Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av kaktusen1 Visa Inlägg
    precis köpt. fick en ps jailbreak2, trots att jag beställt ps jailbreak. hur illa är detta? står inte mycket om ps jailbreak2. deras hemsida liknar ps jailbreak och de har försökt kopiera lite med modifikation, ex emblemet för riktighet av vara.
    Du har blivit lurad och skall inte acceptera detta. Kräv att få rätt vara levererad. Du kan hänvisa dom till en officiell leverantör så dom får äkta vara :-)

Är det Billiga---nånting ni pratar om?? Just där hittar jag det som kallar för psjailbreak till det omöjliga priset 439:-

Det värsta är att butiker som ägnar sig åt den typen av fulheter förstör trovärdigheten även för oss som gör allt vi kan för att ge korrekt information till våra kunder.

Köp ps3key istället om det är den prisklassen ni är ute efter, då får man iaf bra support. Eller något labkort som stöds av psgroove.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
      Du har blivit lurad och skall inte acceptera detta. Kräv att få rätt vara levererad. Du kan hänvisa dom till en officiell leverantör så dom får äkta vara :-)

Är det Billiga---nånting ni pratar om?? Just där hittar jag det som kallar för psjailbreak till det omöjliga priset 439:-

Det värsta är att butiker som ägnar sig åt den typen av fulheter förstör trovärdigheten även för oss som gör allt vi kan för att ge korrekt information till våra kunder.

Köp ps3key istället om det är den prisklassen ni är ute efter, då får man iaf bra support. Eller något labkort som stöds av psgroove.
      ja precis, 439kr tar dom för det, o han påstår att det är helt äkta, o att ni andra återförsäljare tar så mycket bara för ni står med på deras hemsida. Jag ska ändå inte köpa det, har beställt ett äkta psjailbreak av er och så har jag ett avr-usb kort, så jag klarar mig

Comment

• Jo, har precis meddelat att jag inte var intresserad av någon annan vara än just ps jailbreak. kommer att lämna tillbaka den. nej det är inte prisklassen jag är ute efter utan det är de "riktiga" prylarna jag vill ha. vet att ni har dessa, men råkade se denna pryl till ett förmånligare pris.

Comment

Jo, har precis meddelat att jag inte var intresserad av någon annan vara än just ps jailbreak. kommer att lämna tillbaka den. nej det är inte prisklassen jag är ute efter utan det är de "riktiga" prylarna jag vill ha. vet att ni har dessa, men råkade se denna pryl till ett förmånligare pris.
          Inte lätt alltid, folk som åker på Thailandsemestrar o tror de gjort fynd genom att köpa Breitlingklockor för 2.000 kr eller märkeskläder superbilligt eller Prada/Coco Chanel o vad fan de heter väskor ( Luis Vitton ) får väl reda på när de kommer hem o visar upp dessa för vänner att det är fejk de med

Förr i tiden kunde man säga att inget från Thailand är original, nästan så att man snart kommer få säga så om Kina med snart *Kinakopior*

Det finns bara en firma som släppt PSJailbreak, och det är lite bs att påstå att "bara för att man står med på listan är det dyrare"... Vi hade lätt skitit i att vara med på en lista o få påtryckningar av stora firmor om vi hade kunnat spara 50% åt våra kunder o sälja stickor billigare vi med Men om det inte är äkta vara så blir det ju en värre svängom med missnöjda kunder än det är med en äkta vara som kostar lite mer.

Man får det man betalar för, så har det alltid varit.
          Jag hade hellre som Hansi skrev köpt ett PS3KEy om det blödde så mycket i min plåmbok, och krupit till korset senare o köpt en PsJailbreak om de visar sig komma ut med mer funktione reller program.

Lite som att köpa bilar... Andra modeller kan ju ha mer finesser än vissa o så ( Volvo & Saab jämförelsen med fyra hjul, går på bensin *De gör samma sak, åker fram, tutar och tar dig från punkt A-B )

Tänk på att PSJailbreak var föst, och att alla andra är kloner mer eller mindre, och att Ps3KEY magiskt får uppgraderingar när andra som kör Teensy kort eller på annat sätt trollar till en ny finurlig lösning
          Men jag tror personligen mycket på Jailbreak och Ps3KEy för de är smidiga, Teensy gillar jag med.
          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
            Sanning med modifikation ( vill inte vara den som är den ) men ligger revan vid en sektor där uppdateringar tas från o du initierar en uppdatering o den inte kan läsa så nyper den hela maskinen... ingen recovery... inget hopp.. o Sony är inte direkt snälla om man har en maskin som gått ur garanti eller ens har garanti för den delen om man misslyckats i uppdateringar...
            Ps3an buffrar inte uppdateringar och checkar datan innan uppdatering nämligen. Sen har den heller ingen nandbackup den kan skjuta tillbaka som i en typ av failsafe mode.
            Jag misstänkte det men valde att inte skriva allt för mycket eftersom om update .pup'en är borttagen så kan den ju inte ens läsas halvvägs. Fast jag skulle väl bara ha svarat nej på frågan om man kan bricka sin PS3'a genom att ta bort ps3_update katalogen, för nu blev det en hel del skrivet p.g.a. att jag är lat ändå..

Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
            Efter byte av HDD var jag tvungen att ha firmware på USB och då är jag inte 100% men väl 99,9% säker på att det kom upp en stapel när den läste in firmware och en när den installerade den.
            Konstigt, jag säger inte att du snackar skit men jag behövde inte preppa en sticka med nån fw när jag bytte disk på min PS3'a.

Comment

• Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
              Konstigt, jag säger inte att du snackar skit men jag behövde inte preppa en sticka med nån fw när jag bytte disk på min PS3'a.
              du är konstig! du måste initiera den nya disken för att det ska fungera om den inte redan setat i din PS3:a förut
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Det var ju bra att du inte säger det, för då hade du haft noll koll.
                Du kan inte sätta i en helt ny intern disk i din PS3 utan att installera FW, möjligt att den plockar ner från nätet om du har den uppkopplad, ingen aning, men jag var tvungen att stoppa i en usb-sticka med 3.41 i för att den skulle initiera disken.
                Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

• Läste på psx.scene att det nu är olagligt att sälja psjailbreak i europa, har ni hört något om det? jäkla tur att jag beställde min igår!!

Comment

• Original inlägg av Gamersmint
                    Good news for Playstation 3 fans...

Sony is not sitting idly and watching the PSJailbreak wreck havoc. Apart from sanctioning the very mention of the name over at US websites, Sony has finally succeeded in banning the selling of the modchip in Europe.
                    After releasing a security firmware update which made the PSJailbreak useless, Sony has gone oneup now and the Japanese manufacturer has cut the grass from under the feet of prospective hackers through an order which makes it illegal to sell the modchip and all its clones in Europe. This news has been confirmed by ChipSpain, one of the leading modchip online retailers who have taken off their stock of the PSJailbreak from their website following this recent order.

Friday, October 8, 2010 · Prohibition to sell PS Jailbreak and its clones.
                    Friday, October 8, 2010 · Prohibition to sell PS Jailbreak and its clones.PS jailbreak and similar products have been withdrawn from stock. All orders will continue to receive full support.

This is really positive news for Sony and we hope they can soon stop the selling of this modchip throughout the world. It won’t be foolish to say that hackers are having a tough time. First, the security update and now this. As for PS3 fans, you should be relieved that being loyal to your console has paid off and you can still do whatever you want with your PS3!!!

Source: http://www.gamersmint.com/sony-fight...reak-in-europe
                    De jagar på ...
                    Last edited by Tjurig; 2010-10-09, 01:12.
                    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
                    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
                    /Nalle Puh

Comment

• LOL!!!

As for PS3 fans, you should be relieved that being loyal to your console has paid off and you can still do whatever you want with your PS3!!!
                      Skojar dom eller?! verkligen något vi inte får göra... dom jagar ju oss som gör vad vi vill med dom
                      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Jag formaterade en helt fabriksny disk, sen var det inte mer med det... Behövde som sagt ingen fw preppad, å detta var efter 3.42 släpptes (jag kör fortfarande 3.41).

Comment

Jag formaterade en helt fabriksny disk, sen var det inte mer med det... Behövde som sagt ingen fw preppad, å detta var efter 3.42 släpptes (jag kör fortfarande 3.41).
                          Skiljer nog iofs mellan slim och fat, jag behövde nog inte det på min gamla fat när jag bytte disk om jag kommer ihåg rätt.... ca: ett år sedan. Kan det vara så att du har en FAT eller?
                          Min SLim var jag tvungen i alla fall....
                          Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

precis köpt. fick en ps jailbreak2, trots att jag beställt ps jailbreak. hur illa är detta? står inte mycket om ps jailbreak2. deras hemsida liknar ps jailbreak och de har försökt kopiera lite med modifikation, ex emblemet för riktighet av vara.
                            Var beställde du den för någonstans?

Comment

• Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
                              Var beställde du den för någonstans?
                              det har andra redan klurat ut

Comment

• har också köpt en helt ny 320gb disk utan att preppa den med firmware bara formatera och köra firmware 3.41

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X