Original inlägg av zezam
Visa Inlägg
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Chip - CycloWiz!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ja om den är tillräckligt lång!Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Är inte 995:- för detta chip + installation ganska dyrt? Det kostar ju bara 300:- inkl. frakt att köpa in det som privatperson från utlandet och tar inte mer än 1 minut att installera när man väl fått upp boxen.
Jag kommer antagligen beställa hos er när ni väl får in dom, undrade helt enkelt bara varför chippet + installationen var så dyr, är det för att ni rider på "Wii Hypen" eller? Att löda fast det är ju som sagt en barnlek som går på 1-2 minuter.
- Citat
- Flag
Comment
-
Vi kommer definitivt inte stressa i något chip på 2 minuter.
Vi skall ta emot kunden, prata, svara på frågor, testa att konsollen fungerar innan vi öppnar den, öppna den varsamt, montera chippet utan slarv, montera ihop varsamt, testa att allt fungerar, prata lite mer med kunden, svara på ännu fler frågor, ta betalt.
Lyckas vi förstöra en wii så skall vi ju stå för en ny också :-)Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Det har alltid gått att skicka hit konsoller för moddning
http://www.psxcare.com/page.php?xPage=skicka.htmlLäs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag förstår, menade självklart inte att ni ska göra ett slarvigt jobb utan jag tänkte mer på att andra chip (till t.ex. ps2 & xbox) som är mer avancerade och mer tidskrävande/svåra att sätta in, kostar lika mycket som detta simpla chip + lödning.Original inlägg av Hansi Visa InläggVi kommer definitivt inte stressa i något chip på 2 minuter.
Vi skall ta emot kunden, prata, svara på frågor, testa att konsollen fungerar innan vi öppnar den, öppna den varsamt, montera chippet utan slarv, montera ihop varsamt, testa att allt fungerar, prata lite mer med kunden, svara på ännu fler frågor, ta betalt.
Lyckas vi förstöra en wii så skall vi ju stå för en ny också :-)
- Citat
- Flag
Comment
-
Mmm, skulle nog helst ta lite mer än vad vi gör nu för ps2 chippning, det är ju rena förlustaffären, å andra sidan är det ju ingen som vill investera några pengar i så gamla prylar längre :-)Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Att installera ett PS2 chip utfört av en erfaren lödare borde inte ta mer än 1 timme och att ta betalat 600:- för det kan väl inte vara en förlust?Original inlägg av Hansi Visa InläggMmm, skulle nog helst ta lite mer än vad vi gör nu för ps2 chippning, det är ju rena förlustaffären, å andra sidan är det ju ingen som vill investera några pengar i så gamla prylar längre :-)
Vilkeen timlön har era lödare egentligen? Man kanske skulle satsa på att gå en kurs eller något och bli miljonär
Vad får man för garanti hos er om man chippar sitt Wii förresten?
- Citat
- Flag
Comment
-
Minst 1 års garanti på chippet. Livstids garanti på lödarbetet.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Ok bra då är priset iof acceptabelt, men om det skulle bli något problem med ens Wii p.g.a. chippet/lödarbetet då täcks det av garantin också va?Original inlägg av Hansi Visa InläggMinst 1 års garanti på chippet. Livstids garanti på lödarbetet.
- Citat
- Flag
Comment
-
Det får vi diskutera från fall till fall. Vi tar ju inte över garantin på det vi chippar. Vissa tycks ju tro att alla problem som konsoller råkar ut för för all framtid beror på eventuell chippning :-)Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment

Comment