Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Det var ju ett väldigt trevligt hack det här, funkar busenkelt med min TI-84+

Nu väntar man bara på ett sätt att hantera dlc samt att man kan använda sin kära Dualshock 3. Hade vart underbart!

Comment

• Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
      Suck vad kul att bli ifrågasatt hela tiden...
      Ta med dig en FAT formaterad disk till mig så skall du få ett dumpat *host* 360 *host* backup som ligger i * antal .rar filer .001 , 002 etc.. Sen efter flytten så packar jag upp dessa åt dig på din FAT disk i en annan dator och sen får du rosta ut skivan på din dator hemma... Eller så dumpar jag en Dubbelsidig DVD åt dig på min NTFS disk som sitter i min PC, rarar i arkiv, flyttar över till din FAT32, packar upp till en .iso o sen får du köra vad du brukar köra för att antingen rosta den eller titta på filmen via FAT disken...
      Det är möjligen inte så att du kör vista med SP1 eller win 7 där du har möjligheten att använda exFat filsystem, vilket är i princip obegränsat?
      Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

• Ang. allt det här med stora filer på FAT32, det ska gå att ha filer på upp till 2TB till min vetskap, dock ej att föra över filer på över 4gb.

I min erfarenhet är anledningen att det ej funkar när man packar upp 700mb rar akriven kan vara att uppackningsprogrammet är inställt att alltid packa upp till en specific disk (t.ex. systemdisken) och sedan cut/past filen till den plats man valt att packa upp till.

Detta går enkelt att ändra i t.ex. winrar's inställningar.

Gå till options --> settings --> paths --> skriv in vart du vill ha filen (din externa disk/usb) under "folder for temporary files"

Hoppas detta funkar, var ett tag sedan jag pillade med sådant =/

ska hem och haxxa mitt PS3 nu, har väntat i 2 veckor på att få pilla på min TI-84+ SE nu =D

Comment

• Original inlägg av binnet Visa Inlägg
          Ang. allt det här med stora filer på FAT32, det ska gå att ha filer på upp till 2TB till min vetskap, dock ej att föra över filer på över 4gb.

I min erfarenhet är anledningen att det ej funkar när man packar upp 700mb rar akriven kan vara att uppackningsprogrammet är inställt att alltid packa upp till en specific disk (t.ex. systemdisken) och sedan cut/past filen till den plats man valt att packa upp till.

Detta går enkelt att ändra i t.ex. winrar's inställningar.

Gå till options --> settings --> paths --> skriv in vart du vill ha filen (din externa disk/usb) under "folder for temporary files"

Hoppas detta funkar, var ett tag sedan jag pillade med sådant =/

ska hem och haxxa mitt PS3 nu, har väntat i 2 veckor på att få pilla på min TI-84+ SE nu =D

FAT32 kan säkert lagra 2TB totalt, men ingen fil kan vara större än 4GB. Lyckas man med det så är det inte FAT32 utan något annat...

http://www.ntfs.com/ntfs_vs_fat.htm

Max File Size: 4GB minus 2 Bytes
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• En FAT32-partition kan vara max 8TB men en fil kan inte vara större än 4GB. Jag kan bara hitta källor som säger max 4GB per fil. Har någon annan en källa som kan bevisa större filer på FAT32 så läser jag den gärna.
            1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

• Jag började precis på projekt Filer större än 8Gb på en Fat disk med Fotodokumentation på en av våra FAT diskar vi använder på en j-taggad 360

Fortsättning följer.
              Datorn står just nu o rarar ihop en katalog jag lagt ned ett RDR cowboyspel på 360 på.

Steg1: .iso + .dvd fil totalt 8,5Gb egenrippad skiva lades i en katalog som hette RDR o den katalogen raras i fler arkiv just nu på 700Mb var..

Steg 2: Flytta över 700Mb arkiven till en Fatdisk o sedan i steg 3 packa upp dem o sen radera .rar filerna...
              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Rent teoretiskt.. När är det möjligt att Sony börjar sälja PS3or med 3.42?

Jag antar att det lär dröja ett litet tag. Jag planerar att köpa en PS3a om två veckor ifrån Dustin eller *********. Behöver jag oroa mig för att få ett med 3.42 redan från början?
                Eller snackar vi om månader innan nyproducerade PS3or kommer ut i handeln?

Comment

• Original inlägg av Acre Visa Inlägg
                  Rent teoretiskt.. När är det möjligt att Sony börjar sälja PS3or med 3.42?

