Ja, det funkar.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
ExecFTP
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Funkar fin-fint för mig med =)Original inlägg av DajsmanNågon som testat om det fungerar?
Fungerar inte för mig=(
Sedan försökte jag monta PS2-hd som nätverksenhet i XP, för att testa om WinHIIP skulle hitta den, men det gick inget vidare.
Det är väl bara å vänta till nån smart kommer på nått.
/Lord
- Citat
- Flag
Comment
-
är det nån som kan lägga upp senaste versionen, det går nämlingen inte att regga sig på den sidanb där man kan det. snälla
"Sorry, registration has been temporarily disabled. Do NOT mail us asking when it will be back as all e-mail to us includes your IP address! Anyone found mailing us regarding this matter will simply get an IP BAN from our Web sites and will no longer be able to access even our site news page. You have been warned!"Last edited by davveavve; 2004-08-10, 02:17.
- Citat
- Flag
Comment
-
-
Tack för det!Original inlägg av slicstik
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag har lite problem med ExecFTP.
Jag har laddat ner 0.68 och bränt ner allt på en skiva. Har har inte ändrat config.dat vilket gör att jag får 192.168.0.10 som ip-adress.
Jag kan starta programmet i min ps2 utan problem, men jag kan itne connecta till den.
Jag använder Flashfxp och skriver in 192.168.0.10 , men det verkar inte fungera.
Ska man bara skriva in ip-adressen eller är det någoting mer?
Jag har BBB och kör ett nätverk genom en switch.
- Citat
- Flag
Comment
-
Jeg får ikke til å installere ExecFTPS, jeg tror ikke jeg brenner/lager image riktig. "(Dont forget to update CONFIG.DAT with your settings and create the disc
using cdgenps2.exe and add a large dummy-file to image (like an mp3 or something)
(Add all files in rar to disc ))." - Det står det i "info.txt" som følger med "ExecFTPs_standalone0_68". Hvor stor skal dummyen være?
Jeg har forsøkt 2-3 ganger nå, alle gangene = new coaster. Den loader, men etter PS2-logoen skjer det ingenting. Er samme problemet hvis jeg installerer programmet i DMS Explorer: når jeg skal kjøre programmet blir det bare svart og ingenting skjer...
NTSC-U/C PS2 w/ Ethernet/Modem-adapter (snart Maxtor 120GB), mod. 30001, DMS3 @ Flash 2.3
- Citat
- Flag
Comment
-
Två problem
När jag startar ExecFTPs från ps2menu v2.6 så hänger det säg vid laddningen av ps2ip.irx.. det händer inget därefter. Nån lösning på det?
Problem nummer två: när jag fått igång ExecFTPs via andra vägar, (ps2menu-k eller HD Advance) så kan jag inte komma åt PFS..
Den finns där, men det går inte att LIST:a i.
är någon av partitionerna under hd/0/ samma som PFS möjligtvis?
tack..
- Citat
- Flag
Comment
-
Feedback om EXecFTPs (bug i kataloghantering)
slicstik:
Jag hoppas att du läser detta forum fortfarande, eftersom jag har litet feedback angående ExecFTPs. Mitt främsta problem just nu är att det tycks vara något fel i hur ExecFTPs lläser MC-katalogen. Om rotkatalogen innehåller exakt 20 eller 21 foldrar så redovisar ExecFTPs detta som en TOM rotkatalog. Det gör på ett sätt ingen skillnad om det är ExecFTPs eller PS2-browsern som lagt dit den tjugonde foldern, men så snart den finns där så tappar ExecFTPs bort hela kataloglistan...!!!
I detta läge startar jag naturligtvis om PS2-an och kollar att foldrarna finns kvar, genom den vanliga PS2-browsern, och då finns de där, så det är bara ExecFTPs som inte kan se dem. (Andra applikationer (som LaunchELF) hittar allting som de ska.)
Notera dock att om jag kopierar dit några foldrar till med PS2-browsern, så kan ExecFTPs på nytt se katalogen vid senare körning, fast nu uppstår då samma problem igen om jag raderar foldrar så att antalet sjunker under 22.
Jag misstänker starkt att problemet är cykliskt och att samma problem även skulle upprepas vid ett mycket högre antal foldrar (tex: 40 eller 60) fastän risken för detta minskas av kortens begränsade minnesarea.
