Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken dongel rekommenderar ni?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Öppnar du strömswitchen så får du se hur risigt lödd den är, den kortsluter rätt lätt om man har otur, jag lödde om den o satte på krympslang för att minímera kortslutningsrisker. Den är skitrakkigt byggd...

Inget försäkringsbolaget komemr godkänna om den orsakar en kortis eller brand tyvärr.

Enda jag ser som nackdel med den är att du måste köra in Deras koder...
    Men med minneskort i så bootar den PL3 och utan HERMES har jag för mig

Lätt att uppgradera, lätt att använda, isolerad och lyser upp blått o fint.
    Switchen efter en anti krotslutning modifiering med krympslang o mer lödtenn var smidig faktiskt på Slim maskiner.
    Enligt deras hemsida kommer dom släppa source på deras mjukvara fritt imorgon. Då blir den helt öppen. Frågan är om man tjänar på det då dom har varit snabba med uppdateringar hittils.

Update: Ny uppdatering med öppen källa...

http://www.gamebox.hk/Download.htm
    Last edited by LowDead; 2010-11-19, 01:16.

Comment

Kuligt, såg även att dom korrigerat skrivproblemen som kom med senaste mjukvaran med, har inte hunnit uppgradera min sticka där hemma då jag inte använder den som primär dongel
      Jag uppgraderade min Ps3Key med 4.3 mjukvaran o den funkar kanon den med o är mindre
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Har själv en Minimus (den vanliga) och är riktigt, riktigt nöjd med den.

Om man är en vanlig användare så behöver man inte köpa den med mer minne, det vore som att slänga pengar i sjön då den vanliga Minimus räcker gott och väl. Filerna man laddar in på Minimusen är så små och tar knappt någon plats alls och man lär aldrig använda allt minne som man har.

Men visst, vissa vill ju vara värst och ska ha det värsta. Bara onödigt i mina ögon.

Comment

Original inlägg av mog Visa Inlägg
          Har själv en Minimus (den vanliga) och är riktigt, riktigt nöjd med den.

Om man är en vanlig användare så behöver man inte köpa den med mer minne, det vore som att slänga pengar i sjön då den vanliga Minimus räcker gott och väl. Filerna man laddar in på Minimusen är så små och tar knappt någon plats alls och man lär aldrig använda allt minne som man har.

Men visst, vissa vill ju vara värst och ska ha det värsta. Bara onödigt i mina ögon.
          Lite varför jag valde att köra en teensy 2.0 och inte ++ själv som jag kunde få av en polare som beställde hem ett gäng
          Jag har även en P3Go som har mest minne av alla o bootar dubbla koder ( PL3 eller Hermes )
          Sen ahr jag en Ps3KEy med som jag tycker är användarvänligast av dem alla ( för folk som klarar av drag n drop men inte baka egna koder ) där uppdateringar släpps på deras sida så man slipper leta på google efter nya koder

Man kan börja billigt o köpa dyrare sedan om behovet fins tycker jag.
          Just nu är PSJailbreak en het potatis då den kan nedgradera o är ensam om det. Hade köpt en sån jag med om jag legat på 3.50 o velat ned till 3.41 men nu har jag haft tur med mjukvarorna.
          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

kan inte rekommendera psjailbreak (original). köp en PSkey eller något annat som har stöd för spel uppdateringar

Comment

Fick hem minimus 32 avr idag. Flashade de och det verkade gå bra. När jag startar det lyser alla 3 leds och efter ett tag slutar den blå att lysa. Men både röd och grön fortsätter lysa. När man kollar på guider för minimus avr så ska röd lysa först och sen grön. men nån som om det är annorlunda med 32 versionen? Har gjort jailbreaks stepsen. eller går att att kolla om man kommit in i jailbreak mode på nåt sätt? Har försökt googlat lite efter den men hittar inget.

Comment

Original inlägg av Pata88 Visa Inlägg
                Fick hem minimus 32 avr idag. Flashade de och det verkade gå bra. När jag startar det lyser alla 3 leds och efter ett tag slutar den blå att lysa. Men både röd och grön fortsätter lysa. När man kollar på guider för minimus avr så ska röd lysa först och sen grön. men nån som om det är annorlunda med 32 versionen? Har gjort jailbreaks stepsen. eller går att att kolla om man kommit in i jailbreak mode på nåt sätt? Har försökt googlat lite efter den men hittar inget.
                Du ska få nya alternativ i menyn om du gjort rätt (under Game)
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Okej,tack! Då fungerar det

Comment

Fan allt gick bra, la över fifa 11 och det fungerade perfekt. Sen skulle la jag över Assassins Creed Brotherhood och använda updaten man fick med i den releasen. Sen hakade dig sig så startade om och nu när jag startar ps3 (spelar ingen roll om det är i jailbreak mode eller som vanligt) så kommer det inte upp nåt under värken spel, video eller bilder. Det bara refreshas..Tips? Hjälp?

