Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella Geohot vs Sony tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Officiella Geohot vs Sony tråden

SONY stämmer George Hotz

Se mer på http://www.geohot.com

Intressant hur advokater resonerar, man blir ju mörkrädd.

Från Motion For TRO.pdf

Defendand Hotz, against whom this motion initially is being brought,
    has established considerable contacts with the District in connection with his unlawful conduct....

(man vill motivera varför man lämnar in stämningen till domstol i kalifornien)

Defendant George Hotz is bound by the "Playstation Network Terms of Service and User Agreement" .... which states that both parties submit to personal jurisdiction in California and further agree that any dispute arising from or relating to this Agreement shall be brought in a court within San Mateo County, California.

Man tar även upp att Geohot har ett paypalkonto, och att paypal är ett företag i Californien.

Och att han lagt upp filmer på Youtube, som också ligger i Californien.

Slutligen så använder han Twitter, "en hemsida som ligger i Californien"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Tycker detta är ett väldigt desperat försök av SONY! dom borde egentligen vara tacksamma för konsolen säljer ju som "Smör i Småland" nu

Samt anställ killen som framtida programerare, i och med att han verkar ha mer kunskap än någon på hela Ps3 avdelningen.

det mest skrämmande är att SONY hävdade tidigare att dom skulle täppa till detta, men va hände, slut på idéer och en fet stämmning kom "Alltså finns det ingenting dom kan göra förutom ny hårdvara som kostar MKT pengar = Påskyndad release av PS4, vilket skulle vara en backsmäll hos SONY"

Vet inte heller vad SONY tror dom kan vinna på detta? vad tror du Hansi?

Comment

SONY måste ju göra NÅGOT.

Speltillverkarna betalar licensavgifter för att få tillverka spel som går att spela på PS3.

Speltillverkarna ställer krav på SONY att deras plattform skall vara säker mot piratkopiering.

Så om SONY bara sitter och rullar tummarna så får dom skit från EA m.fl speltillverkare.

Och så vill dom ju avskräcka andra från att hacka deras konsoller / släppa information om hur man kringgår skydd.

Jag ser gärna en diskussion om hur dom resonerar i sina stämningar. T.ex. refererar dom till en lag i USA "CFAA" Computer Fraud and Abuse Act, och vill alltså få ett domslut som hindrar geohot att "få tillgång till sonys skyddade PS3-system"

(SCEA = SONY computer Entertainment America)

....and (c) accessing SCEA´s protected PS3 system, obtaining and transmitting SCEA's proprietary information or code, and impairing the confidentiality of information obtained from the PS3 system....

Dvs dom vill tolka lagen så att man inte får hacka sin egen dator/konsoll....
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Men en stämning är väl att rulla tummarna? använd pengarna till att hitta en lösning.

Jag undrar vad EA mfl har för vinst av en stämning, går eventuella founds tillbaka som förlorade licensavgifter.

Jag köper alltid dom spel jag verkligen vill spela och äga, så jag är egentligen varken för eller emot piratkopiering / modifikationer av enheter.

Man vill ju att det ska fortsätta kommer feta spel

Comment

Det roliga är att dom inte gör detta för piratscenen överhuvudtaget... dom vill endast få möjlighet att lira homebrews på denna fantastiska hårdvara (hmm?).. Iofs är de amerikanska rätssystemet och där kan du ju stämma någon för vadsomhelst och få rejäla skadestånd! Sony har råd med finfina advokater och geohot samt failoverflow har inte råd med lika fina...
          Ja det ska bli spännande att se hur detta utvecklas!
          Mitt projekt, xbox 360 vattenkylning
          Projekt vattenkylning bildalbum

Comment

Som jag har hört det så är hela jailbrekandet för att kunna installera andra os program men inte pirat spel, men det är väl inte geohot som kommer göra backup programmet ?

SONY vet väl inte vem geohot är i verkligheten ?

Comment

Om SONY vet vem Geohot är, tacka fan för det

GeoHot = killen som knäckte Iphone och har varit på CNN m.m :=)

Comment

Okej, jag läste igenom de där stämningarna lite hastigt och något jag undrar, som jag hoppas folk här kanske har bättre kunskap om... Hansi?
                I stämningsansökan går det att läsa att man stämmer följande:
                Geaorge Hotz (geohot)
                Hector Martin Cantero (marcan, failoverflow)
                Sven Peter (sven, failoverflow)
                Does 1 through 100 <---- Vad innebär detta? Skriver de så för att de inte har identiteten på 100pers? Varför stäms inte, KaKaRoToKS, Mathieulh, flukes1, Deank mfl? Kanske inte sä lätt för någon här att veta varför Sony gör så här, men vore intressant att disskutera.

