Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
    så småningom kanske någon händig kan förklara lite mer för dom som inte riktigt hänger med hur allt detta funkar, eller kanske bara jag som är lite trög just nu
    Lite mer? well det är relativt enkelt; du sätter i en USB dongel, startar konsollen på ett speciellt sätt (bryt strömmen, sätt på strömmen och starta konsollen tryck därefter snabbt på eject) om du lyckats kommer din dongel byta färg alternativt slockna/lysa upp (beroende på vilken du kör med)

När väl den biten är klar installerar du ett program som heter "Backup Manager" från en USB hårddisk/sticka du kan då även passa på att lägga in Ps3 FTP server när du ändå håller på...

Med hjälp av Backup Manager kan du välja att ladda spel från hårddisk istället för från skiva [kräver dock att du har en skiva i konsollen, spelar ingen roll vilket spel det är bara det är ett spel] mer ingående hur du kommer igång med spelen finns det trådar om här på vårat fina forum
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Fick problem med Racedriver Grid.
      Gjorde en backup på en 500gb intern disk, startade upp spelet och helt plötsligt stod det att den behövde en uppdatering, till 1.03 tror jag, tryckte OK eftersom jag trodde att den skulle hämta nåt från skivan men såg att den började hämta från nätet!!! trots att jag avaktiverat hämtning från nätet. Hade testat FTP-servern så jag hade glömt bort att ta ur nätverkskabeln vilken jag snabbt ryckte ut och nerladdningen slutade, den stannade på 6%. Men inget mer hände utan allt frös. Jag startade om maskinen och den startade upp som den skall men jag får 'error reading disk' när jag försöker starta spelet nu. Det går fint att starta från skiva så det behövs bevisligen ingen uppdatering för att spela men inte från hdd. Jag har inga sparningar som den försöker läsa in så det är inte problemet heller. Jag tog bort spelet genom Backupmanager och gjorde en ny Backup igen, men med samma resultat. Någon som har en aning var jag skall rensa någonstans, för det verkar ju vara nån cache som har kvar uppdateringen som jag avbröt.
      Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

• Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
        Fick problem med Racedriver Grid.
        Gjorde en backup på en 500gb intern disk, startade upp spelet och helt plötsligt stod det att den behövde en uppdatering, till 1.03 tror jag, tryckte OK eftersom jag trodde att den skulle hämta nåt från skivan men såg att den började hämta från nätet!!! trots att jag avaktiverat hämtning från nätet. Hade testat FTP-servern så jag hade glömt bort att ta ur nätverkskabeln vilken jag snabbt ryckte ut och nerladdningen slutade, den stannade på 6%. Men inget mer hände utan allt frös. Jag startade om maskinen och den startade upp som den skall men jag får 'error reading disk' när jag försöker starta spelet nu. Det går fint att starta från skiva så det behövs bevisligen ingen uppdatering för att spela men inte från hdd. Jag har inga sparningar som den försöker läsa in så det är inte problemet heller. Jag tog bort spelet genom Backupmanager och gjorde en ny Backup igen, men med samma resultat. Någon som har en aning var jag skall rensa någonstans, för det verkar ju vara nån cache som har kvar uppdateringen som jag avbröt.
        Kolla under Game Data Utility på Games, se om det ligger någonting där... uppdateringen som den hämtade är enbart för spelet
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          uppdateringen som den hämtade är enbart för spelet
          Jo fattade det efter att jag dragit kabeln, men det var ren reflex att dra kabeln när jag såg att den var ute på nätet =)
          Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

uppdateringen som den hämtade är enbart för spelet
            Finns inte denna uppdateringen på skivan, skumt att man är tvingad att ha internet för att kunna spela spelet offline?
            Har jag min nätverkskabel i får jag upp frågan om jag vill uppgradera till 1.03: programvaran kommer att avslutas och uppgraderas till senaste versionen står det. Svarar jag nej får jag 'error reading disc', har jag inte kabeln i kommer error direkt, ingen fråga ens.
            FRÅGA!

Det är alltså ingen risk att maskinen går ut och hämtar firmware 3.42 och dödar min homebrew-maskin?

Comment

Det går alldeles utmärkt att ta spel från nätet, dock inte i iso format eftersom dessa skulle bli 40gb+ för VARJE spel... onödigt stort detta fungerar på samma sätt som med JTAG på 360, man tar själva datan från spelet och lägger in på hårddisken istället, tar mindre plats och gör det möjligt att byta ut viss data eller ta bort vissdata som man inte vill ha

Vad gäller PS1/2 spel beror det på modellerna, man gjorde hacket för att det ska fungera med ALLA varianterna av maskiner (FAT/Slim) det är BARA dom 60gb varianten som klarar av just Ps1 och PS2 spel så vitt jag vet... det finns dock en loader för PS1/2 spel också, men den är långt ifrån färdig och lär inte fungera på vilka konsoller som helst...
              ok det låter underbart, tack
              Man får kolla hur det är med ekonomin och se om man kan skrapa ihop till en ps3

Comment

Finns inte denna uppdateringen på skivan, skumt att man är tvingad att ha internet för att kunna spela spelet offline?
                Har jag min nätverkskabel i får jag upp frågan om jag vill uppgradera till 1.03: programvaran kommer att avslutas och uppgraderas till senaste versionen står det. Svarar jag nej får jag 'error reading disc', har jag inte kabeln i kommer error direkt, ingen fråga ens.
                FRÅGA!

