Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Då var det dags o beställa ps3 snart då, är det någon som vet om någon säljer en prisvärd bundle med 250gb slim PS3 där man får med något vettigt spel till humant pris ?

Det är sjukt skumt att det skiljer typ 100 spänn mellan 120gb slim och 250gb då 250gb slim kostar 2990 kr på elgiganten och för 320gb slim vilket är endast 70gb mer så får man betala ca 500+ kr

Man utsätter sig väl för alldeles för stor risk att få 3.42 om man köper 320gb slim med move också får man ens med något spel till det paketet eller är det bara något skit demo ?

250gb slim är väl det mest prisvärda annars och största chans att få låg firmware eller har jag fel ni får gärna komma med tips annars på bra bundles
    320gb Slim maskinerna med Move ska ha 3.40 om jag inte minns fel, var en här på forumet som köpt en sådan och skrev om det i en tråd, minns dock inte vilken det var, kanske är tidigare i den här tråden?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Om man köper Teensy eller Teensy++ av er med förprogrammering behöver man inte köpa några andra saker då som miniräknarn Ti84, Mobil eller liknande kommer allting funka direkt då utan att jag behöver köpa något annat förutom Själva PS3an då ? ( drygt bara att ni tar 200 pärlor för tjänsten dock hehe fast billigare än grafräknare och diverse saker man måste köpa då eller ? )

Det verkar onekligen väldigt svårt o vänta på 1200krs jailbreak även om man vill stöda original teamet samt också om den är lite noobigare för mig så orkar man ju inte vänta till november om man beställer ps3an idag lr ?
      Du behöver en USB-kabel också, tror alla våra tog slut. Iofs kanske vi kör en deal så att usb-kabel alltid ingår när man köper färdigprogrammerat. Men annars brukar man ju ha ett gäng sådana kablar liggande hemma redan...ingår väl till ps3:an för att ladda handkontrollen osv.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
        Du behöver en USB-kabel också, tror alla våra tog slut. Iofs kanske vi kör en deal så att usb-kabel alltid ingår när man köper färdigprogrammerat. Men annars brukar man ju ha ett gäng sådana kablar liggande hemma redan...ingår väl till ps3:an för att ladda handkontrollen osv.
        Jepp, använder handkontrollens laddkabel till min teensy och det funkar kanon.
        Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
        snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
        /Nalle Puh

Comment

• läste precis att PS3 Jailbreak USB 2.0 KEY funkar på version 3.42 , funderar bara på om man MÅSTE lägga in spelen på extern usb drive , nån som vet?.

Comment

• Original inlägg av demon_sid Visa Inlägg
            läste precis att PS3 Jailbreak USB 2.0 KEY funkar på version 3.42 , funderar bara på om man MÅSTE lägga in spelen på extern usb drive , nån som vet?.
            Vore trevligt om du skrev med källa så vi andra kan se det för det är ganska tyst om jailbreak som funkar på 3.42
            Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
            snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
            /Nalle Puh

Comment

• hej tjurig.
              jag köper lite olika saker ifrån kina , vet inte om jag skall lägga ut en länk här så att alla beställer ps3 jailbreak därifrån.
              har själv beställt flera gånger från säljaren och varit mycket nöjd varje gång.
              kan maila dig direktlänk till säljaren , så får du själv avgöra vad som är sant.
              vänligen peter.

Comment

• Original inlägg av demon_sid Visa Inlägg
                läste precis att PS3 Jailbreak USB 2.0 KEY funkar på version 3.42 , funderar bara på om man MÅSTE lägga in spelen på extern usb drive , nån som vet?.
                Du kan lägga spelen på antingen intern eller extern hårddisk, själva Jailbreak dongeln du köper har inget med den biten att göra, det ända det gör är att försätta konsollen i Dev/Debug mode, det vill säga gör det möjligt att köra osignerad kod.

Om du hade lust o skicka länken till mig kan jag hjälpa till och se om det är en klon som försöker hamna högre upp i rang genom att påstå att den klarar saker den inte gör, du kan använda dig av kontakt formuläret på min hemsida
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Så då har man äntligen beställt 250gb PS3 slim samt infamous från elgiganten 3189 kr, ifall jag får fel firmware så kommer ni se på aftonbladet på ons eller torsdag att någon tuttade på elgiganten =)
                  Förjävligt att dom endast tog emot kortbetalning dock känns tungt o betala allt över 2k på kort för mig

Om dom skulle säga nej till öppet köp om jag har otur med firmware då blir det ett jävla hus i helvete iaf , btw dom utlovar ju 3.0 firmware i både 250gb slim och 320gb i Information på ps3an när man köper iaf

Comment

• Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
                    Vore trevligt om du skrev med källa så vi andra kan se det för det är ganska tyst om jailbreak som funkar på 3.42
                    Vad jag har hört o sett så stängs USB portarna av i 3.42 och sitter man inte på en 3.41 och sedan dunkar in en patchad 3.42 på samma sätt som Geohots Other OS stöd på en senare mjukvara 3.15+ "kommer inte ihåg nu vad den hette i versionsnummer men den finns på ps3-hacks.com " så är det rätt kört att köra USB attiraljer eller hack från o med 3.42 och fram...

Säkert ett rykte för att kunna sälja fler donglar som kanske inte fungerar alls.
                    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Så då har man äntligen beställt 250gb PS3 slim samt infamous från elgiganten 3189 kr, ifall jag får fel firmware så kommer ni se på aftonbladet på ons eller torsdag att någon tuttade på elgiganten =)
                      Förjävligt att dom endast tog emot kortbetalning dock känns tungt o betala allt över 2k på kort för mig

Om dom skulle säga nej till öppet köp om jag har otur med firmware då blir det ett jävla hus i helvete iaf , btw dom utlovar ju 3.0 firmware i både 250gb slim och 320gb i Information på ps3an när man köper iaf

Så länge du inte misshandlar PS3:an när du kommer hem, så kan inte elgiganten neka dig öppet köp.
                      PS2 DMS4 PRO
                      Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
                      PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
                      PS3 Slim 160GB original
                      NDS Lite M3 Real 8GB

Comment

• Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
                        aha ok aa, då får man leta en sådan så stor som möjligt hehe
                        9,5mm tror jag är max måttet iaf i min 80GB version (mätte med en micrometer), finns diskar upp till 750GB som hållet måttet. Kolla på prisjakt brukar stå mätt där.

Comment

• ja 9.5 mm funkade fint.

Kan ju säga nu när jag bytt att, fyfan vilken tid det tar att backa upp instalera om FM etc.

Comment

• Original inlägg av binnet Visa Inlägg
                            ja 9.5 mm funkade fint.

Kan ju säga nu när jag bytt att, fyfan vilken tid det tar att backa upp instalera om FM etc.
                            Hur stor disk, vilket märke o modell ?
                            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

• Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                              Hur stor disk, vilket märke o modell ?
                              640 GB Samsung 5400 rpm Model: HM641JU/ASU

Edit: betalde 620:- inkl frakt för den, verkade mest prisvärt eftersom en 750 som fanns i lager kostade dryga 1000:- inkl frakt 400:- mer för 110 gb mer plats.

Comment

• Gott, då vet vi att den modellen o storleken disk fungerar
                                / Pendragon

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X