Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka spel funkar och funkar inte?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vilka spel funkar och funkar inte?

Tjena!

Vet man vilka psn lir som går att köra jb:at och vilka man inte kan? Alltså varför finns pixelmoster rippat exempelvis men inte pain? Vad är det som avgör vad?

Likadant, vilka vanliga retail lir som funkar och inte funkar? Är det bara de spelen som har 4gb+ filer som inte går eller är det fler? det är väl bara ett spel som än så länge kräver 3.42.

mvh,

Ravee

Original inlägg av ravedog Visa Inlägg
    Tjena!

Vet man vilka psn lir som går att köra jb:at och vilka man inte kan? Alltså varför finns pixelmoster rippat exempelvis men inte pain? Vad är det som avgör vad?

Likadant, vilka vanliga retail lir som funkar och inte funkar? Är det bara de spelen som har 4gb+ filer som inte går eller är det fler? det är väl bara ett spel som än så länge kräver 3.42.

mvh,

Ravee
    4Gb+ filer fuknar fint bara du lägger spelet på den interna hårddisken ...
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

Comment

Gå in o glo på psjcl.com
      Lista på dom flesta spel som funkar eller inte, intern/extern osv.

Comment

Heavy Rain fryser efter 5e kapitlet (FBI agenten på brottsplatsen), kommer inte vidare, någon som har haft samma problem eller vet hur man löser det?
        *från intern, ej upp, BM2 + skiva*

Comment

Håller på med heavy rain nu och har kommit till 10:e kapitlet. Har inte upptäckt något problem. Kör fråm interna disken.

Comment

Har löst det nu, buggit bara, får typ starta upp spelet på nytt efter vart annat kapitel men nu har jag kommit till när de jagar suspect no. 2. Någon som vet hur långt det här spelet är och typ hur mycket jag klarat. Har fan inte tid att spela men det är sjukt spännade xD

Comment

Körde igenom hela Heavy Rain från externa utan problem (eller jo det hängde sig en gång).

Spelet är inte speciellt långt 6-8 timmar varade det för mig (10 om man kör långsamt eller tar olika storyvägar kanske)

Comment

jag har kommit till kapitlet som heter "the origami killer" och kommer inte vidare, suttit typ 2 timmar och testat olika varianter utan att lyckas. Efter han tänder en tänksticka så kan man välja att göra 3 olika saker, oavsett vilken jag väljer blir skärmen helt svart. Det går att pausa etc. så spelet har inte frysit, musiken spelar vidare etc. Har testat att gå tillbaka flera kapitel men inge funkar. detta verkar vara ett vanligt problem med detta spel. Kan man uppdatera, ladda ner en patch till spelet/back-upen kanske?

Comment

Någon som lyckats med att få Disgaea 3 att fungera?
                  Spelet behöver patchas och så och jag har testat med Open Manager men då blir det bara svart.

Jag har prövat med Backup Manager och då börjar spelet och hänger sig vid intron och säger att det är error/corrupted.

enligt readme så säger de

"Fix found at http://www.ps3iso.com/ps3-game-downl...x-working.html

Fix by: Segatashiro
                  Posted by: damedus
                  Brought to my attention by: KrzyInuYasha

readme-segata.txt
                  Install the pkg, this will install the Debug version of the
                  Disgaea 2.30 patch. After this, you need to use the FTP server
                  and upload the BLUS30181 folder into /dev_hdd0/game/, overwrite
                  all files when prompted.

Enjoy"

Efter detta så ska man installera spelet på den interna hårddisken.

Men det funkar bara inte?
                  Har gjort detta med både Backup Manager och Open Manager utan resultat

Använder förresten PS3 Slim 3.41 + PS3KEY V3.
                  No Comments..!

Comment

Eller så kör du med original updaten :O

Kör in din nätverkskabel och kör igång spelet så bör den fråga efter update
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

jag testade att instalera original updaten, funkade inte. fick felmeddelande efter den tankar ner den.

Comment

Prova att uppdatera PS3Key'n till version 4.0 och köra igen? Prova även andra managers, jag uppdaterade med hjälp av PS3Key Loader
                        Last edited by Swizzy; 2010-10-21, 09:08.
                        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Disgaea 3 är det enda spelet jag inte får att fungera.

Jag har provat med patchen man laddar ner hem och sen har jag prövat med att installera den med original updaten (då säger den vänta och sen stängs min PS3 av.

Jag har prövat den med Open manager 1.0 och den senaste versionen, senaste versionen av Open Manager (dock inte 2.1D) och Gaia.

Introt spelas och sen när man trycker så säger den : Game Data corrupted, Reinstall the game.

Har uppdaterat PS3KEy till Version 4.0

Spelet ska ju fungera när man läser compatible list av PSJB.

Men jag ger upp hehe.

Om nån lyckats så säg gärna till hur (exakt) ni gjorde
                          No Comments..!

Comment

Det finns en lista här : http://www.ps3news.com/forums/ps3-ha...st-112109.html

Comment

Någon som fått Virtua Tennis 3 att fungera? Lyckas endast trolla fram svartskärm Verkar förvisso vara en krasslig rip, men enligt http://www.psjcl.com/ ska det fungera..

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X