Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden

Det är redan kört, för Sony's del.

Finns redan ett DIY opensource variant där körning av backupspel är bortkodat, men hackers har redan patchat tillbaka detta.

Källkod (backup funkar ej med denna): http://github.com/psgroove/psgroove

Där står också vilka typer av usb microcontrollers som ska funka med denna kod.

Kommer nog gå att jailbreaka PS3 med diverse olika prylar inom en snar framtid. Dongeln kommer antagligen ej behövas. TI84 (grafräknare) är koden på gång att patchas till. Kan tänka mig att psp inte kommer långt efter etc.

Comment

Original inlägg av Mithos Visa Inlägg
      Det är redan kört, för Sony's del.

Finns redan ett DIY opensource variant där körning av backupspel är bortkodat, men hackers har redan patchat tillbaka detta.

Källkod (backup funkar ej med denna): http://github.com/psgroove/psgroove

Där står också vilka typer av usb microcontrollers som ska funka med denna kod.
      och här finns det förkompilerade versioner:
      http://www.ps3-hacks.com/

Edit: 73-219-42 på elfa borde väl funka?
      Undrar när det portas till Arduino.
      Last edited by N!klas; 2010-09-01, 17:05.
      1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=3YaqY6cPox0 psgroove doing it's thing.

Comment

Ja N!klas den ska funka enligt de som vet. Skynda att besäll kommer ta slut i lager inom kort.

Comment

Original inlägg av Murmeldjuret Visa Inlägg
            Ja N!klas den ska funka enligt de som vet. Skynda att besäll kommer ta slut i lager inom kort.
            ..
            Last edited by N!klas; 2010-09-28, 05:06.

Comment

Grattis! Ska bli intressant att följa detta, har ingen PS3 själv men jag blir mer och mer sugan på att köpa en för varje timme som går. :-)

Comment

Jag har inte heller någon..
                Hemkört is the shit.
                Last edited by N!klas; 2010-09-28, 05:06.

Comment

Hejsan! Om jag fattat det hela rätt, är de enda jag behöver köpa en AT90USBKEY och proggramera den via datorn? Är de inget annat jag behöver?

Comment

Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
                    Hejsan! Om jag fattat det hela rätt, är de enda jag behöver köpa en AT90USBKEY och proggramera den via datorn? Är de inget annat jag behöver?
                    Du behöver inget annat.

Comment

Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
                      Du behöver inget annat.
                      Tackar! Frågan är nu bara om man ska köpa en sådan å programera själv eller vänta på en annan lösning, typ jailbreak clone, PS3KEY osv...?

Comment

Tackar! Frågan är nu bara om man ska köpa en sådan å programera själv eller vänta på en annan lösning, typ jailbreak clone, PS3KEY osv...?
                        Nån billig klon är väl säkert bra.

Comment

Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
                          Nån billig klon är väl säkert bra.
                          Jo de är ju smidigare å snyggare, men man e ju lite sugen på att prova det med en gång lixom

Comment

Jo de är ju smidigare å snyggare, men man e ju lite sugen på att prova det med en gång lixom
                            Ja, exakt. Vet inte heller om det kommer gå att flasha in något nytt på de färdiga donglarna. Den där från elfa går ju att programmera om när man vill.
                            Jag såg dock på Elfa att beräknad leverans var i mitten eller mot slutet av denna månad... det står dock inget datum i min orderbekräftelse. Såg det i något av stegen mot kassan.

Edit: 2010-09-22 står det hos Elfa. Får nog leta vidare...
                            Last edited by N!klas; 2010-09-01, 22:28.

Comment

N!klas säg till om du hittar den någonstans.

Verkar totalt slutsåld överallt..

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X