Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Autoboot HD Loader med RIPPER

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

om man har ett original av hd loader/hdadvance så kan man göra en cd image av en skiva som installerar massa grejer på minnes kortet. som man sen kan trigga med ett ps1 spel...

Imagen för man naturligtvis överföra med winhiip eller liknande... ja vill ha hdl_dumb via nätverk så att jag inte behöver sätta hårdiske i datorn varje gång jag ska föra över ett spel..
    på så sätt kan man boota program som t ex ps2 meu eller liknande för att starta andra ELF filer på så sätt behöver man aldrig byta skiva...
    bara till att sätta i ps1 spelet..
    Banned:
    Kringgått *-filtret
    Länkat till konkurrerande företag

Comment

Går det verkligen att installera brända skivor med olika ELF-program som man meckat ihop på datorn och bränt ut?
      Jag har bränt ut flera program på CD, så jag kan boota dom direkt därifrån om det skulle behövas, bl.a PS2Menu, ExecFTPs osv... Skivorna bootar utmärkt från CD utan problem. Jag testade en gång att installera en sån skiva i HDLoader, bara för att se om det gick, men fick upp nåt felmeddelande om "Not a PS2 game disc" eller nåt i den stilen.

Ja, om du lägger in PS2Menu kan du ju starta dom flesta program därifrån sen. Men det bästa är ju att kunna boota direkt med det man vill starta. Ska du ladda in PS2Menu så tar ju det upp lite minne i PS2an, sen behövs det mer minne för det program du ska starta också. Visserligen småprogram vi pratar om, men ändå. Sedan så tycker jag mig ha märkt att alla ELFar inte vill starta från PS2Menu. Detta kan ju ha att göra med krock i minnesadresseringen också, men inte säker.
      I så fall är KeyLauncher bättre trycker jag, om man bara ska boota program. KeyLauncher startar snabbt, vilket inte PS2Menu gör. Men PS2Menu är ju bra om man vill kopiera filer fram och tillbaka och sånt. Annars har ju även KeyLauncher problem med att alla program inte funkar med det.

Om du vill ha HDL Dumb genom nätverk så är det väl bara att leta reda på HDLDumb 0.7.3 och installera på minneskort för att sen starta från PS2Menu, KeyLauncher eller nåt liknande. Eller starta genom att trigga det med ett PS1 spel...

Comment

man bränner inte skivan med elf filer... man gö en vanlig cd image... som man sedan överför till hårddisken med t ex winhiip... man kan inte kopiera in brända SKIVOR med hdloader men man kan köra igång dom från hårddisken.så jag föröker få tag på en cd version av execftp så att jag kan köra igång den från hårddisken och sedan ftpa Mc Exploiten som gör så att man kan autoboota en ELF fil från minneskortet med hjälp av ett ps1 spel.
        för övrigt har jag en omoddad ps2 med hdadvance och hårddisk..
        Banned:
        Kringgått *-filtret

Comment

men kan man "trigga" via en ps2 skiva för ja har fått d att funka på en ps1 skiva men ja har en halv trasig ps2:a som bara läser ps2 skivor inte ps1 lr dvd å då e d enklast att trigga på en ps2 skiva om d går ?!?!?

Comment

Oflax:
            Man kan visst kopiera in brända skivor till hårdddisken i HD Loader, i alla fall när det gäller spel. Men man måste antingen ha en chippad PS2 eller använda sig av swaptricks.
            Att få tag på ExecFTPs är ju hur lätt som helst, bara att söka på google eller nåt. Om du inte hittar en bin/cue version av det så är det ju väldigt enkelt att ta ELFen och bränna in på skivan tillsammans med en starupfil som man skapar (system.cnf) och en dummy-fil om man så vill det. Sen har du en version av ExecFTPs på CD som kan boota från CD. Du måste ju förstås ha chip eller göra swaptricks för att få skivan att boota ändå, ochippade maskiner autobootar ju bara originalskivor som du vet.

kev0n:
            Inte säker, men tror inte det går att trigga från ett PS2-spel för i så fall borde man ju ha läst nånstans om det. Jag har snokat runt på massa olika sajter och forum, men när folk pratar om att trigga från skiva så är det alltid PS1-spel det är frågan om.
            Varför inte bara ta och reparera din maskin istället?

Comment

sök google på ps2 independence exploit eller kolla in sksapps.com...
              Banned:
              Kringgått *-filtret

Comment

bara det att jag vet inte om d e lba chippet lr lasern å om d e lasern så blir d ju lite onödigt eftrsom jag har 2 andra ps2

oflax: vaddå haru sett nått lr??

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X