Edit: Tänkte att köra en systemåterställning borde hjälpa så gjorde det, valde snabbformatering. Har ståt en bra stund men inget händer och den står ännu på 0 %. Nån som har en aning hur lång tid det tar? Ska jag låta den stå så ett tag till eller testa att starta om den? Men då kanske system brakar?
                    Last edited by Pata88; 2010-11-20, 00:13.

Comment

Då kan jag bara beklaga din trista jailbreak start,du lär få köra återställning av system och filer med hjälp av recovery mode. Är tydligen ett problem med det spelet som fuckar upp ps3:an. Finns tråd om det på psx-scene:
                      http://psx-scene.com/forums/f118/ass...ted-xmb-70695/

Comment

Original inlägg av jonnyjaeger Visa Inlägg
                        Då kan jag bara beklaga din trista jailbreak start,du lär få köra återställning av system och filer med hjälp av recovery mode. Är tydligen ett problem med det spelet som fuckar upp ps3:an. Finns tråd om det på psx-scene:
                        http://psx-scene.com/forums/f118/ass...ted-xmb-70695/
                        Tack så jätte mycket! Fick det att fungera igen genom att följa instruktionerna i tråden!

Comment

Original inlägg av Pata88 Visa Inlägg
                          Fan allt gick bra, la över fifa 11 och det fungerade perfekt. Sen skulle la jag över Assassins Creed Brotherhood och använda updaten man fick med i den releasen. Sen hakade dig sig så startade om och nu när jag startar ps3 (spelar ingen roll om det är i jailbreak mode eller som vanligt) så kommer det inte upp nåt under värken spel, video eller bilder. Det bara refreshas..Tips? Hjälp?

Edit: Tänkte att köra en systemåterställning borde hjälpa så gjorde det, valde snabbformatering. Har ståt en bra stund men inget händer och den står ännu på 0 %. Nån som har en aning hur lång tid det tar? Ska jag låta den stå så ett tag till eller testa att starta om den? Men då kanske system brakar?
                          Man måste aktivera "BR-Disc Required", annars kraschar hårddisken som den gjorde för dig. Så aktivera den om du ska köra Brotherhood så kommer de funka galant

Comment

Ok, vart gör du det i Gaia?

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                              Öppnar du strömswitchen så får du se hur risigt lödd den är, den kortsluter rätt lätt om man har otur, jag lödde om den o satte på krympslang för att minímera kortslutningsrisker. Den är skitrakkigt byggd...

Inget försäkringsbolaget komemr godkänna om den orsakar en kortis eller brand tyvärr.

Enda jag ser som nackdel med den är att du måste köra in Deras koder...
                              Men med minneskort i så bootar den PL3 och utan HERMES har jag för mig

Lätt att uppgradera, lätt att använda, isolerad och lyser upp blått o fint.
                              Switchen efter en anti krotslutning modifiering med krympslang o mer lödtenn var smidig faktiskt på Slim maskiner.
                              Den där switchen är ju inte direkt nån dealsealer heller. Knatade upp till lokala lampskojaren och köpte en vanlig sladdströmställare istället, kostade väl runt 20 spänn eller något sånt. Satte den sisådär 30 cm ner på sladden, från PS3:an sett, vilket gör att jag kan lägga brytaren bredvid PS3:an istället för att behöva rota bakom konsollen när jag vill bryta strömmen. Mycket smidigare. Och så får man ju lite fler JB-dongles att välja på om man inte låser sig vid att köpa en som levereras med en switch

Om någon känner sig inspirerad, så rekommenderar jag dock att köpa en tvåpolig brytare. Jag köpte en enpolig, och jag gillar inte riktigt att dioden på ps3:an börjar lysa igen efter en stund om man råkar plugga i stickproppen så man bryter på nollan. Visst räcker det med att vända på stickproppen, men bryter man både på fas och nolla har man overridat europlugsystemets idiotiska utformning, och är på säkra sidan.

Vill man inte klippa av originalsladden kan man passa på att köpa en extrasladd när man ändå håller på. Det är en helt vanlig apparatkabel med C7-connector.

Kanske en affärsidé för er på PSXcare också? Köpa in en laddning sladdar + brytare, och bygga ihop för de som inte orkar fixa det själva, eller inte riktigt vågar ge sig i kast med livsfarliga verktyg som sidavbitare och skruvmejsel?
                              Last edited by kaputnik; 2010-11-24, 00:01.

Comment

Äääh, orka löda...
                                Claes Ohlsson
                                Artikelnummer: 36-4010
                                Namn: Uttag med Strömbrytare
                                Pris: 99 kr

Bild:
                                http://www.google.com/imgres?imgurl=...w=1024&bih=585

Bild 2 ( andra änden )
                                http://www.google.com/imgres?imgurl=...w=1024&bih=585
                                / Pendragon

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X