Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Power sw vart sitta?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av 20lapp Visa Inlägg
    Jag har läst på din karta sen kollade jag på stället där dom skulle sitta det stog g- i stället och blablala
    Har hittat kartan!!... jag hör av mig om jag behöver hjälp, tack för all hjälp! som jag har fått innan

Comment

Datorn startar inte

Datorn startar inte.... Jag har satt i alla kablar förutom power led för den vet jag inte vart den ska sitta... Så vad tror ni kan va felet??...

Comment

du kanske tolkat kartan lite fel? ta en bild av den och posta så kan vi hjälpa dig se om du tolkat den rätt
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          du kanske tolkat kartan lite fel? ta en bild av den och posta så kan vi hjälpa dig se om du tolkat den rätt
          aa tror det , bild (på kartan) : [IMG][/IMG]

Comment

du tittar på fel karta skulle jag tro, där finns det ju ingen pinheader, på andra kanten där du sätter kablarna finns det också en karta, eller hur? jag tycker mig kunna se lite saker där, men svårt att se på din stora bild eftersom den delen av bilden blivit suddig...
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

du tittar på fel karta skulle jag tro, där finns det ju ingen pinheader, på andra kanten där du sätter kablarna finns det också en karta, eller hur? jag tycker mig kunna se lite saker där, men svårt att se på din stora bild eftersom den delen av bilden blivit suddig...
              tog inte kort där kablarna ska sitt tog nästan kort på samma ställe, kan fixa ett nytt kort..... Sen en till fråga.. när jag stänger av datorn (från windows) och sen så måste man trycka på strömbrytaren på datorn (fram) vill att den ska stänga av sig själv hjälper det genom å byta nätagreggat?

Comment

det är moderkorts funktioner... kolla i biosen om du hittar ngn inställning där som styr det där...
                Google is your friend!

Comment

Jag köpte en dator på påse för ett tag sedan (alltså isärplockad till molekyler av någon skrotnisse). Jag behövde veta vilket moderkort det var och fann följande smidiga program på American Megatrends:
                  www.ami.com/support/mbid.cfm

Nu hjälper den tyvärr inte dig 20lapp, eftersom datorn måste fungera om man skall kunna köra den :s - men.. den tar reda på vilket moderkort du har + lite mer. Praktiskt!

Comment

Original inlägg av Midlife Visa Inlägg
                    Jag köpte en dator på påse för ett tag sedan (alltså isärplockad till molekyler av någon skrotnisse). Jag behövde veta vilket moderkort det var och fann följande smidiga program på American Megatrends:
                    www.ami.com/support/mbid.cfm

Nu hjälper den tyvärr inte dig 20lapp, eftersom datorn måste fungera om man skall kunna köra den :s - men.. den tar reda på vilket moderkort du har + lite mer. Praktiskt!
                    Ok tack ändå... Kan va bra och veta kanske sen när datorn funkar om man moste kolla ngt så kanske kommer till användning...

Comment

Hitta nummer på moderkortet i dag

Nu vet jag inte villket det är så skriver bägge:

1: SNo113107189

2: 103172 08780

Lägger in en bild med i dag om det behövs?

Comment

Här är en bild hoppas att det är rätt.... för den andra va suddig på ett ställe.

Uploaded with ImageShack.us

Comment

Original inlägg av 20lapp Visa Inlägg
                          Här är en bild hoppas att det är rätt.... för den andra va suddig på ett ställe.

Uploaded with ImageShack.us
                          jag ska rita upp en bild åt dig med vart allt ska sitta ge mig ngn timma eller så...

*edit:*

Grön markering = Power Switch
                          Gul markering = Reset Switch
                          Röd markering = Power LED (P+ är plus polen, och P- är minus polen)
                          Blå markering = HDD LED (H+ är plus polen, och H- är minus polen)

SPK står för Speaker

G- och G+ har jag ingen aning om vad det är till för, inte heller GN...

om din Power LED kabel är 3Pin greja sätter du den så att Minus polen hamnar närmare den blå bredvid Power switch och Reset switch har ingen betydelse om du sätter +/- åt fel håll, funktionen dom har är att kortsluta dom pinnarna ändå så det ska inte ha ngn betydelse... vill du testa att det verkligen är Power Switch kan du koppla i ström och allt till moderkortet och försiktigt sätta en skruvmejsel mellan dom pinnarna, men var j*vligt försiktig, kommer du åt något runt omkring dom riskerar du att förstöra moderkortet, och rör inte metallen på skruvmejseln då du kan få en stöt av det...
                          Last edited by Swizzy; 2010-05-10, 22:32.
                          Google is your friend!

Comment

jag ska rita upp en bild åt dig med vart allt ska sitta ge mig ngn timma eller så...

*edit:*

Grön markering = Power Switch
                            Gul markering = Reset Switch
                            Röd markering = Power LED (P+ är plus polen, och P- är minus polen)
                            Blå markering = HDD LED (H+ är plus polen, och H- är minus polen)

SPK står för Speaker

G- och G+ har jag ingen aning om vad det är till för, inte heller GN...

om din Power LED kabel är 3Pin greja sätter du den så att Minus polen hamnar närmare den blå bredvid Power switch och Reset switch har ingen betydelse om du sätter +/- åt fel håll, funktionen dom har är att kortsluta dom pinnarna ändå så det ska inte ha ngn betydelse... vill du testa att det verkligen är Power Switch kan du koppla i ström och allt till moderkortet och försiktigt sätta en skruvmejsel mellan dom pinnarna, men var j*vligt försiktig, kommer du åt något runt omkring dom riskerar du att förstöra moderkortet, och rör inte metallen på skruvmejseln då du kan få en stöt av det...
                            Tack så mkt!!!!!!!!!! xD

Comment

inga problem tog inte mig mer än 10 minuter att photoshoppa bilden för markeringarnas skull men tog lite tid innan jag orkade/kunde fixa det åt dig höll på med lite annat innan xD
                              Google is your friend!

Comment

inga problem tog inte mig mer än 10 minuter att photoshoppa bilden för markeringarnas skull men tog lite tid innan jag orkade/kunde fixa det åt dig höll på med lite annat innan xD
                                Ok lungt!.... Har satt i kablarna efter ritningen men skiten starta inte :S Kanske är ngt annat fel....

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X