Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PSJAILBREAK tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av scw Visa Inlägg
    En svensk butik har redan lagt ut "PS Jailbreak" för 1095 kr/st. Och skickat ut följande info "Vi har i dagsläget inget slutgiltigt pris eller leveransdatum.
    Priset kommer dock ligga runt 1095kr och vi bör ha dem på lager inom 2 veckor!"
    Gör de bort sig med andra ord ?
    999:- på en annan site.

Comment

kanske är ganska offtopic.. men läste detta på team jungles twitter

TeamJungle welcomes co-operation with TeamHades on PS3 BD drive

O.o

Comment

Original inlägg av scw Visa Inlägg
        En svensk butik har redan lagt ut "PS Jailbreak" för 1095 kr/st. Och skickat ut följande info "Vi har i dagsläget inget slutgiltigt pris eller leveransdatum.
        Priset kommer dock ligga runt 1095kr och vi bör ha dem på lager inom 2 veckor!"
        Gör de bort sig med andra ord ?
        Nej, dom har ju garderat sig för exakta priset, och till skillnad från de chippen jag beställde lite fort från grabbarna i australien (som enlig egen utsago skulle få absolut första leveransen) så borde manz.. ta dom utan den mellanhanden.

Det priset jag skrev tidigare är alltså pga jag bara beställde 5st chip för att ha några att testa asap, får jaga bättre leverantör/pris senare.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

OK nu har jag beställt ett lite större parti, går att beställa här:

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1253&xSec=131

Eller chansa och välj någon lågprisbutik :-) Men ni som handlar av oss får ju stå ut med telefonsupport/mailsupport/forumsupport/komma-in-i-butikensupport....
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
            OK nu har jag beställt ett lite större parti, går att beställa här:

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1253&xSec=131

Eller chansa och välj någon lågprisbutik :-) Men ni som handlar av oss får ju stå ut med telefonsupport/mailsupport/forumsupport/komma-in-i-butikensupport....
            äsch, de e väll bara köpa en usb sticka på L!DL för en tia, och följa ---> http://www.youtube.com/watch?v=xSS0gXQFB10 vad är skillnaden....?

Comment

Original inlägg av devhook Visa Inlägg
              äsch, de e väll bara köpa en usb sticka på L!DL för en tia, och följa ---> http://www.youtube.com/watch?v=xSS0gXQFB10 vad är skillnaden....?
              Guiden visar dig hur du ska göra när du väl har PSJailbreak dongeln, skillnaden är att det inte kommer fungera utan dongeln...
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

hur ska det funka med "nerladdade" spel då bara skicka över till hd så borde det väl funka eller?

Comment

Har man redan en jtag xbox360 kommer det bli tufft att ta beslut om att chippa ps3:an. Man vill ju spela online multiplayer på nån av dom...

Jag hoppas den har nån form av on/off funktion så att man kan lira online utan att $ony märker det.

Comment

syfte egentligen?

Kan man bränna en Bluray Ps3 iso som jag ex laddat ner. Sen stoppa in den i ps3an och installera spelet?

Eller kan man bara installera spel från orginal skivor? Blir ju ett jäkla lånande av spel då känns det som.

Comment

Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
                      Kan man bränna en Bluray Ps3 iso som jag ex laddat ner. Sen stoppa in den i ps3an och installera spelet?

Eller kan man bara installera spel från orginal skivor? Blir ju ett jäkla lånande av spel då känns det som.
                      Som jag förstått det så kan du antingen lägg in backuper på den interna hårddisken eller en extern hårddisk/usb minne sen ladda spelen därifrån. Om man varit tvungen att bränna kopior på bluray-skivor hade det blivit rätt dyrt, dessutom vet jag inte om det går överhuvudtaget med tanke på filsystem osv. .

Comment

Här försöker dem analysera hela chippet

SPAM REMOVED följ min blogg !

Comment

Original inlägg av zdx Visa Inlägg
                          Här försöker dem analysera hela chippet
                          SPAM REMOVED följ min blogg !
                          Doh!

Länka direkt till informationen (på franska...) istället för till en innehållslös blogg, det ser ju bara ut som om du försöker fiska besökare på dagens ämne till din sida :-)

http://www.logic-sunrise.com/

Comment

Fortfarande inte fått svar på min fråga

Kan man spela dom ISO filerna man laddar hem? DVS få in dom till ps3ans HDD på något sätt eller kan man bara rippa in orginal spel?

Comment

Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
                              Fortfarande inte fått svar på min fråga

Kan man spela dom ISO filerna man laddar hem? DVS få in dom till ps3ans HDD på något sätt eller kan man bara rippa in orginal spel?
                              Du får svar på den frågan när någon har ett bra svar att ge dig inte så många här som vet hur allt fungerar och sådär ännu...
                              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Bra FAQ för psjailbreak
                                http://psx-scene.com/forums/showthread.php?t=64970

Nu har vi fått ordning på prissättning och leveranser av chip, så var inte rädda att boka/beställa:

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1253&xSec=78

Standardpris 1195:-/st

Rabatt om ni går ihop ett gäng polare och köper t.ex. ett 10-pack.

Bry er inte så mycket om det där om 1895:- det gäller som sagt endast de 5st chip jag "panikbeställde" från ozmodchips då de påstår att dom kommer få första leveransen :-)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X