Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Koppla hårddisken till PC för snabbare inkopiering av spel till hårddisken

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Såg att Nordis kör spel från hd utan chippad ps2a.
    Jag har en ps2 v3 eller 4a vilken jag har hört ej skall lämpa sig för att chippa.

Med en hd och hd loader kan jag då köra spel från hdn utan chip? Kan jag köra import, backup och ntsc spel också från hdn med hd loader utan chip?

Vet att jag ej kan kopiera in backupspel genom ps2an till hdn men hade tänkt koppla hdn till datorn och föra över dem.

Comment

Ja, det går bra.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

stimpen! Jajamen det fungerar bra. Du behöver också en nätverksadapter för att koppla in hårddisken i PS2:an om du inte vet det.

Comment

tagit bort detta inlägg hittade infon på forumet.

skulle bara säga att detta är ett riktigt bra forum. trevligt folk och man hittar svar på det mesta man undrar över.
          Last edited by stimpen; 2004-08-27, 02:29.

Comment

la in ett spel på 3st .ig filer. winiiph la in dessa som 3st sperata imager...
            teatade starta det i hdloader från första imagen och det verkar fungera.
            är det rätt att lägga in flera .ig filer på detta sättet eller den använder automatiskt de andra filerna också då man kör spelet?

Comment

Läste detta förut har inte testat det än dock eftersom jag inte brukar tanka hem spel i gi format..

"skriv command i kör eller klicka på DOS-prompt i datorn, skriv in:
              copy /b PDX-Fifa2k3(11).gi + PDX-Fifa2k3(12).gi hansirokkar.iso"

Comment

ok. skall testa det. är bara det att det verkar som flera spel ligger uppdelad epå .gi filer... varför är de uppdelade så igentligen?
                Last edited by stimpen; 2004-09-01, 22:51.

Comment

hmmm det fungerade att kopiera ihop dem.... men är det rätt att göra så? som t.ex. den första .g1 filen e på 1k... och då jag startar spelet med hdloader väljer jag den filen och ändå funkar spelet. den kan ju ej starta spelet bara med den filen då då den bara e 1k stor?
                  men väljer jag en av de större partionerna i hdloader fårn spelet fungerar det ej.

skall testa också lägga in den ihop kopierade isofilen och se hur den funkar
                  Last edited by stimpen; 2004-09-01, 23:11.

Comment

Den första .gi-filen beskriver hur övriga .gi-filer skall användas för att bli en komplett image. Anledningen till att ha flera filer är att omoderna operativsystem/filsystem inte kan hantera större filer än t.ex. 2GB. WinHiip är så bra skrivet att det kan tolka den första .gi-filen på rätt sätt och läser alltså in den kompletta imagen från alla filer.
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• hmmm men det är ändå rätt att jag får upp alla 3 filerna sedan i hdloader?
                      så det är ej meningen att winhiip skall läsa in .gi filerna så det blir ett enda alternativ att starta i hdloader. utan man skall se alla 3 som det är i detta fallet?

gillar ej att jag får upp 3st i hdloader istället för en.... men funkar det så e det ju lungt
                      Last edited by stimpen; 2004-09-02, 19:06.

Comment

• jag testade nu att kopiera ihop .gi filerna till en iso fil. det gick bra. men sen då jag skulle ladda in den i winhiip så blev det err: image read.... jag döpte den nye filen till .iso.

Comment

• ok har fått rät tpå allt nu hehe.... man skulle visst bara välja den första lilla .gi filen då man la in det. jag valde alla 3...

Comment

• Det går alltså att köra NTSC Import spel genom HDLoader även fast man inte har chippat om jag har förstått detta rätt.?

Comment

• Svar, ja.
                              PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Comment

• Hur kopplar man ps2 hårddisken till datorn? kan man göra det med en korsad kabel från ps2s nätverkskort till datorns?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X