Original inlägg av Pendragon
Visa Inlägg
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Project ProgSkeet | Nedgradera från 3.56+
Collapse
X
-
RAM????? Här snackar vi om NAND/NOR! och amerikanska/japanska har inte "hårdkodat" stöd, dom har HÅRDVARU stöd det vill säga dom modellerna har komponenter från en PS2:a på sig, dom europeiska modellerna däremot har mjukvarustöd...Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
-
Snälla lilla ZwizzyBjörnenOriginal inlägg av Swizzy Visa InläggRAM????? Här snackar vi om NAND/NOR! och amerikanska/japanska har inte "hårdkodat" stöd, dom har HÅRDVARU stöd det vill säga dom modellerna har komponenter från en PS2:a på sig, dom europeiska modellerna däremot har mjukvarustöd...
Det är inte bara du som sitter uppe sent o är trött när du skriver, skillnaden är att jag inte ordbajsar ner folk för det
Ja det jag skulle skrivit var att de har större "nand" och ja så klart att jag menade att Amerikanska och Japanska modellen hade Hårdvaruemulering ( Kretsar ) medan PAL ( Europa ) modellerna fick Mjukvaruemulering "Program".
Jisses...
För övrigt sitter det inte PS2 komponenter i en Ps3a med bakårkompabilitet ,det sitter värre kretsar som gör samma jobb
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
- Citat
- Flag
Comment
-
Sen behöver man inte ta det personligt som du alltid görOriginal inlägg av Pendragon Visa InläggSnälla lilla ZwizzyBjörnen
Det är inte bara du som sitter uppe sent o är trött när du skriver, skillnaden är att jag inte ordbajsar ner folk för det
Ja det jag skulle skrivit var att de har större "nand" och ja så klart att jag menade att Amerikanska och Japanska modellen hade Hårdvaruemulering ( Kretsar ) medan PAL ( Europa ) modellerna fick Mjukvaruemulering "Program".
Jisses...
För övrigt sitter det inte PS2 komponenter i en Ps3a med bakårkompabilitet ,det sitter värre kretsar som gör samma jobb
men det är viktigt att alla förstår hur det är
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
Läste precis om detta Project PNM PS3 Nor Manager – Dual Firmware Management låter mer intressant, antar att man kan då köra 3.55 samt 3.6+ på samma konsol.
http://www.ps3hax.net/2011/07/projec...re-management/
Vad tror ni om detta Swizzy & Pendragon? intressant va..
- Citat
- Flag
Comment
-
Helt klart något mer vettigt än vad ProgSkeet är, eftersom ProgSkeet pretty much är same same som infectus fast under nytt namn och med liiite andra komponenter/annan mjukvara...Original inlägg av Fuxz Visa InläggLäste precis om detta Project PNM PS3 Nor Manager – Dual Firmware Management låter mer intressant, antar att man kan då köra 3.55 samt 3.6+ på samma konsol.
http://www.ps3hax.net/2011/07/projec...re-management/
Vad tror ni om detta Swizzy & Pendragon? intressant va..
Dual NOR låter riktigt schysst också, tyvär kommer inte 3.55 + 3.66 funka speciellt bra på den samtidigt eftersom NOR maskinerna har delar av mjukvaran på hårddisken... och det är inget man kan lösa på ett enkelt sätt om man inte har 2 hårddiskar, och då måste du jue byta hårddisk varje gång du ska switcha mellan dom vilket bara är jobbigt...Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Nej, det går inte att göra 2 olika partitioner... det är hela disken eller ingenting allsOriginal inlägg av Fuxz Visa Inlägghmm det där med hårddisken, och switcha? funkar det då o göra 2 olika partitioner o göra någon slags klon? kanske ute o cyklar men det verkar lovande iaf...
du behöver ha 2st hårddiskar helt och hållet... (iaf på 16MB NOR maskinerna, NAND maskinerna kommer det inte vara några problem med...)
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment

Comment