Det är alltså ingen risk att maskinen går ut och hämtar firmware 3.42 och dödar min homebrew-maskin?
                Jag kör min PS3:a med nätverkskabel i, eller gjorde ett tag tidigare (efter att 3.42 kommit) den uppdaterade inte något annat än spel (uppdaterade bara mina original, då backup manager inte verkar gilla updates vad jag märkt...)
                Google is your friend!

Comment

(uppdaterade bara mina original, då backup manager inte verkar gilla updates vad jag märkt...)
                  Det är ju just det som jag anser att problemet är. Att om jag stoppar i originalet och spelar så vill den inte uppdatera, men om jag kör backupen som är gjort av mitt original så får jag frågan om jag vill uppdatera. Hade spelet/maskinen behövt en uppdatering för att fungera så borde väl det behövas även med originalskivan.

Comment

Det är ju just det som jag anser att problemet är. Att om jag stoppar i originalet och spelar så vill den inte uppdatera, men om jag kör backupen som är gjort av mitt original så får jag frågan om jag vill uppdatera. Hade spelet/maskinen behövt en uppdatering för att fungera så borde väl det behövas även med originalskivan.
                    Konstigt nog har Samtliga spel jag kört genom backup manager frågat om uppdatering. Bara att välja avbryt så kommer man vidare men det är ju sjukt störande....

Comment

• Original inlägg av icqdevil Visa Inlägg
                      Konstigt nog har Samtliga spel jag kört genom backup manager frågat om uppdatering. Bara att välja avbryt så kommer man vidare men det är ju sjukt störande....
                      Väljer jag avbryt på Racedrive Grid så får jag 'error reading disc'....
                      Får se om jag testar att uppdatera eller skiter i det spelet. Man kan ju hoppas att det släpps nyare version av Backupmanager som rättar till felet, eftersom det verkar som om det blir olika cache-filer för skiva och hdd-installation.

Comment

• Original inlägg av icqdevil Visa Inlägg
                        det beror på att du har haft nätverk inkopplat, jag får inte den frågan längre då jag inte kör med nätverkskabel inkopplad eller trådlösa anslutet...

Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
                        Det ska den inte göra om du inte har nätverk anslutet till maskinen...
                        Google is your friend!

Comment

• förut har jag aldrig tänkt på bilderna på dom olika ps3 chippen men nu ser jag att båda teensy och at90usbkey ser ut som något man ska löda fast inne i ps3an är det så eller ? måste man öppna ps3an o bryta garanti för o sätta in dom eller är dom som psjailbreak saken man kopplar bara på via usb ? isåfall blir jag nog tvungen o köpa dyrare jailbreak hatar o pilla inne i konsoller är nog dålig på allt annat annars om allt är likadant, är det samma tillvägagångs sätt på alla chip för att få så att spelen funkar på ps3an eller är det någon som skiljer sig på guiden hur man ska få igång ps3 exploiten ? samt är det stor skillnad på teensy med och utan ++ om man tänker på framtiden är det något viktigt i spelväg man kommer missa om man inte har ++ eller at90usbkey då den också är dyrare ?

Glömde även fråga när är det närmaste datumet för det mest "noob vänliga" chippet som ni får in i butiken och hur många exemplar väntas ni få är det redan fullbokat nu eller hur många exemplar tror ni ungefärligt är obokade jag säger ungefärligt för ni vet nog säkert inte själv exakt hur många ex ni får in ?

Blir nog tvungen o beställa en ps3 250gb slim på söndagskväll från elgiganten det är nog lättare o få tag i ett chip i framtiden än att få tag i en 3.41 ps3a

Btw är det någon som vet vad man ska säga på elgiganten om man vill lämna tillbaka ps3an inom 2 veckor på öppet köp ifall det skulle visa sig med gigantisk otur att man får en 3.42 när man öppnat ps3an och kollat där det står vet inte vart det står då jag inte ägt någon ps3 ännu men lär inte vara svårt o kolla

samt får man med något original spel när man köper 250gb slim annars vilket är det billigaste spelet man kan köpa någon som vet =
                          Last edited by Boz666; 2010-09-17, 15:01.

Comment

• Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
                            förut har jag aldrig tänkt på bilderna på dom olika ps3 chippen men nu ser jag att båda teensy och at90usbkey ser ut som något man ska löda fast inne i ps3an är det så eller ? måste man öppna ps3an o bryta garanti för o sätta in dom eller är dom som psjailbreak saken man kopplar bara på via usb ? isåfall blir jag nog tvungen o köpa dyrare jailbreak hatar o pilla inne i konsoller är nog dålig på allt annat annars om allt är likadant, är det samma tillvägagångs sätt på alla chip för att få så att spelen funkar på ps3an eller är det någon som skiljer sig på guiden hur man ska få igång ps3 exploiten ? samt är det stor skillnad på teensy med och utan ++ om man tänker på framtiden är det något viktigt i spelväg man kommer missa om man inte har ++ eller at90usbkey då den också är dyrare ?
                            Samtliga kort sätter man på utsidan ( man behöver inte skruva upp ) .

