Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Mini USB heter den till kontrollen o det är precis den man använder.
    Micro är det som standard på HTC Desire o nyare mobiltelefoner enligt nya EU direktiv om gemensam ladd och synk kabel standard.

<-- Mini-Usb Vs. Micro-Usb -->
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Lade upp en snabb kom igång guide för Teensy 2.0 här: http://forum.psxcare.com/support/sho...-ig%E5ng-guide
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
        Så just nu är det bara möjligt att göra backups av sina egna originalspel?
        Har försökt o läsa mig till informationen, men allt e rätt rörigt.
        Skulle ju vara kul om man kunde tanka ner iso o slippa bränna o bara föra över via t.ex usb eller liknande
        Nu blev allt helt plötsligt mycket intressantare.
        Funderar starkt på att beställa en ps3 från någon sida i såna fall.
        De som finns i lager i sverige idag borde ju inte ha uppdateringen som täpper till hålen för exploit.
        i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Comment

• Min funkar fint. Det står i psgroove's källkod att teensykorten bara har EN led (vilket den har) och att den ska släckas när hacket fungerar men det är tvärt om. Den tänds när det är klart och så lyser den konstant. Jag ska ordna lite i koden så att min släcks. Jag har valt att själv ta hem källkoden och kompilera den för att på så sätt ha senaste med de nya "peek"-funktionerna.

hex-koden tar upp 36% av minnet i Teensy 2.0 så det finns en hel del kvar.
          1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

• Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
            Instruktioner för TI-84+
            1. Installera TI Connect.
            2. För sedan över den patchade TI-84+ versionen av PSGroove.
            3. Stäng av ditt PS3 på baksidan (om du har Slim, dra även ut sladden).
            4. Ta ur alla USB-enheter som är ansluta till PS3:an.
            5. Anslut din TI-84+ till ditt PS3.
            6. Starta PS3JB genom att starta miniräknaren, trycka på Apps och leta reda på PS3JB i listan.
            7. När du ser splashscreenen, tryck på Enter.
            8. Välj alternativ 1.
            9. Slå på på baksidan igen (och stoppa i sladden om du har ett Slim).
            10. Tryck på Powerknappen och sedan på Ejectknappen direkt efter.
            11. Vänta några sekunder. Du kommer se att det står "Working..." på miniräknaren, och till slut "Done".
            12. Nu kan lägga över Backup Manager i roten på ett USB-minne (FAT32).
            13. Tada
            Tack så mycket, ska testa detta! En följdfråga. Jag ska ha miniräknaren på och starta mitt ps3 med miniräknaren varje gång?

Comment

• Hej

Har problem med att starta spelen får detta med: "You must insert any real game in the drive to use this feature".

Har följande SW & HW:

Teensy 2.0
              Backup Manager 1.0
              Psgroove1.1_TEENSY2.0.762 (Patched)

Har provat med dessa spel att lägga in på den interna HD:n
              Killzone 2
              Svenska Buzz

Det går bra att kopiera ner spelen till den interna HD:n men jag kan inte starta dom.

Comment

• Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
                Min funkar fint. Det står i psgroove's källkod att teensykorten bara har EN led (vilket den har) och att den ska släckas när hacket fungerar men det är tvärt om. Den tänds när det är klart och så lyser den konstant. Jag ska ordna lite i koden så att min släcks. Jag har valt att själv ta hem källkoden och kompilera den för att på så sätt ha senaste med de nya "peek"-funktionerna.

hex-koden tar upp 36% av minnet i Teensy 2.0 så det finns en hel del kvar.
                Hej N!klas
                Undrar bara med vilket prg. du kompilerar med?
                Last edited by Zoega; 2010-09-10, 09:14.

Comment

• Med kompilatorn som krävs. I Linux då alltså.
                  Instruktioner finns här http://github.com/psgroove/psgroove
                  Last edited by N!klas; 2010-09-10, 09:26.

Comment

Med kompilatorn som krävs. I Linux då alltså.
                    Det förstår väl jag också att man ska kompilera med en kompilator som krävs!
                    Men jag undrar vilken applikation använder du i Linux?

Mvh.
                    /Z

Comment

• hm.... kompilatorn som alla använder. make i Linux som sedan använder sig av AVR GCC.

Comment

hm.... kompilatorn som alla använder. make i Linux som sedan använder sig av AVR GCC.
                        Tack för ditt svar .
                        Har du något tips om mitt andra inlägg gällande att jag inte kan starta spelen?

Mvh.
                        /Z

Comment

• Original inlägg av Zoega Visa Inlägg
                          Hej

Har problem med att starta spelen får detta med: "You must insert any real game in the drive to use this feature".

Har följande SW & HW:

Teensy 2.0
                          Backup Manager 1.0
                          Psgroove1.1_TEENSY2.0.762 (Patched)

Har provat med dessa spel att lägga in på den interna HD:n
                          Killzone 2
                          Svenska Buzz

Det går bra att kopiera ner spelen till den interna HD:n men jag kan inte starta dom.
                          Och du har förstås gjort precis det den säger till dig, stoppat i en originalskiva?

Comment

• Original inlägg av jonnyjaeger Visa Inlägg
                            Och du har förstås gjort precis det den säger till dig, stoppat i en originalskiva?
                            Har jag missuppfattat detta helt och hållet???
                            Meningen är väl att man inte ska behöva ha originalskivan i utan ska kunna köra spelen direkt från HD:n eller???!!!.

Comment

• Du måste ha en originalskiva i spelaren. Vilken som helst!
                              Du monterar sedan spelet på hårddisken och spelet i menyn ersätts med spelet på hårddisken.
                              PS3an tror då att det är spelet på hårddisken som sitter i spelaren (vilket det inte är då).

Comment

Du måste ha en originalskiva i spelaren. Vilken som helst!
                                Du monterar sedan spelet på hårddisken och spelet i menyn ersätts med spelet på hårddisken.
                                PS3an tror då att det är spelet på hårddisken som sitter i spelaren (vilket det inte är då).
                                Hmmm den har jag missat :S

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X