Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

kmeaw 3.55 Vs Rogero 4.30

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• kmeaw 3.55 Vs Rogero 4.30

Anses Rogero CEX-4.30 CFW v1.03 lika stabil och användarvänlig som kmeaw 3.55?
    Funderar på att uppgradera min gamla maskin, men konservativ som man är så vill man inte laga nåt som redan fungerar.
    Har ni på PSXcare nån erfarenhet av rogero eller det är för tidigt att bedöma?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Är glad amatör men jag har legat på kmeaw 3.55 fram till häromdagen då jag lade in ny Rogero (blev 4.30 v1.02) och allt fungerar klockers!

Har iofs 360 som "huvudkonsol", så det var lite "skit samma" om det skulle gå fel, men nu kan man spela ikapp på ps3 igen

Flest varvade spel när man dör vinner

// P

Comment

Själv körde jag in Rebug 4.21 i förrgår och är riktigt nöjd, körde bara qa toggle och installerade via xmb från usb-minne.
      Gamla spelen funkade fint och gick att uppdatera den officiella vägen via spelen själva. Skönt att kunna använda psn direkt utan extra prylar osv. Egentligen uppdaterade jag bara för att få Netflix men att kunna spela alla spel är ju en bonus

Comment

Ok, tackar för svar.
        Då är det kanske dags att uppdatera den nu.
        Väntar ev några veckor till och ser var detta med allt nytt slutar.
        Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

Fördelen med rebug är att man kan nedgradera direkt via xmb tillbaka till rebug 3.55.. så om det släpps en ny cfw som mot förmodan skulle vara bättre (skulle väl vara rebug 4.31 kanske) så kan man ju bara gå tillbaka till 3.55 och upp till den nya. Rebug kanske skulle göra att det gick att gå från 4.21 direkt till senaste iofs, dem verkar veta vad dem sysslar med
          Visst går det att patcha nästan allt så det funkar på kmeaw, men med 4.21 slipper man ju allt sånt.. känns som allt bara fungerar.
          Lite segt bara att man behöver installera om emulatorer och sånt som var signade för kmeaw, men det mesta finns färdig-resignat för 4.21 redan.
          Last edited by dood; 2012-11-09, 23:09.

Comment

Jag funderar på att testa jailbreaka min gamla PS3. Vilka är riskerna idag och vad kan man inte göra? Fungerar det att använda PSN, Playstation Store och spela backup spel online? Senaste jag checkade läget för ett par år sedan var online-läget ett fett no-no vilket är anledningen till jag inte vågat mig på homebrew då en PS3 utan PSN för mig verkligen inte lockar (lirar mest BF3,NHL etc online), men jag hörde ett rykte att man numera kan köra PSN precis som original?
            Xbox [1.1] - Flashat
            Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

Comment

Sedan jag bytte till cfw4.xx har jag varit online hela tiden. Det har talats om att man kan bli bannad de senaste dagarna på olika spelsidor men jag tror det är noja för att Sony har hotat med hårdhandskarna.
              Jag har då inte märkt någon skillnad, kör som vanligt...

Comment

Går ju inte lita på Sony, dom är ju lika anti-konsument som NSDAP var anti-judar. Rövhål för det mesta. Kommer nog aldrig släppa lik-sang affären, men men.
                Hur kan man byta till ett cfw, jag har sett på youtube att snubbar bara kör in en USB sticka, men jag har också läst att man måste köpa en dyr flashnings mackapär? Vad är det som gäller? Finns det nån sida någon god själ kan länka till med filer och program man behöver?
                Last edited by joellindgren; 2012-11-14, 00:52.
                Xbox [1.1] - Flashat
                Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

Comment

Original inlägg av joellindgren Visa Inlägg
                  Går ju inte lita på Sony, dom är ju lika anti-konsument som NSDAP var anti-judar. Rövhål för det mesta. Kommer nog aldrig släppa lik-sang affären, men men.
                  Hur kan man byta till ett cfw, jag har sett på youtube att snubbar bara kör in en USB sticka, men jag har också läst att man måste köpa en dyr flashnings mackapär? Vad är det som gäller? Finns det nån sida någon god själ kan länka till med filer och program man behöver?
                  Har du 3.55 laddar du hem CFW'n och installerar rakt av som en vanlig uppdatering, har du någonting över 3.55 måste du nedgradera först, och det går inte med alla modellerna av ps3'an, tjockisarna går på alla, men inte slim... och definitivt INTE super slim
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

hallå där,skulle också vilja veta hur man gör när man ska lägga in det nya rogero . Sitter med tjock p3 med 3.55 kmeaw. Tacksam för snabbt svar

Comment

Original inlägg av flodberg Visa Inlägg
                      hallå där,skulle också vilja veta hur man gör när man ska lägga in det nya rogero . Sitter med tjock p3 med 3.55 kmeaw. Tacksam för snabbt svar
                      Ladda ner rogero 4.xx
                      Döp den till ps3updat.pup
                      Formatera ett USB-minne i fat
                      Skappa följande mappar PS3>UPDATE
                      Kasta in .PUP filen i UPDATE mappen
                      Sätt USB-minnet i USB porten närmast bd läsaren
                      Ta ut skivan om en sådan sitter i
                      Håll inne power knappen tills systemet stänger av sig
                      Håll in knappen igen tills du hör ett pip och sedan två, släpp power knappen
                      Välj sedan systemuppdatering

Comment

Bör man inte lägga in 3.55 OFW först även om man ligger på 3.55 CFW, innan man slänger in Rogero CFW 4.x ?

// P

Comment

Original inlägg av peroy Visa Inlägg
                          Bör man inte lägga in 3.55 OFW först även om man ligger på 3.55 CFW, innan man slänger in Rogero CFW 4.x ?

// P
                          Har testat fyra olika cfw4.xx och aldrig gjort det.

Men vill du vara på den säkra sidan så gör det först, samma procedur

Comment

Man bör ALLTID backa till 3.55 OFW INNAN man uppdaterar till ny CFW, det står till och med i informationen från rogero
                            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av bedlamit Visa Inlägg
                              Ladda ner rogero 4.xx
                              Döp den till ps3updat.pup
                              Formatera ett USB-minne i fat
                              Skappa följande mappar PS3>UPDATE
                              Kasta in .PUP filen i UPDATE mappen
                              Sätt USB-minnet i USB porten närmast bd läsaren
                              Ta ut skivan om en sådan sitter i
                              Håll inne power knappen tills systemet stänger av sig
                              Håll in knappen igen tills du hör ett pip och sedan två, släpp power knappen
                              Välj sedan systemuppdatering

Följde dina steg inkl nedgradering till ofw 3.55 och det funkade fint. Blev dock himla fundersam.. står på engelska forum att man ska göra detta i recovery för minst risk för brick, detta alternativ är väl inte recovery? trots att steget "håll in knappen igen.... " är steget för att komma till recovery enligt engelska forum :P *förrvirrad* eftersom man får 2 frågor om hdmi och 1080p sen hamnar man i xbm för att till sist gå in i systemuppdateringar.

Har inte hunnit testa nya 1.04 så mycket än men fick en frysning i multiman efter deletat ett spel.. hoppas det var en engångs grej. Annars får jag prova 1.03 istället.
                              Last edited by icqdevil; 2012-11-14, 22:24.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X