Happy_Feet_PAL_Wii-WiiERD - verbatim+@16x fungerar
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fungerande Releaser - CycloWiz
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
Fungerar kanon:
Far_Cry_Vengeance_PAL_Wii-PARADOX
Happy_Feet_PAL_Wii-WiiERD
Ice_Age_2_The_Meltdown_PAL_Wii-WiiERD
Monster.4x4.World.Circuit.PAL.WII-SUSHi
Splinter.Cell.Double.Agent.PAL.MULTI5.WII-PHO3NiX
Super.Fruit.Fall.PAL.WII-SUSHi
WarioWare_Smooth_Moves_WII_Pal-PI
Funkar inte:
Spongebob_Squarepants_Creature_from_Krusty_Krab_PA L_Wii-PARADOX
Alla brända med HP DVD-R i 16x
- Citat
- Flag
Comment
-
För er som inte får cod 3, rayman, spongebob etc att fungera
läs här http://tyrant.de/cyclowiz.htm
Tror jag avvaktar innan jag fixar ett chip
- Citat
- Flag
Comment
-
Använder du sunt förnuft så kan du komma på tanken att det faktiskt inte är chippet det är fel på, utan releaserna.Original inlägg av beska Visa InläggFör er som inte får cod 3, rayman, spongebob etc att fungera
läs här http://tyrant.de/cyclowiz.htm
Tror jag avvaktar innan jag fixar ett chip
"All other titles are working great"....
- Citat
- Flag
Comment
-
Följande är mina egna erfarenheter.
Ljudproblem/Videoproblem:
Wario smooth moves
Tony hawks
Startar inte:
Raving rabbits (pi)
Åtkomstproblem vid laddning av data:
Cars (kör på landsbygden och det hackar till; till och från)
Diskfel ibland eller ofta:
Madden NFL
Zelda.
Jag har provat 2 olika skivor, vilka spelar ingen roll eftersom andra har exakt samma problem.
För mig är det uppenbart, antingen är wii är väldigt känsligt eller så är det något grovt fel som alla dessa rippare gör (mindre sannolikt).
Sen är det så:
-vissa påstår att spelen fungerar bra för dom, att det krävs rätt skiva/brännare/hastighet(2x)
-andra påstår att skivor/OCH DVDbrännarna som är gjorda för 16x bränner bäst i den hastigheten, se det ungefär som en bil som kommer i resonans vid LÄGRE hastigheter börjar vibrera medans att köra i 110 går fint och tyst.
-FÖRMODLIGEN gäller denna skivkänslighet alla spel, men vissa märker man det helt enkelt inte på.
-vissa påstår att när wii:et hämtar data från en skiva som är bränd på en defragmenterad dator låter MINDRE och får färre fel (dock kvarstår problemet)
Jag kan själv inte bränna i lägre än 4x på min nya samsungbrännare (har uppdaterat firmware). Jag kan välja 1x /2x osv men när väl bränningen sätter igång så är det lik förbannat 4x. Förmodligen har skivtillverkaren eller dvdbrännartillverkaren själv satt spärr på lägst 4x eftersom brännaren bränner sämre vid lägre hastigheter.
Om någon vet hur jag kan tvinga dvd:n att bränna i lägre hastighet så säg hur! vill gärna prova.
Jag tror inte felen på alla dessa spel (majoritet typ av allt material) ligger hos ripparna. Det är något lurt här!
- Citat
- Flag
Comment
-
En sak till som jag glömde:
Det är fler chippade konsoller som har samma typ av problem. ps2 / 360 / gamecube...
Det som jag läst låter exakt som problemen jag själv har. Dvs vissa sekvenser hackar rejält medans själva spelandet går bra...
- Citat
- Flag
Comment
-
Det är faktiskt inget som stör mig.Original inlägg av solwretep Visa InläggEn sak till som jag glömde:
Det är fler chippade konsoller som har samma typ av problem. ps2 / 360 / gamecube...
Det som jag läst låter exakt som problemen jag själv har. Dvs vissa sekvenser hackar rejält medans själva spelandet går bra...
Spelandet funkar kalas.
- Citat
- Flag
Comment

Comment