Eller varför inte kutsch som gör det möjligt att jailbreaka konsolen från ca 30st olika mobiler :/
                Playstation 3 - Omoddat 3.55
                Playstation 3 Slim - 3.41 Jailbreakad med psfmod Nexus One
                Nintendo Wii - d2ckey
                PSP Slim Silver - CFW 5.00 m33-6
                XBOX 360 Elite (Jasper) - iXtreme 1.6

Comment

Skulle tro för att GeoHot och Failoverflow gjorde det möjligt för övriga. dvs hade inte dom knäckt masterkey hade inte övriga gjort det dom gjort?

Btw: Är Sven där Svensk?

Comment

Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
                    Btw: Är Sven där Svensk?
                    Enligt stämningen bor han i Ungern, men vad jag förstått är han från Tyskland. Sven Peter heter han iaf =)
                    Playstation 3 - Omoddat 3.55
                    Playstation 3 Slim - 3.41 Jailbreakad med psfmod Nexus One
                    Nintendo Wii - d2ckey
                    PSP Slim Silver - CFW 5.00 m33-6
                    XBOX 360 Elite (Jasper) - iXtreme 1.6

Comment

I övrigt är det inte heller en stämning utan en motion för TRO som hansi skrev (dvs temporary restraining order).
                      Kan ju leda till permanent restraining order och en framtida stämning men inte i detta skede alltså.

Comment

Original inlägg av m0rt Visa Inlägg
                        Okej, jag läste igenom de där stämningarna lite hastigt och något jag undrar, som jag hoppas folk här kanske har bättre kunskap om... Hansi?
                        I stämningsansökan går det att läsa att man stämmer följande:
                        Geaorge Hotz (geohot)
                        Hector Martin Cantero (marcan, failoverflow)
                        Sven Peter (sven, failoverflow)
                        Does 1 through 100 <---- Vad innebär detta? Skriver de så för att de inte har identiteten på 100pers? Varför stäms inte, KaKaRoToKS, Mathieulh, flukes1, Deank mfl? Kanske inte sä lätt för någon här att veta varför Sony gör så här, men vore intressant att disskutera.

Eller varför inte kutsch som gör det möjligt att jailbreaka konsolen från ca 30st olika mobiler :/
                        Does 1 through 100 handlar iaf om okända personer (John/Jane Doe) dock förstår ja inte va 1 trough 100 menas, om de är mellan 1 och 100 stycken John/Jane does? =/ nån annan kanske vet mer.
                        *PS3 slim 120- CFW 3,55
                        *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
                        *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
                        *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
                        *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
                        *Xbox 360 slim original so far
                        *Pstwo original x)
                        *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

Har satt i allt själv

Comment

http://www.multiupload.com/8FGW8LY291 <--- för er som vill läsa Geohot's svar till Sony *in your face sony!!*
                          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Tack för länken , mycket intressant läsning.
                            Verkar som Sony flummat färdigt.

Undrar vad detta kommer leda till här i Sverige, kommer psxcare (ni) att erbjuda
                            "jailbreak" av PS3 ? Jag menar , det tar exakt 10 sekunder att "hacka" PS3:an
                            Ingen materialkostnad , bara ett program man kör
                            Inte direkt nån business i det som jag ser det tyvärr......

Comment

Original inlägg av Gemet Visa Inlägg
                              Tack för länken , mycket intressant läsning.
                              Verkar som Sony flummat färdigt.

Undrar vad detta kommer leda till här i Sverige, kommer psxcare (ni) att erbjuda
                              "jailbreak" av PS3 ? Jag menar , det tar exakt 10 sekunder att "hacka" PS3:an
                              Ingen materialkostnad , bara ett program man kör
                              Inte direkt nån business i det som jag ser det tyvärr......
                              Det blir väl som PSP eller WII, de som förstår sig på internet och datorer kan fixa det enkelt själva, andra behöver hjälp och får komma in och betala för det.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X