Jag har testat 20-gränsen flera gånger, med total rensning av minneskortet emellan, utförd av PS2-applikationen MCKiller, så det bör inte bero på någon trasig fil eller dylikt.
Observera att det finns en mycket allvarlig risk för de användare som är omedvetna om det här problemet. Om de lägger flera foldrar samtidigt i FlashFXP's uppladdningskö, och någon av de tidigare av dessa foldrar utökar rotkatalogen till tjugo objekt, då kommer den följande nog att skriva sönder de 'osynliga' foldrarna, eftersom ExecFTPs då betraktar alla katalogpositioner som 'lediga'. Detsamma gäller ju också de som inte nyttjar kön, om de inte inser att de måste sluta ladda upp saker när katalogen blir 'osynlig'.
Jag hoppas att du snabbt kan hitta och fixa denna bug, eftersom din FTP-server är
ett av mina viktigaste verktyg för att hantera PS2-ans hårddisk och minneskort.
Vad gäller upload till hårddisken så har jag fått en del omotiverade låsningar, men de antar jag att du redan är medveten om, och tyvärr kan jag inte redovisa några meningsfulla detaljer om dessa fel, utom att de nästan alltid händer vid overföring av större filer. Men det kan ju helt enkelt bero på sammanhanget att större fil => längre tid => fler tillfällen för ett fel att inträffa. I praktiken innebär detta att filer på ett par megabyte eller mer ALLTID får ExecFTPs att låsa sig för mig... Men jag både hoppas och tror att detta kommer att elimineras i senare releaser. Programmet är ju faktiskt inte så gammalt än, och litet 'barnsjukdomar' brukar det ju bli.
MvH: dlanor
- Citat
- Flag
Comment
-
dlanor:
Jag ska ta en titt på det problem du beskriver, jag har hört talas om det här problemet tidigare så det kanske är på tiden att fixa iordning. (Ser det förresten korrekt ut vid 22 el fler kataloger ?)
När det gäller överföring av filer till hårddisken så kan det uppstå problem om man markerar och för över fler än en fil åt gången. Det här problemet uppstår förmodligen längre ner i hårdvaru-drivisarna och är inte unikt för ExecFTPs. Så snart det finns någon vettig lösning på det så kommer det naturligtvis en fix. Under tiden tanka över en fil åt gången om dom är uppåt 1 meg.
cya
/SlicStik
- Citat
- Flag
Comment
-
Toppen att du tar itu med problemet!Original inlägg av slicstikJag ska ta en titt på det problem du beskriver, jag har hört talas om det här problemet tidigare så det kanske är på tiden att fixa iordning. (Ser det förresten korrekt ut vid 22 el fler kataloger ?)
Javisst, 22 foldrar syns helt normalt, liksom 23 och 24 etc. Men om man då på nytt minskar antalet till 21 eller 20 så blir alltihop osynligt igen (för ExecFTPs). Det är alltså inte beroende av rutinerna som lägger dit eller tar bort saker, utan är enbart beroende av antalet. Men jag har inte testat riktigt höga antal (såsom 40 eller mer) så det kan finnas sådana som också ger liknande problem.
Jag förstår hur du menar, men har faktiskt en litet avvikande erfarenhet.Original inlägg av slicstikNär det gäller överföring av filer till hårddisken så kan det uppstå problem om man markerar och för över fler än en fil åt gången. Det här problemet uppstår förmodligen längre ner i hårdvaru-drivisarna och är inte unikt för ExecFTPs. Så snart det finns någon vettig lösning på det så kommer det naturligtvis en fix. Under tiden tanka över en fil åt gången om dom är uppåt 1 meg.
Jag har själv märkt att det är olämpligt att droppa hela foldrar till FlashFXP, utan att jag i stället bör skapa ny folder (åt PS2-an alltså, inte PC-n) som en separat operation, och sedan öppna den foldern för att fylla den med filer.
Så långt stämmer ju min erfarenhet med det du säger, men nu till det som avviker:
Om jag upprepade gånger misslyckats med att kopiera en stor fil, som till exempel PS2MEDIA.ELF, då kan det hjälpa om jag lagger in ett par små filer i uppladdningskön, omedelbart före den stora filen. Det låter ju konstigt, men det har faktiskt hjälpt mig flera gånger när inget annat funkat. Det verkar på något sätt som om TCP-strömmarna kommer igång bättre när man börjar med ett par små filer.
MvH: dlanor
- Citat
- Flag
Comment

Comment