Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

DMS3, DMS4 lite, DMS4 pro

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Hej Hansi!

Jag har lagt in DMS Expoler samt Mediplaayer 1.28, och har lyckats att spela upp EN avi film i min chippade PS2, men det är allt också en enda bara, undrar varför det bara går med en en film och inte de andra 12 st filmerna. Jag får error -1??

Original inlägg av Hansi
    Skriv frågor och kommentarer om DMS3 chippet här.

För produktsupport, se denna avdelning:
    http://forum.psxcare.com/support/for...?s=&forumid=73

Installationsanvisningar:
    http://forum.psxcare.com/support/sho...?threadid=8491

Comment

vad kostar det att få en v7 (SCPH-39001) moddad med DMS3? inte säker vilken priskategori som den tillhör

Comment

Original inlägg av h3nk387
        vad kostar det att få en v7 (SCPH-39001) moddad med DMS3? inte säker vilken priskategori som den tillhör
        v5 och v7 är dom billigaste, så det är väl 1195:- i skrivande stund.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hej,
          Jag tänkte köpa ett DMS3 v2.0 chip till min PS2.
          Jag undrar om det funkar på mitt PS2, när det står SCPH30004 på baksidan.
          Annars så köper jag det.

Comment

Chippet passar alldeles utmärkt, men din PS2 är gammal och kan vara för sliten för att fungera bra med backupmedia. Prova att bränna en dvd-film på de skivor du tänker använda (dvd-r är det som gäller) och se hur det verkar.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
              Chippet passar alldeles utmärkt, men din PS2 är gammal och kan vara för sliten för att fungera bra med backupmedia. Prova att bränna en dvd-film på de skivor du tänker använda (dvd-r är det som gäller) och se hur det verkar.
              så du säger att det inte kommer att funka om jag sätter in mitt chip?

Comment

Jag har inte en aning om vilket skick din ps2:a är i

Comment

den är i bra skick. alla spelen laddar direkt och det har aldrig varit något fel på den.

Det går att se på brända dvd-filmer som är brända med dvd+r skivor. dvd+rw funkar inte.

Funkar det inte att bränna PS2-spel med dvd+r? Eller måste man ha dvd-r.

Min PS2 är version 4.
                  Last edited by shevish; 2004-06-12, 15:07.

Comment

Fungerar brända filmer på dvd-media så fungerar spel på samma media.

Comment

Eftersom DMS4 "pro" är ett nytt chip så är det lite svårt att hitta fakta om det men då ni nämner i "chip-presentationen".
                      Att man kan lägga in t.ex. FREE HD LOADER eller PS2 REALITY MEDIA PLAYER så undrar jag om varför det inte redan ligger i chipet eller det gör det?
                      Och om jag skall göra det själv var hittar jag hur man gör?
                      Jag skall inte lödda något själv utan kommer att skicka in Ps2:an till er.
                      Och priset är ganska ointressant eftersom det änndå blir billigt i längden och när ni gör jobbet så utgår jag från att det funkar när jag får hem Ps2:an igen vilket det förmodligen inte gjort om jag gjort det själv.

Comment

Vilket blir bäst?

Tjena, tänkte jag skulle sätta in ett chip i mitt ps2 men vet inte riktigt vilket,.

Har en SCPH-390004 (Modell 7)

Undrar då, Vilket chip passar bäst för mig, är ute efter:
                        -Spela brända spel
                        -Regionsfri dvd
                        -Billigt

Vilket är det billigaste och bästa alternativet (inkl. montering av er)?

Comment

DMS4 Lite

Jag funderade på att skaffa ett DMS4 Lite till min ps2. Det står SCPH-30004 bak på den. Brukar det vara några problem om ps2:an har varit lite trög med att starta spelen och så eller brukar det funka ändå? Jag tänker på att det inte är så roligt att slänga 600 kr i sjön och kanske förlora sin ps2:a på kuppen.

Är det lätt att montera själv om man t.ex har gått el praktik på gymnasiet och lött lite på hobbynivå? skulle ni kunna skicka en bild på lödningarna i ps2:an så jag kan se ifall det verkar vara för svårt? min mail är: xion_rules@h o t m a i l.com

Edit: Varför får man ej skriva h o t m a i l utan mellanrum?
                          Last edited by synapse; 2004-11-18, 17:49.

Comment

Du kan ju räkna med att det inte kommer fungera särskilt bra med brända spel osv.

När du tröttnat eller om du lyckas ha sönder din PS2 kan du ju alltid få chippet monterat i en nyare.

Comment

Om jag ska köpa en DMS4 PRO Playstation 2, vad är det då för version på den?
                              Och om jag ska komma och hämta den i butiken måste jag ringa i förväg?
                              Eller kan jag bara titta in o hämta en? Brukar dom finnas på lager?
                              Sen tycker jag (kanske bara jag) att det är lätt att bli extremt förvirrad
                              av allt som har med ps2 att göra..
                              Om jag köper en DSM4 Pro ps2 kommer jag kunna bränna spel med min
                              dvd-brännare ungefär som jag gör till xbox?

Comment

Original inlägg av Mik
                                Sen tycker jag (kanske bara jag) att det är lätt att bli extremt förvirrad
                                av allt som har med ps2 att göra..
                                Om jag köper en DSM4 Pro ps2 kommer jag kunna bränna spel med min
                                dvd-brännare ungefär som jag gör till xbox?
                                Vad är det som är förvirrande med PS2 då? Det är ju klart som korvspad. En chippad PS2a kan spela brända spel det men kan inte en o-chippad, vad tror du annars chippet är till för. Svårare än så är det inte. Isåfall måste ju XBOXen vara ännu mera förvirrande eftersom man kan göra mkt mera med den.
                                Man kan även ha en HD i PS2an så kan man köra de flesta backupspelen ändå på en o-chippad maskin oom man för över spelen till disken via datorn.
                                PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X