Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kompatibla hårddiskar ( Byta Hårddisk i Ps3 )

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Hade en WD 250gb liggandes så tänkte byta den mot min orginal 60gb. Gjorde en backup på en usb hårdisk och stoppa in 250gb. Den formaterades och så skulle jag återställa den. Men när den kommer till 20% så händer inget mera. Testat 2ggr nu och samma sak händer. Vore tacksam för hjälp

Comment

Original inlägg av Danny Visa Inlägg
      Hade en WD 250gb liggandes så tänkte byta den mot min orginal 60gb. Gjorde en backup på en usb hårdisk och stoppa in 250gb. Den formaterades och så skulle jag återställa den. Men när den kommer till 20% så händer inget mera. Testat 2ggr nu och samma sak händer. Vore tacksam för hjälp
      PS3:an är sjukt känslig för dåliga sektorer, det är inte omöjligt att det är det du råkat ut för, en dålig sektor på hårddisken som gör att det inte funkar... testa gärna en annan disk om du kan...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

http://www.*********.com/se-sv/hardv...500gb_sata_2.5
        Original inlägg av Cero Visa Inlägg
        Ett litet varningens ord för

WD5000BPVT - WD Scorpio Blue 500GB
        WD7500BPVT - WD Scorpio Blue 750GB

då dessa inte fungerar fullt ut i en PS3:a. Vet av erfarenhet och vill bara passa på och varna andra.

Ovanstående diskar kan inte skicka data tillräckligt snabbt vilket ger stammnings/stuttering symptom i vissa spel som tex Heavy Rain.

Är du i köptankar och väljer mellan diskar så rekommenderar jag starkt att välja en annan modell än de ovanstående, även om den disken kostar lite mera.
        Fungerar det bra med denna hårddisk?
        WD5000BEVT
        hittade den på Web hallen

Jag fattar inte jag kan inte klistra länken.

With available SATA or EIDE interfaces, WD Scorpio Blue drives offer high-performance, low power consumption, and cool operation, perfect for notebooks and other portable devices. Pick the drive that suits your needs with the confidence in knowing that all WD Scorpio Blue drives are built to the highest standards of quality and reliability.

Specifikationer:
        • Rotational Speed - 5,400 RPM (nominal)
        • Buffer Size - 8 MB
        • Average Latency - 5.50 ms (nominal)
        • Read Seek Time - 12.0 ms
        • Track-To-Track Seek Time - 2.0 ms (average)
        • Formatted Capacity - 500,107 MB
        • Capacity - 500 GB
        • Interface - SATA 3 Gb/s

För mer info om produkten, gå till tillverkarens hemsida. Länken hittar du nedanför denna text.
        Produktspecifikation
        Upplagd 2008-10-13
        Vårt artikelnr 91922
        Tillv. artikelnr WD5000BEVT
        Utvecklare Western Digital
        Last edited by Dragontattoo; 2012-10-24, 17:19.

Comment

Original inlägg av Dragontattoo Visa Inlägg
          http://www.*********.com/se-sv/hardv...500gb_sata_2.5

Fungerar det bra med denna hårddisk?
          WD5000BEVT
          hittade den på Web hallen

Jag fattar inte jag kan inte klistra länken.

With available SATA or EIDE interfaces, WD Scorpio Blue drives offer high-performance, low power consumption, and cool operation, perfect for notebooks and other portable devices. Pick the drive that suits your needs with the confidence in knowing that all WD Scorpio Blue drives are built to the highest standards of quality and reliability.

Specifikationer:
          • Rotational Speed - 5,400 RPM (nominal)
          • Buffer Size - 8 MB
          • Average Latency - 5.50 ms (nominal)
          • Read Seek Time - 12.0 ms
          • Track-To-Track Seek Time - 2.0 ms (average)
          • Formatted Capacity - 500,107 MB
          • Capacity - 500 GB
          • Interface - SATA 3 Gb/s

För mer info om produkten, gå till tillverkarens hemsida. Länken hittar du nedanför denna text.
          Produktspecifikation
          Upplagd 2008-10-13
          Vårt artikelnr 91922
          Tillv. artikelnr WD5000BEVT
          Utvecklare Western Digital
          Den bör funka ja, det som egentligen avgör om det går att använda eller inte är huruvida den får plats i hållaren eller ej, 500GB hårddiskar och mindre är ALLTID rätt storlek för att få plats
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Det står inte om den är 9,5mm tjock :s

Comment

Nu har jag bytt hårddisken och det gick bra. men nu är problemet att min konsol inte hittar backupen på usb minnet. jag har prövat koppla in den i datorn och filerna finns där. jätte skumt.
              prövade sätta i den gamla igen och alla filerna finns kvar. Prövade då att göra en ny backup men då stod det att backup inte finns. är det för att filerna som redan ligger på minnet är ivägen?

Comment

Original inlägg av Dragontattoo Visa Inlägg
                Nu har jag bytt hårddisken och det gick bra. men nu är problemet att min konsol inte hittar backupen på usb minnet. jag har prövat koppla in den i datorn och filerna finns där. jätte skumt.
                prövade sätta i den gamla igen och alla filerna finns kvar. Prövade då att göra en ny backup men då stod det att backup inte finns. är det för att filerna som redan ligger på minnet är ivägen?
                Flytta filerna till någon mapp på datorn, sen kan du göra om det bara
                Google is your friend!

Comment

Testa annars klona originaldisken med t.ex acronis
                  True image.

Comment

Dum som jag var så formaterade jag mitt minne och nu hittar konsolen inte ens usbet.
                    Jag tog ett mindre usb minne jag hade och kopierad det som var viktigast över till andra genom att trycka trekant på filerna och kopiera.
                    Det gick inte på alla men men.
                    Jag är nöjd ändå.
                    alla sakerna finns ju kvar på gamla hårddisken jag trodde att den skulle formateras av ps3:an när jag bytte tebax men det gör den inte.
                    Så man kan byta hårddisk fram och tebax utan problem
                    Nu verkar det som att när jag laddar ner uppdateringar så, går det mycket fortare med nya HDD.

Comment

Jag har senaste Rogero CFW 4.3 (v2.03).

Fungerar det att byta ut till ny hdd rakt av (förutsatt att måtten osv passar), eller krävs att jag backar till OFW 3.55 eller nått?

// P

Comment

Original inlägg av peroy Visa Inlägg
                        Jag har senaste Rogero CFW 4.3 (v2.03).

Fungerar det att byta ut till ny hdd rakt av (förutsatt att måtten osv passar), eller krävs att jag backar till OFW 3.55 eller nått?

// P
                        Det är alltid bäst att backa till OFW innan man byter hårddisk, i ditt fall måste du först QA flagga maskinen följt av att du nedgraderar med 3.55 OFW update genom Recovery menyn...
                        Google is your friend!

Comment

Ok, tack!

// P

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X