Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HD Loader

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av forhike
    Kör med HDLOADER orginal, och använder en IBM 60gb disk, har fungerat hur bra som hellst =)

testade idag att lägga in backup kopia av ett spel, men den sa nej direkt, stog bara att det inte var ett ps2 spel, nån som vet om man kan stoppa in hd'n i ett chippat ps2 och lägga in backup spel, och sedan kunna köra dom i ett o-chipat ps2 ????
    Det fungerar

Comment

Original inlägg av CompuTerror
      Det fungerar
      det låter skit bra =) kan i och med detta, säga att jag är väldans nöjd med inköpet av hdloader =)

tack så mycket för hjälpen =)

Comment

Finns det någon möjlighet att man kommer släppa HD-loader som kommer att tillåta ännu större hårddiskar?

Comment

Jag TROR begränsningen sitter i LAN adaptern som inte stöder mer än 132GB eller var gränsen exakt går. Men å andra sidan så var det samma problem med XBOX tills någon lade ner lite energi och hackade bort begränsningen.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Gränsen går vid 136gb och går inte att överskrida. Sätt i en 200gb hd och den visar bara 136gb. Vet inte om detta går att hacka på nåt sätt, men man det sitter som sagt antagligen i nätverksadaptern och då blir det svårt.

Comment

Funkar det med spel på flera skivor?
              Hur många hddar kan man högst ha i varje ps2 som funkar med hdd loader?
              T-1000 är Inte Inne För Tillfället Men Lämna Ett Meddelande Efter Pipet.*piiiiiiiiip*

Comment

Original inlägg av T-1000
                Funkar det med spel på flera skivor?
                Hur många hddar kan man högst ha i varje ps2 som funkar med hdd loader?
                1.
                det finns inga spel som ligger på mer än en skiva. om det inte är rippar dvs.
                2. eh, du får bara plats med en hårdisk i ps2an.
                "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

Ok tack
                  suck med 10 bokstäver - buggen
                  T-1000 är Inte Inne För Tillfället Men Lämna Ett Meddelande Efter Pipet.*piiiiiiiiip*

Comment

måste man ha ESD armband när man installerar hårddisken i ps2

Comment

Original inlägg av 300D
                      Om man vill vara 100% säker så. Annars om du vill vara lite mer säker så håll ena handen på ett element medans du kopplar in hårddisken

Fast jag tvivlar på att det behövs

Comment

Original inlägg av 300D
                        nej, se till så du inte är statiskt laddad. jag har satt ihop och meckat med datorer i hela mitt lic och har aldrig använt något esd armband.
                        "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

Original inlägg av Lynx
                          nej, se till så du inte är statiskt laddad. jag har satt ihop och meckat med datorer i hela mitt lic och har aldrig använt något esd armband.
                          Det räker alltså att hålla i ett element?

Comment

Original inlägg av 300D
                            Det räker alltså att hålla i ett element?
                            Med datorer kan man även bara hålla i metallen i datorn, vet dock inte om det är lika enkelt med en liten sak som en ps2a, men ett element går bra

Comment

Tänk på att ett riktigt ESD-kit har ett motstånd på en jävulskt massa ohm till jord, vilket motverkar att du förvandlas till ett sånt där tecknat skelett med blixtar runt ifall du råkar fingra på något du glömt koppla ur vägguttaget...vilket lätt blir fallet om du har direkt kontakt med ett element...
                              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
                                Tänk på att ett riktigt ESD-kit har ett motstånd på en jävulskt massa ohm till jord, vilket motverkar att du förvandlas till ett sånt där tecknat skelett med blixtar runt ifall du råkar fingra på något du glömt koppla ur vägguttaget...vilket lätt blir fallet om du har direkt kontakt med ett element...
                                Därför man som grundregel lär sig att _alltid_ plugga ur kontakterna till saker man skruvar upp och pillar på. Annars har man inget att göra i saken ifråga

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X