Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jailbreak för dummies! Problem? Titta hit!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Vad behöver man ps3key och PS jailbreak USb stickorna till? Trodde man bara skulle slänga in en CFW via fat32 USB sticka och sen bara slänga in spel.
    Måste man köpa en sån? Ser ut som att det är ps3key som är hetast då PS jailbreak sidan inte fungerar... Ps3key kommer att fungera på alla FW 3,41 och 3,55 och går att uppgradera efterhand?
    Läst för mycket och på för många sidor allt känns som gröt just nu.

Comment

Det finns ingen CFW som kan starta backup spel... Eventuellt multiman som tydligen kan fungera med geohot's cfw och spel som inte behöver skivan vid start, aka directboot. Geohot's cfw klarar bara homebrews...
      Ps3key är att föredra då dom kommer med uppdateringar hyfsat snabbt och har en stabil hemsida...
      Nu har sony mer eller mindre stämt geohot och f0f vilket bromsar utvecklingen av cfw's! Dock kommer det fortfarande komma custom firmwares som på ett eller annat sätt klarar att boota vilka backups som helst, det går tyvärr inte att säga när... Så jag skulle köpa en ps3key om jag vore du. Har en hemma själv som funkar bra.
      Stanna på 3.41, du kan ladda hem ps3key v4.5 som spoofar ditt system till 3.55 och eventuellt, notera eventuellt, kan starta GT5 och NFSHP med senaste multiman.

Ps3key dongeln aktiveras vid boot och gör det möjligt att starta osignerade program på ditt ps3, tänk på att du inte får ha någonting annat i någon usb-port när du startar med ps3key.
      Usb-minne behöver du för att installera managers och ftp server och andra homebrews.
      Last edited by Electron; 2011-01-14, 12:15.
      Mitt projekt, xbox 360 vattenkylning
      Projekt vattenkylning bildalbum

Comment

håller med "POSTAL" man läser så pass mycket att man till sist inte vet vad man ska göra
        ett tag kändes det som att man skulle slippa använda dongel osv ..för att bara köra ner system/fil/program som skulle sköta allt med vad backup spel behöver. men så verkar det inte vara eller bli.

så min fråga varför all detta uppståndelse med vad "Geohot" har skapat när det inte "underlättar" skötseln/sättet man spelar upp backuper?
        tror faktist att dem flesta vill bara kunna spela backuper och online som man har gjort med äldre konsoler utav olika märken

frågan kommer det komma nåt program eller liknande som kan fixa detta för alla dummies som verkligen inte kan hålla på och mixtra med konsol och program, lik wiikey 2?

nu vet jag att man flashar och inte chippar ps3, lik wii, men wii kan man ju oxå skippa att bränna backuper och istället köra det via usb bla ...utan några större problem. så varför inte chippa ps3 på ett ungefär liknande sätt för att sen köra backuper via usb?
        tekniken och kunskapen finns ju där, eller?

själv har jag dragit mig undan från att göra nåt, då jag inte varit riktigt säker på om jag ska kunna fixa detta, läser ju nästan varje dag alla problem som uppstår och folk som undrar det ena och det andra

tänkte vänta i typ 2-3 månader och hoppas på att att lägger sig på "plats" och fungerar smidigt......

Comment

Sitter själv kvar på 3.41, ger fan i att uppgradera till 3.55 tills det kommit en stabilare lösning. Visserligen börjar ju fler o fler backups funka nu på 3.55 om man moddar lite med sina backups o ftp:ar dom till lite andra delar av hårddisken o därmed bootar dom från XMB menyn. Har själv gjort det med Uncharted bara för att testa o efter det funkar ju spelen utan att behöva jailbreaka och ingen skiva behövs i. Perfekt för dom med trasig laser. Men som sagt, väntar med 3.55 tills kompabiliteten är likvärdig med 3.41 backupmässigt.

Comment

Tack för fin guide. Jag har satt min PS3 i service mode och har et fat32 formaterat USB minne med .pup filen och den första Lv2Diag.self filen. Jag sätter i usb minnet i höger usb port och startar PS3en, men den nedgraderar inte, startar bara upp till service mode. Enligt guiden jag har fått från PS3key så ska skärmen vara svart och LEDen ska blinka. Vad gör jag fel?

Comment

Never mind, så att jag har 3.55 och det går tydligen inte att nedgradera från den versionen än. Hur går jag tilbaks till vanlig mode, altså inte service mode?