Jailbreak är en USB sticke lösning, Teensy o alla andra är Experimentkort man kopplar in en usb sladd i o sedan sladden i en USB port på sin PS3.

Skilnader mellan 2.0 och ++ på Teensy är just att ++ har mer minne.
                            Koden i dagsläge är ungefär 20% stor av totala minnet i en Teensy 2.0 så det fins gott om utrymme för förbättrad kod i den.

I dagsläge är det samma tillvägagångssätt på alla lösningar varesig du kodat en Android mobil som Desire, Iphone, Grafräknare TI-85+ eller Teensy eller andra donglar.

Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
                            fGlömde även fråga när är det närmaste datumet för det mest "noob vänliga" chippet som ni får in i butiken och hur många exemplar väntas ni få är det redan fullbokat nu eller hur många exemplar tror ni ungefärligt är obokade jag säger ungefärligt för ni vet nog säkert inte själv exakt hur många ex ni får in ?
                            De enda vi fått in var Teensy 2.0 o det är lika svårt som alla andra att använda.
                            En polare till mig med tummen mitt i handen klarade av den så då borde du med det med våra guider

fBlir nog tvungen o beställa en ps3 250gb slim på söndagskväll från elgiganten det är nog lättare o få tag i ett chip i framtiden än att få tag i en 3.41 ps3a
                            Ja experimentkort eller egenkodade mobiler eller grafräknare är ju en smal sak att skaffa, konsollerna börjar ju uppdateras i butiker o skeppas ut nya så.

fBtw är det någon som vet vad man ska säga på elgiganten om man vill lämna tillbaka ps3an inom 2 veckor på öppet köp ifall det skulle visa sig med gigantisk otur att man får en 3.42 när man öppnat ps3an och kollat där det står vet inte vart det står då jag inte ägt någon ps3 ännu men lär inte vara svårt o kolla
                            Prova starta konsolen i butiken istället så slipper du ens lägga ut pengar på den innan du bestämmer dig

fsamt får man med något original spel när man köper 250gb slim annars vilket är det billigaste spelet man kan köpa någon som vet =
                            Allt beror på vilken kedja o om du köper en sådan paketlösning...
                            Last edited by Pendragon; 2010-09-17, 15:07.
                            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

förut har jag aldrig tänkt på bilderna på dom olika ps3 chippen men nu ser jag att båda teensy och at90usbkey ser ut som något man ska löda fast inne i ps3an är det så eller ? måste man öppna ps3an o bryta garanti för o sätta in dom eller är dom som psjailbreak saken man kopplar bara på via usb ? isåfall blir jag nog tvungen o köpa dyrare jailbreak hatar o pilla inne i konsoller är nog dålig på allt annat annars om allt är likadant, är det samma tillvägagångs sätt på alla chip för att få så att spelen funkar på ps3an eller är det någon som skiljer sig på guiden hur man ska få igång ps3 exploiten ? samt är det stor skillnad på teensy med och utan ++ om man tänker på framtiden är det något viktigt i spelväg man kommer missa om man inte har ++ eller at90usbkey då den också är dyrare ?

Glömde även fråga när är det närmaste datumet för det mest "noob vänliga" chippet som ni får in i butiken och hur många exemplar väntas ni få är det redan fullbokat nu eller hur många exemplar tror ni ungefärligt är obokade jag säger ungefärligt för ni vet nog säkert inte själv exakt hur många ex ni får in ?

Blir nog tvungen o beställa en ps3 250gb slim på söndagskväll från elgiganten det är nog lättare o få tag i ett chip i framtiden än att få tag i en 3.41 ps3a

Btw är det någon som vet vad man ska säga på elgiganten om man vill lämna tillbaka ps3an inom 2 veckor på öppet köp ifall det skulle visa sig med gigantisk otur att man får en 3.42 när man öppnat ps3an och kollat där det står vet inte vart det står då jag inte ägt någon ps3 ännu men lär inte vara svårt o kolla
                              Inget skall lödas, alla varianterna kopplas till USB. Till Teensy behöver du en stump usb-kabel. Själva teensyn kan du tejpa runt lite eltejp på om du vill slippa se kretskortet. Tensy++ är mer kraftfullt men det är tveksamt om det kommer behövas för att jailbreaka ps3:an.
                              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Teensy och AT90USBKey är båda olika typer av experiment kort, dom används annars till att programmera för att få saker och ting att hända, te.x. kan du löda dit dioder och få dom att blinka annorlunda... med med PSGroove koden är det bara USB porten du behöver komma åt = inga lödningar

Det mest noobvänliga vi kommer ha är PSJailbreak tror jag, om vi inte tar in PS3Key det vill säga...
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X