Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jailbreak för dummies! Problem? Titta hit!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Tack Swizzy, fick det att fungera med FTP:andet. Enligt guiden på första sidan så skulle man lägga in spelet på "hdd0/game/laun12345" men det funkade inte för mig. Läste på en annan sida att man ska lägga in det på "hdd0/game/laun12345/GAMEZ". Håller på med det nu, hoppas att det fungerar.

Comment

Original inlägg av Garet Jax Visa Inlägg
      Tack Swizzy, fick det att fungera med FTP:andet. Enligt guiden på första sidan så skulle man lägga in spelet på "hdd0/game/laun12345" men det funkade inte för mig. Läste på en annan sida att man ska lägga in det på "hdd0/game/laun12345/GAMEZ". Håller på med det nu, hoppas att det fungerar.
      Lägg dom i "dev_hdd0/GAMEZ/"
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Underbart, tack Swizzy. Nu fungerar det.

Comment

Jag ett problem och det är att spelet Enslaved vill uppdatera sig men efter jag har uppdaterat spelet så vill det inte starta.

Någon som vet vad problemet kan vara?
          Last edited by stefan_fox; 2011-02-23, 19:48.

Comment

hur kör du spelet? med eller utan skiva? vilken manager kör du med?
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              hur kör du spelet? med eller utan skiva? vilken manager kör du med?
              Jag kör med skiva i PS3:an och så kör jag med Multiman.

Comment

hmm, det ska fungera då jue :S
                Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                  hmm, det ska fungera då jue :S
                  Mm jag tycker det jag med men det hänger sig bara efter uppdatering och så måste jag börja om.

Jag har även funderat på två andra grejer, kan man på något sätt ladda ner DCL och lira det om man nu har jailbreakat PS3:an?? Sedan hur fungerar programet PS3 Game Updater? Som jag har fattat det så ska det programet söka efter dom senaste Patcharna till spelen man har? När jag har laddat ner det så får jag bara felmeddelande när jag skall starta det.

Comment

Nu har jag stött på ett nytt problem. Nästan varje gång jag startar multiMAN så får jag medelandet, multiMAN cannot enable BD-ROM emulator. När jag får det medelandet så vägrar den starta mina backups någon som vet vad felet är??

Comment

Du behöver installera BD-ROM emulatorn om du kör med senaste Multiman. du kan hitta den här:
                      http://www.hotfilesearch.com/downloa...355KM.pkg.html

Comment

Utmärkt guide för en noob som mig.

Bryggade en anslutning på min dator och flyttar över i 25-30mb/s utmärkt. Underbart att slippa bränna dual layer skivor.

Här kommer ett utmärkt tips från mig, de flesta vet nog redan om det här men.

Om spelet inte startar och du får black screen, sätt ett äkta bluerayspel i blueray läsaren.

Nu funkar plötsligt hälften av spelen som innan inte gjorde det.
                        Last edited by robbaz; 2011-03-05, 21:05.

Comment

http://www.ps3key.com/en/support/manual/
                          PSP-1000 EUR, GEN 5.50
                          PSP-1000 JAP, GEN 5.50
                          XBOX 360 slim 250Gb no mod (Live:Nepacha)
                          Playstation 1, MultiMode 10.0
                          Playstation 2 fet, FMCB
                          Playstation 3 fet, Rogero CEX-4.30 v2.03

Comment

Vad är skillnaden mellan E3 NOR FLasher och en PS3KEY/PSjailbreak alla grejer gör ju så man kan spela ''backup'' spel är det inte det som är poängen ?
                            Har också en fråga om nån vet hur kan man hitta programvaran för att kunna downgrada sitt ps3 både http://psdowngrade.com/ och http://psjailbreak.com/ funka ju inte :S

Comment

Vad har du för frimware nu? psdowngrade och psjailbreak är dinosaurie-gammalt nu och var endast användbara för att nedgradera från max 3.55 och nedåt.
                              Antar att du har firmware över 3.55 och då är det endast e3 flasher eller progskeet som gäller och det är ingen lätt match.....

Comment

Äger inget ps3 än men tänkte köpa ett. Men kanske dags och ångra sig om de har blivit så krångligt. Insåg nu att det forumet inte var så uppdaterat och verka inte vara så enkelt längre och kunna jailbreaka sitt ps3.. haha.

Kan du förklara för mig vad jag behöver, för ett bra modifierat playstation 3, rätta mig om jag har fel jag behöver E3 NOR FLASHER (funka E3 på alla slags firmwares ?) , sen som jag har fattat det som behöver jag installera något slags program (firmware) för att kunna spela spel från hårddisken. För att installera nåt program behöver jag ex. PS3key eller ps3jailbreak ?(som inte funka på alla firmwares ? ) Sen behöver jag en dockningsstation för en extern hårddisk. Men även en ganska stor hårddisk på mitt ps3 för att en del spel funka inte att lira på den externa ? Stämmer detta eller har jag missat nåt ? Isåfall vilket program rekommendera du ? GAIA elle vad det heter är redan dinosaurie-gammalt elle haha ?

Känner många att jag spamma detta forumet nu men vill få med allt. Om jag skulle hitta en ps3 som har lägre än 3.55 eller har 3.55 funka då bara att jag har ett ps3key? Eller varför måste man uppdatera sitt systemfirmware ? Funka inte alla spel annars elle ? Så att det är att en del spel (dem senaste) måste har det senaste vilket för skrivande stund är 4.25 ? Isåfall är de ju ingen mening att modifiera sitt ps3 om man inte kan spela alla spel ?
                                Om jag skaffa ett nytt ps3 är de omöjligt för mig då att använda nåt av den här ?
                                JAag vet att jag är jobbig men tråden hette trots allt ''For dummies!''
                                Last edited by kallenalle; 2012-10-01, 23:47.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X