Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Har försökt att köra med Gaia och Kmeaw men får det inte till att fungera riktigt.
I spelmenyn (ej i gaia) finns det en rad som heter apps/ps3_game (eller liknande). Den får jag error direkt på om jag trycker.
Sen undrar jag hur man för över stora filer, kör flashxp och den för över samtliga data (drygt 11gb) men så fort jag kollar på filen i ps3an (via flashxp) så står det 3.27gb?
Nu ett till problem..försöker starta little big planet 2... får får bara upp att speldatan är förstörd och att spelet stängs ner....har googlat och hittar att man ska ta bort gamedata vart finner jag denna? det finns inte under gamesaves i ps3an.Har försökt att leta upp någon gamedata-fil via ftp men hittar inget. vart hittar jag då gamedata-filen?
kör med kmeaw och gaia 2.02
Är det någon som har testat det här med PSN?
Om man blir bannad från PSN så är det bara PSN man blir bannad ifrån, eller hur? (inga andra funktioner som slutar funka eller så) I så fall skadar det ju inte att testa eftersom man annars ändå sitter utan PSN alls?
Och om man inte är nöjd, kan man bara nedgradera som vanligt till 3.41 om man har en dongle?
Har försökt att köra med Gaia och Kmeaw men får det inte till att fungera riktigt.
I spelmenyn (ej i gaia) finns det en rad som heter apps/ps3_game (eller liknande). Den får jag error direkt på om jag trycker.
Sen undrar jag hur man för över stora filer, kör flashxp och den för över samtliga data (drygt 11gb) men så fort jag kollar på filen i ps3an (via flashxp) så står det 3.27gb?
Att du får error när du kör PS3_Game grejen är normalt, det beror på att det inte finns något att starta där, vill du starta discless får du välja det i gaia INNAN du väljer spelet (R1 tror jag man ska trycka in, står på höger kanten!)
Är det någon som har testat det här med PSN?
Om man blir bannad från PSN så är det bara PSN man blir bannad ifrån, eller hur? (inga andra funktioner som slutar funka eller så) I så fall skadar det ju inte att testa eftersom man annars ändå sitter utan PSN alls?
Och om man inte är nöjd, kan man bara nedgradera som vanligt till 3.41 om man har en dongle?
Jag har provat PSN, inga som helst problem, att bli bannad får vi väl se hur sony tacklar det hela
Vad gäller downgrade går det bara på phatt, och det finns brick risk...
Installerade detta Fw och allt gick bra. Gaja.2.02 funkar ej och inte nintendo 8bit EMU. Får svart skärm när jag trycker på dom. Måste dra ut ström sladden från PS3an och starta om. Tips?
Multiman funkar och där kan jag köra backups utan problem...
fixade ps3an idag o CFW, gaia o resten...
håller nu på att föra över lite spel så mina frågor är.
1. Om jag har ett spel som består av 3 mappar/filer PS3_GAME PS3_UPDATE och EBOOT.bin vad gör jag med dessa tre? antar att PS3_GAME e spelet o PS3_UPDATE e typ FW för spelet? men EBOOT?
2. Kan jag vara ansluten mot internet utan o vara orolig o bli bannad eller nåt eller finns det nå sätt att typ restricta WAN o enbart ha tillgång till LAN? (förutom routern då)
Comment