Original inlägg av norda84
Visa Inlägg
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden
Collapse
X
-
Inte säkert då detta har snackats om ett tag för att handkontrollen använder sig av ett chip som teoretiskt kan
användas som ett jailbreakchip. Men kan lika gärna vara fejk, men allt visar sig imorgon
Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
/Nalle Puh
- Citat
- Flag
Comment
-
Hur tänker du då?Original inlägg av norda84 Visa Inläggom det är sant så måste det ju betyda att man kan uppdatera sin ps3?Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original
- Citat
- Flag
Comment
-
- Citat
- Flag
Comment
-
3.50 låser ju usb stödet till SONY tillbehör, dom kan ju inte direkt låsa ute handkontrollen = möjligt att uppdatera maskinenOriginal inlägg av Game_Freak_se Visa InläggHur tänker du då?
MEN 3.42 stängde ju igen hålet som användes i första exploiten... med lite tid kanske det går o köra på 3.50
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
Kanske, kanske inte... Problemet med att modda en sixaxis är att man måste löda dit ett kort inuti handkontrollen och då är det ju inget originaltillbehör längre. Följ nordas länk lite högre upp å gå vidare därifrån så hittar ni snart nog en tutorial på hur snubben har burit sig åt. Det är helt klart en rolig variant av en mod, men jag misstänker att de flesta inte är intresserade nog för att försöka sig på något sådant (inkl. jag själv, men det beror på att jag har för ostadiga händer för att löda på så små punkterOriginal inlägg av Swizzy Visa Inlägg3.50 låser ju usb stödet till SONY tillbehör, dom kan ju inte direkt låsa ute handkontrollen = möjligt att uppdatera maskinen
MEN 3.42 stängde ju igen hålet som användes i första exploiten... med lite tid kanske det går o köra på 3.50
).
- Citat
- Flag
Comment
-
OK, jag hade inte en tanke på utelåst 3:epart utan tänkte helt på att 3.42 dödade möjligheten med exploiten, och fick inte ihop det med att det skulle gå att fortsätta bara för att det var gjort med en omprogrammerad handkontroll istället för vanlig dongel. Nu visade det sig dessutom att det var ju ingen omprogrammerad handkontroll utan en handkontroll-mod med en pic 18f2550 psgroove-port.Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg3.50 låser ju usb stödet till SONY tillbehör, dom kan ju inte direkt låsa ute handkontrollen = möjligt att uppdatera maskinen
Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original
- Citat
- Flag
Comment
-
mjo, men på sätt och vis används ju PS3 kontrollen ändå, så det kan ju vara så att den fungerar trots allt
om man kodar den på rätt sätt borde det gå att få PS3:an att tro att det bara är handkontrollen, inget annat, och då gå förbi sonys skydd som gör att du inte kan köra 3:e part... dock måste jag säga att vissa 3:e part tillbehör (fragenstein t.ex.) fungerar med 3.50 också
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
ang. usb tillbehör som fungerar..
jag är rätt säker på att alla tillbehör fungerar när koden väl är igång på maskinen (usb minnen, handkontroller m.m.) men de sony gjort är väl att döda stödet att ha någon annan boot-device och att usb-portarna inte längre är igång tidigt i maskinstarten.
för att hack runt fw 3.42 och uppåt lär det antingen behövas ett program som direktpatchar uppdateringar al'a Wii, eller någon fakeloader som på PSP.
ev. kan vi förvänta oss någon annan typ av downgrade-hack när maskiner börjar levereras med 3.50 eller senare, det har ju gjorts stora framsteg nu när maskinen delvis är knäckt, kanske en Zelda -savegame?
- Citat
- Flag
Comment
-
det är nog som du säger när det kommer till 3.42 att dom stängt av det som bootdevice och sådär... men med 3.50 ska dom ha stängt ute 3:e parts tillverkade grejer som går genom USB... till viss del iaf, det säger officiella nyhets källor till och med!Original inlägg av rbt Visa Inläggang. usb tillbehör som fungerar..
jag är rätt säker på att alla tillbehör fungerar när koden väl är igång på maskinen (usb minnen, handkontroller m.m.) men de sony gjort är väl att döda stödet att ha någon annan boot-device och att usb-portarna inte längre är igång tidigt i maskinstarten.
för att hack runt fw 3.42 och uppåt lär det antingen behövas ett program som direktpatchar uppdateringar al'a Wii, eller någon fakeloader som på PSP.
ev. kan vi förvänta oss någon annan typ av downgrade-hack när maskiner börjar levereras med 3.50 eller senare, det har ju gjorts stora framsteg nu när maskinen delvis är knäckt, kanske en Zelda -savegame?
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
fan va surt att köpa någon dyr ratt eller liknande och få den utlåst..Original inlägg av Swizzy Visa Inläggdet är nog som du säger när det kommer till 3.42 att dom stängt av det som bootdevice och sådär... men med 3.50 ska dom ha stängt ute 3:e parts tillverkade grejer som går genom USB... till viss del iaf, det säger officiella nyhets källor till och med!
att alla tillverkare ska behöva göra såhär i panik
att de skulle stängt usb-minnen/hubbar och liknande inne från xmb låter lite underligt, men det är bland den typen av devices jag skulle oroa mig om jag var sony
- Citat
- Flag
Comment
-
det är inte skrivet så jätte mycket i detalj vad för typ av produkter det handlar om men här är iaf 2 nyheter om det:
http://www.maxconsole.net/content.ph...irmware-Update <--- att non-sony-licensed grejer blockats
http://www.maxconsole.net/content.ph...firmware-block <--- att en sådan har lyckats ta sig förbi detGoogle is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Non-licensed låter som handkontrollsadaptrar och inte så mycket mer, det är min spontana reaktion. Men de flesta har ju varken råd eller lust att köpa en svindyr 3D-TV samt 3D blurays så det gör ju inte dom nåt eftersom det inte finns någon anledning att uppgradera.
Det tog redan emot att uppgradera från 3.15 och jag kommer aldrig gå över 3.41!
- Citat
- Flag
Comment
-
En liten fundering i väntan på sin ps3key:
Om man har en extern hårddisk som man formaterat i fat32 system , och har en mapp som är döpt till GAMEZ är det då "bara" att koppla in den via usb till sin stationära dator och kopiera över ps3 spelen till den mappen?.
Eller är det bästa att byta ut den interna ps3 disken till en större (dit man måste föra över via nätverk?).
Tack för svar.
- Citat
- Flag
Comment

Comment