Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jailbreak för dummies! Problem? Titta hit!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av gump Visa Inlägg
    PSGroove w/ PSN + 3.50 Spoofing någon som testat om denna är bättre än Hermes V 4b?
    förstår att psn inte funkar om man inte spoofar med lg5 tool kanske.

offtopic:mitt original spel cod: modern warfare 2 tror de är en US version funkar inte med hermes 4b och gaia. när jag laddar så blir de bara svart.
    COD MF 2 har aldrig funkat för någon någonsin. Glo på kompabilitetslistan för vilka spel som funkar o inte. www.psjcl.com

Comment

Original inlägg av snucke88 Visa Inlägg
      en fråga bara, om man gör sitt jailbreak till en downgrade-dongel. fungerar den sedan då som jailbreak igen? eller måste man "omprogrammera" den igen då?
      De flesta donglar kan bara ha ett "program" i sig åt gången, så då får man programmera om dom till den funktion man behöver. Eller så skaffar man billigast möjliga dongel att ha som downgrader så slipper man strula.

Vissa donglar har minneskort och kan växla mellan två olika programvaror.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av snucke88 Visa Inlägg
        en fråga bara, om man gör sitt jailbreak till en downgrade-dongel. fungerar den sedan då som jailbreak igen? eller måste man "omprogrammera" den igen då?
        Det är bara att programmera tillbaka den på samma sätt som du gjorde den till en downgrade
        http://forum.psxcare.com/support/sho...blem-Titta-hit!

Comment

BlackBox FTP Server v1.2 http://www.multiupload.com/SCN13MNJG0

Comment

@jonnyjaeger
            okey tack!, här är en annan lista på vilka som funkar och inte http://psx-scene.com/forums/f187/lis...8-games-70081/

-------

har testat rogero manager och bygger på open manager eller modifierad OpenManager version. och i mitt tycke är den bättre än gaia. i varjefall på att kopiera spelen från skiva. då den säger till innan den för över om det skulle va för lite plats kvar på hårdisken. och som jag fattat det har den även ftpserver inbyggd direkt. http://psx-scene.com/forums/f187/rog...manager-69178/

hurvida den startar spelen bättre låter jag va osagt. man kan helt enkelt köra med både gaia och rogero annars. men pass upp, raderar man t.x gaia manger så försvinner spelen tyckte jag mig läsa.men slänger man in pkg å skriver över gaia eller open manager så tror jag de gick bra. hur som helst de står i readME filen. så läs den först. fanns 2 filer rogero den ena skulle skriva över gaia och den andra lägger sig på sidan av gaia. men nu har jag tydligen både gaia och 2 st rogero mangers.möjligt den bara skriver över en eventuell open manager pkg.

just nu testar jag heavy rain move edition. som jag haft i hyllan inplastad en längre tid. den har jag hämtat patch till.

Comment

Hej! Jag har problem med att få spelen ftpad till min externa hd som är kopplad till ps3an. när man ska ftpa till den interna så ska man väl använda /dev_hdd0/game/OMAN (Eller LAUN) beroende på manager/GAMEZ
              Men hur är det när man vill lägga på den externa? Jag använder blackbox på ps3an och winscp på datorn. och externa är i fat.

Comment

Original inlägg av amnesu Visa Inlägg
                Hej! Jag har problem med att få spelen ftpad till min externa hd som är kopplad till ps3an. när man ska ftpa till den interna så ska man väl använda /dev_hdd0/game/OMAN (Eller LAUN) beroende på manager/GAMEZ
                Men hur är det när man vill lägga på den externa? Jag använder blackbox på ps3an och winscp på datorn. och externa är i fat.
                Fat 32 och om det är en extern disk tippar jag på att du har en USB disk, pröva koppla in den på din PC o överför direkt där istället, sjukt mycket snabbare process
                Sen bär du ned den o kopplar in den på din Ps3
                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

sorry om man är världens newb nu, men. vilken sticka ska man välja? för guiden är ändå rätt utförlig på hur man går tillväga. känns inte som man kanske behöver den dyraste tänkte köpa ps3 rätt snart

