Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden
Du måste ha en originalskiva i spelaren. Vilken som helst!
Du monterar sedan spelet på hårddisken och spelet i menyn ersätts med spelet på hårddisken.
PS3an tror då att det är spelet på hårddisken som sitter i spelaren (vilket det inte är då).
Frågade tidigare i en annan tråd utan svar, men är de möjligt för mig som har en ps3 med trasig blueray spelare att kunna använda detta eller är de verkligen ett krav att man måste ha ett spel i, ibland fungerar en vanlig dvd film, räcker de?
Frågade tidigare i en annan tråd utan svar, men är de möjligt för mig som har en ps3 med trasig blueray spelare att kunna använda detta eller är de verkligen ett krav att man måste ha ett spel i, ibland fungerar en vanlig dvd film, räcker de?
Nej. PS3:an luras att tro att det spelet du har i BR-läsaren är det som du egentligen har laddat in med hjälp av backupmanagern. Den läser alltså spelet från HDD:n, men kollar i läsaren så att det verkligen är en originalskiva att starta. Alltså kommer ditt PS3 inte att starta om du inte har nåt spel i din läsare.
Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original
Lär vi nog göra när de släpps o våra leverantörer får hem dem eller om vi tar dem direkt
Tyckte den såg lite lik Teensy++ 2.0
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Fråga han som laddat upp filen, om han nu talar sanning.
Det är svårt med YouTube klipp o olika typer av hacks.
HAde man kunnat lita på sånt så hade ps3an vart hackad för 3 år sen
Kan funka, kan inte funka.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Fråga han som laddat upp filen, om han nu talar sanning.
Det är svårt med YouTube klipp o olika typer av hacks.
HAde man kunnat lita på sånt så hade ps3an vart hackad för 3 år sen
Kan funka, kan inte funka.
Du har en bra poäng, dessutom så krävs väll en processor av något slag för att få PsGroove att fungera, och inte endast ett minne?
Du har en bra poäng, dessutom så krävs väll en processor av något slag för att få PsGroove att fungera, och inte endast ett minne?
Det sitter ju en microkontroller ( Atmel *ATMEGA32U4* ) med minne på Teensybrändorna så
Liknande microkontrollers bör gå att programmera om, såg på ett forum att en grupp håller på o försöker programmera om en Siaxis 3 ( Dualshiock 3 ) handkontroll att göra samma sak
Hack a Sony PS3 with a Sony Dualshock controller Mohaha..
/ Pendragon
verkar ju som det ska komma programvara så man kan köra via iphone och några anrdoid mobilen såå jag väntar på det
Finns ju redan, dock kan man inte använda telefonen samtidigt o dongeln måste sitta i medans man kör så det är billigare o enklare att isf köpa en Teensy 2.0 eller ++ för under femhundralappen o slippa allt strul med nandflashning på nallar o allt.
Jag köpte en HTC Desire nyligen för att testa, Rootade o bootade o det funkade, den kör nu Android 2.2 o fungerar som en telefon igen. Nexus one och Desire kan man boota i Recovery o välja ( PSGrove hack ) i menyn o jacka in i en PS3 men som sagt, jag vill gärna kunna svara i telefonen när folk ringer
/ Pendragon
Comment