Jag antar att det lär dröja ett litet tag. Jag planerar att köpa en PS3a om två veckor ifrån Dustin eller *********. Behöver jag oroa mig för att få ett med 3.42 redan från början?
                  Eller snackar vi om månader innan nyproducerade PS3or kommer ut i handeln?
                  Sony i sig kan redan börja sälja dom nu, men sen är frågan när dom når ut till retailers... det lär ta minst ett par veckor innan retailers får tag på dom allra senaste, och då snackar vi företag som säljer MÅNGA maskiner nu bara sådär, allra helst dom som säljer dom som billigast, dom som säljer till högre pris lär inte sälja slut på sitt lager inom en snar framtid...
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Jag började precis på projekt Filer större än 8Gb på en Fat disk med Fotodokumentation på en av våra FAT diskar vi använder på en j-taggad 360

Fortsättning följer.
                    Datorn står just nu o rarar ihop en katalog jag lagt ned ett RDR cowboyspel på 360 på.

Steg1: .iso + .dvd fil totalt 8,5Gb egenrippad skiva lades i en katalog som hette RDR o den katalogen raras i fler arkiv just nu på 700Mb var..

Steg 2: Flytta över 700Mb arkiven till en Fatdisk o sedan i steg 3 packa upp dem o sen radera .rar filerna...
                    När jag har gjort så på en FAT32-partition så har det kommit ett felmeddelande när jag kommit upp i 4GB. På exFAT skulle det gå.
                    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Jag började precis på projekt Filer större än 8Gb på en Fat disk med Fotodokumentation på en av våra FAT diskar vi använder på en j-taggad 360

Fortsättning följer.

Du kan packa hur du vill så länge inte en fil är över 4gb i storlek, den kommer inte kunna packas upp på en fat32 disk. Så en isofil kommer inte fungera eftersom den är 7gb opackad, däremot kanske man kan extrakta isofilen, packa innehållet i två filer mindre än 4gb och sen föra över dem och packa upp, fast då ligger innehållet i katalog istället för iso.

Comment

Fortsättning följer.

Som om det inte fanns viktigare saker att göra på arbetstid eller!=!=!=!==??!?=?!??!??!?=!=!=!=
                        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Nu är tråden öppen för kommentarer igen. Stängdes av misstag. Tack för att jag blev uppmärksammad på det :-)

Comment

• Tja all

Var nu ett tag sedan jag var här och skrev, men nu när sådana hära härliga nyheter kommer måste man bara. Detta låter toppen att man kan spela spel från hdd på ps3, Fast vore ju bättre om man kunde lägga in spel från vill säga iso filer.
                            Kanske kommer framöver vem vet.

Sedan så läste jag att det inte funkade med ps1 eller ps2 spel, låter ju konstigt pga att dom spelen ska ju ps3 klara av, i alla fall den 60gig versionen den som antingen har mjuk eller hårdvara för ps1/2 emulering, men är väll ett annat system antar jag så detta med att spara spelen som ps3 spel inte funkar.

Comment

• så småningom kanske någon händig kan förklara lite mer för dom som inte riktigt hänger med hur allt detta funkar, eller kanske bara jag som är lite trög just nu

Comment

• Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
                                Tja all

Var nu ett tag sedan jag var här och skrev, men nu när sådana hära härliga nyheter kommer måste man bara. Detta låter toppen att man kan spela spel från hdd på ps3, Fast vore ju bättre om man kunde lägga in spel från vill säga iso filer.
                                Kanske kommer framöver vem vet.

Sedan så läste jag att det inte funkade med ps1 eller ps2 spel, låter ju konstigt pga att dom spelen ska ju ps3 klara av, i alla fall den 60gig versionen den som antingen har mjuk eller hårdvara för ps1/2 emulering, men är väll ett annat system antar jag så detta med att spara spelen som ps3 spel inte funkar.
                                Det går alldeles utmärkt att ta spel från nätet, dock inte i iso format eftersom dessa skulle bli 40gb+ för VARJE spel... onödigt stort detta fungerar på samma sätt som med JTAG på 360, man tar själva datan från spelet och lägger in på hårddisken istället, tar mindre plats och gör det möjligt att byta ut viss data eller ta bort vissdata som man inte vill ha

Vad gäller PS1/2 spel beror det på modellerna, man gjorde hacket för att det ska fungera med ALLA varianterna av maskiner (FAT/Slim) det är BARA dom 60gb varianten som klarar av just Ps1 och PS2 spel så vitt jag vet... det finns dock en loader för PS1/2 spel också, men den är långt ifrån färdig och lär inte fungera på vilka konsoller som helst...
                                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X