Comment

Original inlägg av donjohnson Visa Inlägg
                Never mind, så att jag har 3.55 och det går tydligen inte att nedgradera från den versionen än. Hur går jag tilbaks till vanlig mode, altså inte service mode?
                kör den andra Lv2Diag.self filen (lägg in den på minnet istället för den första och kör på samma sätt som du försökte nedgradera)
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Någon som vet hur jag gör för att använda FTP Server från PS3:an till PC:n utan internet??

Comment

Original inlägg av stefan_fox Visa Inlägg
                    Någon som vet hur jag gör för att använda FTP Server från PS3:an till PC:n utan internet??
                    Koppla in den i ett nätverk utan internet anslutning, alternativt blockera den i en router?
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Electron Visa Inlägg
                      Det finns ingen CFW som kan starta backup spel... Eventuellt multiman som tydligen kan fungera med geohot's cfw och spel som inte behöver skivan vid start, aka directboot. Geohot's cfw klarar bara homebrews...
                      Ps3key är att föredra då dom kommer med uppdateringar hyfsat snabbt och har en stabil hemsida...
                      Nu har sony mer eller mindre stämt geohot och f0f vilket bromsar utvecklingen av cfw's! Dock kommer det fortfarande komma custom firmwares som på ett eller annat sätt klarar att boota vilka backups som helst, det går tyvärr inte att säga när... Så jag skulle köpa en ps3key om jag vore du. Har en hemma själv som funkar bra.
                      Stanna på 3.41, du kan ladda hem ps3key v4.5 som spoofar ditt system till 3.55 och eventuellt, notera eventuellt, kan starta GT5 och NFSHP med senaste multiman.

Ps3key dongeln aktiveras vid boot och gör det möjligt att starta osignerade program på ditt ps3, tänk på att du inte får ha någonting annat i någon usb-port när du startar med ps3key.
                      Usb-minne behöver du för att installera managers och ftp server och andra homebrews.
                      Förlorade du BD-funktionen efter nedgraderingen?

Comment

Original inlägg av woodendick Visa Inlägg
                        Förlorade du BD-funktionen efter nedgraderingen?
                        Alla förlorar det om man har fel modell av PS3'a (en av dom sårbara) oavsett om du har PS3Key, PSDowngrade eller whatever... det är mjukvaran som gör det, inte dongeln... dongelns uppgift är bara att sätta maskinen i Factory/Service Mode

Det finns numera en CFW som stöjder Backup laddning jag testade det precis med MultiMAN och det fungerar hur bra som helst, dock krävs det att man kör igång ett program först... jag har fått höra att nästa version av Gaia Manager ska ha det programmet integrerat, vilket skulle vara perfekt! slippa hålla på trassla med att köra ett annat program först...
                        Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                          Alla förlorar det om man har fel modell av PS3'a (en av dom sårbara)...
                          Menar du "fat" med "fel"?

Comment

Original inlägg av woodendick Visa Inlägg
                            Menar du "fat" med "fel"?
                            En av dom sårbara modellerna, det är mer eller mindre bara "fat" modellerna, men det kan även hända på slim...
                            Google is your friend!

Comment

Hej.
                              Skulle behöva lite hjälp ifrån er som kan. Försöker få FTP:n att fungera mellan PC och till den interna hårddisken på PS3:an, men det är helt hopplöst, har försökt i flera timmar nu. Följer guiden på första sidan. Jag har installerat Blackbox och WinSCP, har en korsad nätverkskabel mellan PC och PS3, jag startar WinSCP och skriver i IP:numret som står i Blackbox, valt port 21 och filprotokoll FTP och loggar in. Efter det så frågar programmet efter referenser och att jag måste ange användarnamn. Har även försökt med en annan guide där jag använder Filezilla, men till ingen nytta.

Måste tillägga att jag är helt kass på FTP, men det har ni väl säkert redan listat ut.

Någon som har en aning om vad jag gör för fel?

Jag har uppdaterat mitt PS3 med den senast CFW, och använder Blackbox v 1.2, jag vet inte om det har någon betydelse.

Tacksam för svar.

Comment

Jag skulle nog rekomendera att du kör med den inbygga FTP'n i Multiman eller Gaia *no username/password*

Gaia's måste aktiveras först... Dessa fungerar utmärkt med Filezilla *jag kör active mode*
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X