterade via internet.
          XBOX
          X-ecuter 2.2 Lite
          X2_4983.06 Bios
          120GB HD
          SAMSUNG DVD

Wii 4.2E
          WiiKey 1.99 Beta firmware

Nintendo DSi XL
          M3i Zero

Nintendo 3DS

XBOX360
          Flashad Iextreme ??

Playstation 3

Comment

Kan bekräfta att det funkar.
            Jag lade på 1.99b på mitt gamla WiiKey 1 igår kväll. Efteråt uppdaterade jag till 4.2E över nätet, och både New Super Mario Bros och Super Mario Galaxy 2 fungerar att starta från backup-DVD nu. Coolt!

Comment

En fråga, Updaten 1.99 är ju inte så stor, måste man bränna den på den DVD skiva eller funkar det att lägga den på en CD-R skiva ?

Comment

[QUOTE=roine_johnsson;229176]SMG 2 fungerar perfekt på min Wii 4.2E med wiikey 1 med 1.99 beta. Kör spelet från skiva.[/QUOTE
                Samma här! Funkar klockrent!

Comment

Original inlägg av roine_johnsson Visa Inlägg
                  SMG 2 fungerar perfekt på min Wii 4.2E med wiikey 1 med 1.99 beta. Kör spelet från skiva.
                  Får inte SMG2 att fungera. Kör även jag Wiikey (1), 4.2E och 1.99 beta uppdateringen. Får bara "unable to read disc" när jag stoppar i skivan.

Skivorna jag använder har fungerat till andra spel, så det bordet inte vara det som är problemet. Sitter dock på Ubuntu, har testat flera olika brännarprogram där, samt kört ImgBurn i en windows-simulator.

Någon som har nå tips?

Comment

1. vad bränner du på för skivor? verbatim?

2. vad har du för brännare?
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                      1. vad bränner du på för skivor? verbatim?

2. vad har du för brännare?
                      TDK har jag bränt på, men som sagt, de har funkat tidigare till andra spel. Kan det påverka nu ändå?

Har för mig att brännaren är nån LG variant (Dell dator)
                      Bränningsprogrammen säger: "HL-DT-ST DVD+-RW GWA4164B"

Hursomhelst är TDK skivorna slut nu, så ska gå och tjacka nya, hoppas att jag hittar verbatim

Edit: Tänkte också testa en annan release. Scrubbed som är på 1.58gb.

Edit #2: Kan man dubbelkolla att man verkligen fick in updateringen 1.99beta på wii't? Går det att se någonstans?
                      Last edited by Prima; 2010-06-16, 16:38.

Comment

Original inlägg av Prima Visa Inlägg
                        TDK har jag bränt på, men som sagt, de har funkat tidigare till andra spel. Kan det påverka nu ändå?

Har för mig att brännaren är nån LG variant (Dell dator)
                        Bränningsprogrammen säger: "HL-DT-ST DVD+-RW GWA4164B"

Hursomhelst är TDK skivorna slut nu, så ska gå och tjacka nya, hoppas att jag hittar verbatim

Edit: Tänkte också testa en annan release. Scrubbed som är på 1.58gb.

Edit #2: Kan man dubbelkolla att man verkligen fick in updateringen 1.99beta på wii't? Går det att se någonstans?
                        Kan bero på brännaren, och definitivt skivorna... TDK är inte ett bra märke, visst det kanske fungerar för dig tidigare, men kör Verbatim för bästa resultat

jag vet inte riktigt hur kinkig Wii'n är med brännare och så, men skulle tippa på den är lika kinkig som 360'n... dålig brännare = dålig bränning, Samsung och Pioneer är dom brännarna som rekomenderas, iaf på 360 sidan och vad jag vet ska dom fungera bra med Wii också

1.99 gör ju också att du kan lira NSMB, testa att köra det... fungerar det utan problem fick du in uppdateringen ordentligt
                        Google is your friend!

Comment

Hur är det med det mer praktiska? Hur bränner jag och på vilka slags skivor?

Har 4.0E (Wiikey 1) i nuläget, ska jag uppdatera mitt WiiFirmware innan? Eller kvittar det?

Vill kunna spela Mario Galaxy 2 och NSMB.

Comment

Använd DVD-R skivor
                            Bränn ISO filen i IMGBRUN

Du måste uppdatera några IOS filer som ligger på Wii enheten och det finns ju olika sätt att göra det på.
                            Enklast är ju att använda "Mario Galaxy 2" skivan för att komma till 4.2
                            med "NSMB" skivan kommer du bara till 4.1

Se till att inte uppdatera till 4.3 online

Du kan lägga på 1.99 för Wiikey före ovan eller efter.....
                            3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

Comment

Original inlägg av riger Visa Inlägg
                              Använd DVD-R skivor
                              Bränn ISO filen i IMGBRUN

Se till att inte uppdatera till 4.3 online

Du kan lägga på 1.99 för Wiikey före ovan eller efter.....
                              Vad händer med 4.3 ?
                              Varför undvika denna ?

Comment

Original inlägg av signoff Visa Inlägg
                                Vad händer med 4.3 ?
                                Varför undvika denna ?
                                4.3 gör det svårare att använda Homebrew program och sådär... därför bör du undvika den, det finns ändå inga spel som kräver 4.3 för att fungera i dagsläget...
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X