Comment

Jag använder ps3key och det funkar jättebra för mig. Dem har downgrade fw tillgängligt på deras sida bara du reggar din produktnyckel.
                    Dock skulle jag vilja dela lite nyheter om att det börjar dra ihop sig när det gäller ps3, det har blivit knäckt. Se här

EDIT
                    Oops, fel länk... rättat nu
                    Mitt projekt, xbox 360 vattenkylning
                    Projekt vattenkylning bildalbum

Comment

Ville bara TACKA stort för denna guide!

Inser att jag börjar bli för gammal för att reda ut sånt här på egen hand... 35+... Ajaj... Men - måste ju få sonens nyinköpta PS3 att fungera med lite roliga nedladdade titlar
                      Håller som bäst på att FTPar över ett par till den interna HDDn på PS3an, sedan får vi se hur det fungerar att köra med EcliPS3.

Återigen, TACK!

Comment

Gaia manager och support for big files

Hej,
                        Gaia manager ska supporta stora filer... Men jag hittar bara en beskrivning av vad som händer när man gör en backup av original till HDD med stora filer (använder .666xx som extension)...

Finns det något vettigt / lätt sätt att SPLITTA filer man tankar ner från nätet som råkar vara för stora så att man kan lägga dem på en extern FAT32 disk istället för att tanka dem via FTP till sin PS3a?

Tanka via FTP (trådlöst nät) tar en evighet... Just nu påstår min FTP klient att det är 23 timmar kvar innan allt är övertankat :/

Mvh TobbeG

Comment

Original inlägg av tobbeg Visa Inlägg
                          Hej,
                          Gaia manager ska supporta stora filer... Men jag hittar bara en beskrivning av vad som händer när man gör en backup av original till HDD med stora filer (använder .666xx som extension)...

Finns det något vettigt / lätt sätt att SPLITTA filer man tankar ner från nätet som råkar vara för stora så att man kan lägga dem på en extern FAT32 disk istället för att tanka dem via FTP till sin PS3a?

Tanka via FTP (trådlöst nät) tar en evighet... Just nu påstår min FTP klient att det är 23 timmar kvar innan allt är övertankat :/

Mvh TobbeG
                          http://www.ps3-hacks.com/file/199 <---
                          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Ok nästa dummie fråga (ber om ursäkt för detta)...
                            La in Grand Turismo 5 och fick meddelande om att det krävdes firmware 3.50 för att köra detta... Samtidigt fick jag en förfrågan om att uppdatera en viss system fil (kommer inte ihåg namnet) för att försöka lura systemet att tro att det var 3.50 installerat? Och dessutom då ett meddelande om att original filen inte skulle backas... Vågade inte riktigt tillåta detta...

Vad säger ni?! Ska man låta denna fil uppdateras? Om det skiter sig, hur backar jag tillbaka?

Mvh Tobbe

Comment

Hej hej Köpte en Ps3 idag och fick FW 3,40 i ps3an. Hur gör man för att få den till 3.41 så man kan börja jailbreaka lite? Som jag förstår så funkar 3,41 bäst just nu... Kan man sedan bara updatera till 3,55 i framtiden om man känner för det utan problem ?

Comment

Original inlägg av Postal Visa Inlägg
                                Hej hej Köpte en Ps3 idag och fick FW 3,40 i ps3an. Hur gör man för att få den till 3.41 så man kan börja jailbreaka lite? Som jag förstår så funkar 3,41 bäst just nu... Kan man sedan bara updatera till 3,55 i framtiden om man känner för det utan problem ?
                                följ guiden jag copy 'n' pastadea för att installera CFW (första delen) med undantaget att du laddar hem 3.41 från www.ps3-hacks.com istället för en CFW
                                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X