Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Project ProgSkeet | Nedgradera från 3.56+

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Anledningen till att de gick ned i Ram var för att det inte behövdes i andra modeller än tidiga 60Gb modellerna då den hade mjukvaru emulering för Ps1+Ps2 spel.
    Något som var hårdkodat på Japanska och Amerikanska modellerna av 60gb versionen.

Då folk klagade röv över att de inte fick igång alla gamla spel så hoppade Sony funktionen på framtida modeller.
    Folk klagade minst lika mycket när Ps2 inte fick igång 20-30 olika PS1 titlar och främst var det Squaresofts FF spel på den tiden...
    RAM????? Här snackar vi om NAND/NOR! och amerikanska/japanska har inte "hårdkodat" stöd, dom har HÅRDVARU stöd det vill säga dom modellerna har komponenter från en PS2:a på sig, dom europeiska modellerna däremot har mjukvarustöd...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      RAM????? Här snackar vi om NAND/NOR! och amerikanska/japanska har inte "hårdkodat" stöd, dom har HÅRDVARU stöd det vill säga dom modellerna har komponenter från en PS2:a på sig, dom europeiska modellerna däremot har mjukvarustöd...
      Snälla lilla ZwizzyBjörnen
      Det är inte bara du som sitter uppe sent o är trött när du skriver, skillnaden är att jag inte ordbajsar ner folk för det
      Ja det jag skulle skrivit var att de har större "nand" och ja så klart att jag menade att Amerikanska och Japanska modellen hade Hårdvaruemulering ( Kretsar ) medan PAL ( Europa ) modellerna fick Mjukvaruemulering "Program".

Jisses...

För övrigt sitter det inte PS2 komponenter i en Ps3a med bakårkompabilitet ,det sitter värre kretsar som gör samma jobb
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
        Snälla lilla ZwizzyBjörnen
        Det är inte bara du som sitter uppe sent o är trött när du skriver, skillnaden är att jag inte ordbajsar ner folk för det
        Ja det jag skulle skrivit var att de har större "nand" och ja så klart att jag menade att Amerikanska och Japanska modellen hade Hårdvaruemulering ( Kretsar ) medan PAL ( Europa ) modellerna fick Mjukvaruemulering "Program".

Jisses...

För övrigt sitter det inte PS2 komponenter i en Ps3a med bakårkompabilitet ,det sitter värre kretsar som gör samma jobb
        Sen behöver man inte ta det personligt som du alltid gör men det är viktigt att alla förstår hur det är
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Läste precis om detta Project PNM PS3 Nor Manager – Dual Firmware Management låter mer intressant, antar att man kan då köra 3.55 samt 3.6+ på samma konsol.

http://www.ps3hax.net/2011/07/projec...re-management/

Vad tror ni om detta Swizzy & Pendragon? intressant va..

Comment

Original inlägg av Fuxz Visa Inlägg
            Läste precis om detta Project PNM PS3 Nor Manager – Dual Firmware Management låter mer intressant, antar att man kan då köra 3.55 samt 3.6+ på samma konsol.

http://www.ps3hax.net/2011/07/projec...re-management/

Vad tror ni om detta Swizzy & Pendragon? intressant va..
            Helt klart något mer vettigt än vad ProgSkeet är, eftersom ProgSkeet pretty much är same same som infectus fast under nytt namn och med liiite andra komponenter/annan mjukvara...

Dual NOR låter riktigt schysst också, tyvär kommer inte 3.55 + 3.66 funka speciellt bra på den samtidigt eftersom NOR maskinerna har delar av mjukvaran på hårddisken... och det är inget man kan lösa på ett enkelt sätt om man inte har 2 hårddiskar, och då måste du jue byta hårddisk varje gång du ska switcha mellan dom vilket bara är jobbigt...
            Google is your friend!

Comment

hmm det där med hårddisken, och switcha? funkar det då o göra 2 olika partitioner o göra någon slags klon? kanske ute o cyklar men det verkar lovande iaf...

Comment

Original inlägg av Fuxz Visa Inlägg
                hmm det där med hårddisken, och switcha? funkar det då o göra 2 olika partitioner o göra någon slags klon? kanske ute o cyklar men det verkar lovande iaf...
                Nej, det går inte att göra 2 olika partitioner... det är hela disken eller ingenting alls du behöver ha 2st hårddiskar helt och hållet... (iaf på 16MB NOR maskinerna, NAND maskinerna kommer det inte vara några problem med...)
                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X