Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frågor om kmeaw's CFW

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

I see, vad jobbigt
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Bara en fråga.. Hänger sig er PS3 lite då och då med denna CFW. Kan variera stort ibland ofta sen ibland kan det ta timmar mellan. Är iaf mycket nöjd med denna cfw slänger in spel via USB och det fungerar bra. Ibland problem att starta spelen men GM blir bättre med tiden.

Comment

Jag har haft samma problem ja, men det är inte speciellt ofta det sker, och jag läste i infon från senaste multiman att det kan bero på patchningen som görs för att dessa sak gå igång...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

senaste multiMAN. Funkar klockrent!

Comment

Får det som sagt inte att fungera.

Skall förklara i detalj hur jag gör och om någon hittar fel så säg till.

Uppdaterade ps3an utan problem (med kollad MD5) till kmeaw.
            Lade in GAIA 2.04
            Startade GAIA som berättade att hdd0/GAMEZ är nya adressen för spel
            Startade ftp servern
            Använder FlashFXP (från windows7)
            Går in i mappen hdd0/GAMEZ och skapar mappen GT5
            För över mappen USRDIR till mappen ovan
            Väntar ungefär 3år......
            När det är klart så refreshar jag GAIA som hittar spelet och valet "gran turismo 5" kommer upp
            Väljer spelet
            "EBOOT.BIN" not found står det "want to fix permissions?"
            Jag VET att eboot.bin finns under hdd0/gamez/gt5/usrdir
            Försöker starta upp det ändå men det blir svart en stund, blinkar lite och sen kommer det "fel vid startåtgärd"

Vart gör jag fel? har kört permission fixes, lv2 och fan och hans moster...
            Last edited by hyben; 2011-01-24, 14:31.

Comment

På CFW får du inte ha en modifierad Eboot.bin på dina spel du vill spela.
              Ett Black Ops jag patchat tidigare för 3.41 fungerar ikke på CFW så vida man inte flyttar över original e-boot
              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                På CFW får du inte ha en modifierad Eboot.bin på dina spel du vill spela.
                Ett Black Ops jag patchat tidigare för 3.41 fungerar ikke på CFW så vida man inte flyttar över original e-boot
                Tack! funkade med orginal eboot.bin!!

Comment

Original inlägg av hyben Visa Inlägg
                  Tack! funkade med orginal eboot.bin!!
                  Grattis

Tummregel, 3.41 j-tag hack med donglar kräver modifierade .bin filer
                  CFW maskiner kräva original ( än så länge )

/ Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

ett par frågor ang kmeaw's CFW

tänkte köpa en ps3 nu när man kan köra homebrew och backups men finns det reports om brickings slim ps3 på kmeaw's CFW ? , vill ju inte köpa en ps3 och bricka den direkt .

ja kan ev köpa den färdig hos er eller köpa en med 3.41 med jb från digitalboxen då men blir ca 700-800kr dyrare då

Comment

Original inlägg av hyben Visa Inlägg
                      Får det som sagt inte att fungera.

Skall förklara i detalj hur jag gör och om någon hittar fel så säg till.

Uppdaterade ps3an utan problem (med kollad MD5) till kmeaw.
                      Lade in GAIA 2.04
                      Startade GAIA som berättade att hdd0/GAMEZ är nya adressen för spel
                      Startade ftp servern
                      Använder FlashFXP (från windows7)
                      Går in i mappen hdd0/GAMEZ och skapar mappen GT5
                      För över mappen USRDIR till mappen ovan
                      Väntar ungefär 3år......
                      När det är klart så refreshar jag GAIA som hittar spelet och valet "gran turismo 5" kommer upp
                      Väljer spelet
                      "EBOOT.BIN" not found står det "want to fix permissions?"
                      Jag VET att eboot.bin finns under hdd0/gamez/gt5/usrdir
                      Försöker starta upp det ändå men det blir svart en stund, blinkar lite och sen kommer det "fel vid startåtgärd"

Vart gör jag fel? har kört permission fixes, lv2 och fan och hans moster...
                      Du ska föra över hela mappen "PS3_GAME" samt filen "PS3_DISC.SFB" till GT5 mappen, sen är det viktigt att du har ORIGINAL eboot.bin, om du kör med "Gran.Turismo.5.READ.NFO.EUR.JB.PS3-ATAX" releasen är den för-patchad, vilket INTE kommer fungera på 3.55
                      Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                        KMEAW verkar helt OK att köra. Vi kommer erbjuda installation av denna till de kunder som inte vill göra det på egen hand.

På en SLIM ser jag egentligen ingen nackdel alls att slänga sina donglar och gå över till kmeaw, men man får ha koll så man inte uppdaterar ps3:an via något spel eller genom att gå online.

Min gamla 60-giggare däremot kommer ligga kvar i 3.15 tills det finns en riktig alternativ linux eller en säker väg för nergradering från 3.55 till 3.15.
                        Tänker samma här.. har 2.85 med 120 GB..

Comment

Fungerar dem flesta spelen med kmeaws cfw? nånstans man kan se isåfall vilka som fungerar och inte?

Comment

Original inlägg av Pata88 Visa Inlägg
                            Fungerar dem flesta spelen med kmeaws cfw? nånstans man kan se isåfall vilka som fungerar och inte?
                            Spel som fungerar på 3.41 ska även fungera på 3.55 med kmeaws utan större problem, man ska inte hålla på patcha spelen dock, det strular till det (GT5, Need for speed hot pursuit stular om du kör patchad eboot.bin)
                            Google is your friend!

Comment

Så då har jag äntligen uppdaterat till 3.55 kmeaw CFW. Sedan fixade jag nyaste Gaia. Äntligen fått hem min 1TB externa hdd och har formaterat om den till FAT32 sedan för jag över filerna/mapparna [PS3_GAME] [PS3_UPDATE] och [PS3_DISC.SFB] sedan startar jag Gaia och väntar på att spelet skall dyka upp men inget händer. Vad gör jag för fel??

Om jag skall föra över spelen till en extern hdd måste dom ligga i någon speciel mapp??

Comment

Original inlägg av stefan_fox Visa Inlägg
                                Så då har jag äntligen uppdaterat till 3.55 kmeaw CFW. Sedan fixade jag nyaste Gaia. Äntligen fått hem min 1TB externa hdd och har formaterat om den till FAT32 sedan för jag över filerna/mapparna [PS3_GAME] [PS3_UPDATE] och [PS3_DISC.SFB] sedan startar jag Gaia och väntar på att spelet skall dyka upp men inget händer. Vad gör jag för fel??

Om jag skall föra över spelen till en extern hdd måste dom ligga i någon speciel mapp??
                                X:\GAMEZ\SPELNAMN\<dina mappar och filer> (PS3_GAME, PS3_UPDATE och PS3_DISC.SFB)
                                Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
                                snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
                                /Nalle Puh

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X