Spelet på en extern hårddisk och en skiva i sen är de bara att köra
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Frågor om kmeaw's CFW
Collapse
X
-
Du hade rätt, prövade lägga över spelen på ett usb-minne och då funka det klockrent. Jävligt synd det funka bara på externt för jag vill så gärna ha alla på interna hdd:nOriginal inlägg av Tonic Visa InläggSpelet på en extern hårddisk och en skiva i sen är de bara att köra
- Citat
- Flag
Comment
-
Om man gör en Select+X när spelet ligger på den interna hårddisken så är det inte samma funktion som om man gör det på den externa
Original inlägg av multiMan Manual[SELECT]+[X] - (INTERNAL HDD) force [Direct Launch Prompt] when disabled
[SELECT]+[X] - (EXTERNAL HDD) alternative mode for "Black Screen Games"Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
/Nalle Puh
- Citat
- Flag
Comment
-
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1429&xSec=140 <---Original inlägg av snucke88 Visa Inläggvad tar ni för att fixa till min burk med allt skit och en snabblektion för framtida uppdateringar och lite sånt skit?Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
ja, du bryter garantin... det säger till och med Sony i ett meddelande dom skrev typ under natten tror jag det var...Original inlägg av amnesu Visa InläggJo, jag har en fråga angående om man uppgraderar till det här CFW. Bryter man garantin på nått sätt på konsolen då? Jag har garanti till i typ augusti så det vore inte så kul.Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
Har uppdaterat från 3.41 till först 3.55 OFW och sedan till KMAEW´s 3.55 CFW. Installerade sedan "BDEMU.pkg" och slängde över alla _backuper_ till "dev_hd01/GAMES".
Kör nu senaste Multiman och alla spel syns snyggt och prydligt. Dock spelar det ingen roll vilket spel jag startar för alla ger black screen bara. Får klicka på PS-knappen och gå tillbaka till XMB.
Har provat R1 för permissions och Select + X då det blir direct boot. Dock så fungerar ingenting. Jag har INTE bytt ut några eboots mot 3.41 kompatibla så jag antar att det egentligen borde fungera då?
Tips på vad man kan göra?
Edit: Verkar fungera efter att ha kört fix permissions.pkgLast edited by pemani; 2011-03-18, 13:48.PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB
360 JTAG With 500 GB USB External Drive
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)
- Citat
- Flag
Comment
-
Hej,
En kort fråga, har kört med USB dongeln som jag köpte av psxcare i december, men tänkte testa CFW, har provat att lägga in först OFW 3.55 och sedan CFW, men ska man inte se i under systemmenyn på PS3:an att det är CFW eller ska det bara stå 3.55 som vanligt även om CFW är installerat.
Mvh
Fredrik
- Citat
- Flag
Comment
-
Det står bara 3.55 som vanligt i system information. Prova att installera Multiman eller liknande, startar den utan problem vet du att det fungerar som det ska utan dongel.Original inlägg av DrGixxer Visa InläggHej,
En kort fråga, har kört med USB dongeln som jag köpte av psxcare i december, men tänkte testa CFW, har provat att lägga in först OFW 3.55 och sedan CFW, men ska man inte se i under systemmenyn på PS3:an att det är CFW eller ska det bara stå 3.55 som vanligt även om CFW är installerat.
Mvh
FredrikPS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
- Citat
- Flag
Comment
-
OK, ja jag har lyckats få in multiman och starta det utan problem, men får inte igång de spel jag haft på sedan jag hade 3.41 och dongeln, men då beror det på att spelen är ändrade som det skrivits om innan här, så jag ska testa att föra över ett nytt omoddat spel med icke ändrade filer av något slag imorgon bitti.
Tack för hjälpen!
- Citat
- Flag
Comment
-
Nej du körde väl moddade eboots på de flesta spel för att få dom att fungera på 3.41. Nu behöver du original eboot på alla spel upp t.o.m. 3.55. När du kommer till 3.56 (Motorstorm Apocalypse t.ex.) så behöver du en moddad eboot igen.PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
- Citat
- Flag
Comment
-
Det står precis som vanligt i system versionen, det lättaste sättet o se om du gjort rätt (om du använder dig av kmeaw) är genom att helt enkelt kolla under Game, finns dom 2 alternativen som tillkommer med dongel där när du startar upp konsollen normalt, ja då har du gjort rätt... finns dom inte där har du gjort något fel och får göra om och göra rättOriginal inlägg av DrGixxer Visa InläggHej,
Mvh
Fredrik
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-

Comment