Original inlägg av kaputnik
Visa Inlägg
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
PSJAILBREAK tråden
Collapse
X
-
http://www.joystiq.com/2010/08/27/au...yone-but-sony/
Fan det verkar som att domstol i Australien har satt käppen i hjulet, och inte nog med de så har Sony fått tagit del av produkten för att kunna förhindra backups i kommande firmware. Hoppas bara att de blir en sån där lätt grej att kringgå, vi ser ju t.ex. hur lång tid de tar att jailbreaka Iphone när de släpps en ny firmware :P Härligt att de börjar hända saker på PS3-fronten iaf
Föresten, finns de en chans att de kommer gå att lira PS2-spel nu? Vore ju inte helt fel
Last edited by Krutan; 2010-09-01, 02:28.
- Citat
- Flag
Comment
-
Även om denna produkt hade totalförstört allt skydd i PS3an så tycker jag det verkar osannolikt att den funktionen skulle finnas. Sony slopade den extra hårdvaran som gjorde detta möjligt i PS3orna rätt fort för att få ner kostnaden. Några har teorier om att det skulle funka bra med enbart mjukvaru-emulering, men då kan man ju fråga sig varför Sony inte hade gjort på det viset från början.Original inlägg av Krutan Visa InläggFöresten, finns de en chans att de kommer gå att lira PS2-spel nu? Vore ju inte helt fel
- Citat
- Flag
Comment
-
Inlägg som inte handlar väldigt specifikt om PSJAILBREAK flyttade till en annan tråd i PS3 avdelningen. Håll er till ämnet i denna tråd, då den kommer vara en supporttråd för PS JAILBREAK i första hand. Snack om tandborstar och cd-skivor och priserna på nintendokassetter hör inte hemma här då, men det finns gott om plats för detta i resten av forumet :-)
Kloner/homebrews har/kommer få egna trådar.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
inte direkt just nu i skrivande stund men det kommer väl.Original inlägg av Skychaser Visa InläggFinns det andra färdiga program/homebrews man kan använda som tex emulatorer?
De enda Homebrews som finns hittar du här: http://www.ps3-hacks.com/downloads.php
Dock är de gjorda långt innan Ps-Jailbreak funnits o kanske inte alls fungerar längre pg.av Sonys uppdateringar eller kompabilitets problem så som olika typer av hack som använts./ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
- Citat
- Flag
Comment
-
Verkar ju som att psjailbreak aldrig kommer få se dagsljus. Teamet har ju blivit dragna inför domstol i både Australien och USA och alla dom stora distributörerna runt om i världen har ju tagit bort dom från sina sidor o backup managern är ju nedtagen från jailbreaksidan.
Tur att Groove släpptes lös för allmänheten så man kan göra sin egen.
Inväntar mitt blackcatkort...
- Citat
- Flag
Comment
-
Såg att PSXCare är med på en officella listan, har du någon uppdatering åt oss Hansi?Original inlägg av jonnyjaeger Visa InläggVerkar ju som att psjailbreak aldrig kommer få se dagsljus. Teamet har ju blivit dragna inför domstol i både Australien och USA och alla dom stora distributörerna runt om i världen har ju tagit bort dom från sina sidor o backup managern är ju nedtagen från jailbreaksidan.
Tur att Groove släpptes lös för allmänheten så man kan göra sin egen.
Inväntar mitt blackcatkort...Last edited by caballerial; 2010-09-05, 11:22.
- Citat
- Flag
Comment
-
Sista jag hörde var att dom skulle börja skicka till oss på måndag eller tisdag.
Teamet har inte blivit dragna inför någon domstol, chippen säljs ju från Kina.
Kan ju vara att dom drog ut på det några dagar för att ge ozmodchips en chans att vara med på releasen.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
det beror ju på vad din ekonomi säger
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
Skulle ju inte har något emot att betala 700kr mer för något som är betydligt bättre, men är det ingen större skillnad så ser jag ingen mening i att lägga ut så mycke mer på de :P Dessutom så är ju det billiga alternativet open source, så man kan ju förvänta sig en större utveckling på den fronten, och därför undrar jag varför 700kr mer skulle vara bättreOriginal inlägg av Swizzy Visa Inläggdet beror ju på vad din ekonomi säger
Det enda jag kan komma på är snyggare dongel
- Citat
- Flag
Comment
-
Hack your PlayStation 3
September 6, 2010
PS3 Firmware 3.42 Released; PS JailBreak Exploit Patched
Posted by greg
It?s available now via System Update ? but, you know ? if you want to stay hacked DO NOT UPDATE! I repeat: DO NOT UPDATE. We?ll keep you posted on what?s what. Stay tuned.
Update: Updating to 3.42 (on my non-hacked console) right now?
Update: I can confirm Sony has patched PSGroove/PSJailBreak/PSFreedom? Whatever you fancy ? it?s patched. Do not update if you wish to remain hacked. Perhaps a little homebrew can bypass this mandatory update.
Update: My main man, Demonchild, has confirmed that Logan5 PS3 Proxy Tool works for bypassing this 3.42 update. Keep the Firmware Update box unchecked. This?ll get you back on PSN, but remember: Sony can detect Backup Manager and whatever other homebrew you run, which can likely result in your console getting banned.
Update: Remember this IP: 67.202.81.137? It works again. Set that as your primary & secondary DNS on your PS3 and you?ll be able to bypass 3.42. Exercise caution ? who knows whose watching on the other end. Thanks MaX SLayeR!
TP-kabel är borttagen.
PS2 DMS4 PRO
Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
PS3 Slim 160GB original
NDS Lite M3 Real 8GB
- Citat
- Flag
Comment

Comment