Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS3>Xbox360

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av ktd
    Jo, det kan ju ha att göra med om Tvn vill ha dator eller video svärta. Med data ska svart vara 0 och om Tvn vill ha video ska svart vara 16 men med dom flesta DVD-spelare kan man välja vilken signal den ska skicka...
    ok, får nämna det till han så kanske ha börjar köra med sin hdmi kabel igen
    Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Original inlägg av Krissttoffer
      Specifikationer hit och tekniker dit... Endast intressant för den pryltokige

Hur är det med spel, vad lovar de på den fronten, det är den viktiga frågan... kanske bara är sekundärt nu för tiden att vilja spela bra spel

Personligen tycker jag att det levererats mycket bättre spel till min xbox än till min ps2:a, men det ska bli intressant vad de har för titlar uppstoppade i sina ärmar
      Men det är ju ny teknik som är kul ju!

Metal Gear Solid ska finnas vid release och det är svårslaget!
      Men idag släpps ju dom flesta spel till alla format så det är väl mer en fråga om att du ska trivas med konsollen. Och som det ser ut så kommer jag trivas bra mycket bättre med Ps3 som har HDMI, blue-ray och inbyggt WiFi. Med 360 måste du ha en extern låda för HD-DVD och en extern adapter för WiFi. Jätte smidigt att koppla till massa enheter. Det är ju det som en dator är till för. En konsoll ska ju bara var en enhete. Ps3 kommer vara den första riktiga next generation! And thats a fact!

*EDIT* Men sämre spel vid release än 360 har kommer ju inte gå så Ps3 har ju vunnit på den punkten redan innan den är släppt!

Comment

jisses dettta var ju inte kul om det blir så.

"the most likely scenario' is that PS3 will be released in Japan this summer with about 1 million units and in the US in November with 1 million units, followed by a European launch in March 2007"

http://news.teamxbox.com/xbox/10062/...e-in-Question/
        Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Jo, den som väntar på någor gott, väntar ju alltid för länge...
          "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
          Maxtor D-Max 200gig
          v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Tycker ändå att Xbox 360 har mycket finare design och kontrollerna är ju skitfina jämnfört med PS3 kontrollerna som ser ut som bomeranger

Comment

Original inlägg av mysiskatten
              jisses dettta var ju inte kul om det blir så.

"the most likely scenario' is that PS3 will be released in Japan this summer with about 1 million units and in the US in November with 1 million units, followed by a European launch in March 2007"

http://news.teamxbox.com/xbox/10062/...e-in-Question/
              Varför blir man inte förvånad

Comment

Ahh! Såg nu att nätverkskortet har stöd för 1GB!
                Nice med min D-Link 4300 som har 4 1GB-portar...

Comment

Ps3 har bättre prestanda men spelen har man inte fått se mycket av blir nog inte så jättestor sakillnad i grafik mellan Xbox och Ps3.
                  banned - för mycket blaj

Comment

även om ps3 har så jävla stor prestanda så kommer inte många speltillverkare att utnyttja denna prestanda till fullo...
                    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
                    v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Det beror ju på utvecklingsverktyget och tydligen ska Ps3s vara bra enligt utvecklarna.
                      First of all, as with Killzone developer Guerrilla in a recent online Q&A sesh, they were happy to point out that PS3 is not as complicated to write for as we've all been led to believe. Apparently, the machine's use of Open GL as its graphics API means that anyone who's ever written games for the PC will be intimately familiar with the set-up.
                      Men det är ju inte bara det som gör att Ps3 kommer vara den första riktiga next generation konsollen. Det är ju allt den kan förutom spel i 1080P som gör Ps3 så mycket bättre/coolare & snyggare...
                      Förutom allt vi redan visst som bla. dubbla HDMI, Blu-ray, upp till 7st trådlösa kontroller, 1080P m.m...
                      PS3 will have online service that goes beyond Xbox live
                      PS3 will be a DVR (Digital Video Recorder)
                      It will be able to connect with the PSP
                      There are a lot of games being worked on for it right now in the US (a lot more then what people know about)
                      The final PS3 dev kit is a lot faster than they thought (according to the developer)
                      The PS3 will have an iTunes type service to let you download Hi-Def movies, music, etc
                      The PS3 will take the media center functionality the 360 has even further
                      PS3 will serve as a location free player for the PSP, means you can watch the DVD?s that you have in your PS3 on your PSP (from anywhere in the world), or any other video files you have on your ps3, though this is still only being planned.
                      PS3 will be able to send its files straight to the PSP from anywhere in the world, and it can also control its DVR functionalities
                      Firmware updates will add more functionality, much like with the PSP
                      The Blu-ray Player functionality doesn't cost as much as a stand alone player because the Cell and RSX can take care of a lot of the stuff the PS3 will need to do to be able to read the disks
                      Fall release date for PS3, no release date for online service, but expected to launch with the system

Comment

Hur kaqn ni varaemot ett PS3 i ett Sony forum ska man vara lite Sonyfantast.
                        banned - för mycket blaj

Comment

med erfarenhet så är det mer snack än verkstad som alltid när det gäller konsoler så den som lever får väl se innan dess är det helt onödigt att spekulera hit & dit bara massa snack & ryckten
                          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Helt sant!

Det enda vi vet nu är att 360 är en upphottad X-Box och ingen next generation. Återstå och se om Ps3 & Revolution kan leva upp till löften. Microsoft gjorde det inte!
                            Inte för att jag ångrar mitt 360 köp men om jag trott att det skulle vara nått helt nytt och spektakulärt hade jag blivit MYCKET besviken...
                            Men att döda tid tills Ps3 kommer duger 360 till iaf.

Comment

snacka om att bli besviken på 360 ingen HD DVD spelare, för liten, HD, inget dhcp stöd i HDMIn, inget av det som var sagt har levt upp till dess överdrivna reklamkanpanj...............suck med 2a ord. Bättre lägga pengarna på en PC som man kan uppgradera efterhand grafikkortet i 360 har kommits ikapp redan vid jul, ja slös med ord & text
                              "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Bara ett samlingsobjekt....

Maxtor D-Max 200gig
                                v. 1.6 crystal

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X