Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

DMS3, DMS4 lite, DMS4 pro

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Har luskat runt lite i forumet, och hör om massa olika versioner,
    Som har olika bra lasrar,
    Massa knapp kombinationer för att starta spel osv.
    jämfört med xbox tycker jag att det är förvirrande=)
    men som sagt bara jag säkert=)
    Men DMS Pro chippet verkar ju krångelfritt och bra,
    Men hur är det med lasrarna?
    Går dom lätt lätt sönder om man kör brända medier?

Comment

De nyare PS2rna bränner sönder sina lasrar om du använder skivor som dom har "jobbigt" att läsa. Låter det konstigt om dvdläsaren eller laddningstiderna är längre än dom borde så stäng av genast! Speciellt om du hör "klickande" ljud, då är det mer eller mindre för sent.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

okej så det har att göra med mediet i sig, och inte att man har brännt det själv?
        det funkar alltså om man har dunder kvalité på sina skivor?
        men är det dessa "nyare" ps2r som ni säljer som färdigmoddade?

Comment

HEJ! är det någon som kan förklara för mig hur man pragramerar in bios på PS2

Comment

du bränner bara ut bioset på en cdr skiva och bootar med den sen så följer du bara instruktionerna

Comment

vad har dms4 lite som inte dms3 har?

Comment

Autodetect av PS1/PS2/DVD media.

Levereras med laglig firmware, du måste själv lägga in pirat firmware "toxic bios" på chippet om du vill kunna köra brända backuper av kommersiella spel.
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hej!
                  Jag har ett litet problem med min ps2:a och dms4 pro. Jag undrar till att börja med om jag ska använda mig utav ToxicOS eller TocixBIOS till dms4 pro? Jag har satt dit chipet men när jag försöker att lägga in BIOS/OS står det bara att jag ska sätta i en playstation2-skiva. Vad kan det bero på? Jag vore väldigt tacksam för all den hjälp jag kan få angående mitt problem.

Comment

Har du problem så börja med toxic bios, när du väl fått allt att fungera så kan du byta till Toxic OS. Är chippet korrekt installerat och skivan med bioset korrekt bränd så är det bara att starta ps2:an med skivan.

Prova andra skivor, bränn i andra hastigheter.

Comment

Har du några snabba och enkla tips hur jag kan kontrollera att chippet är korrekt installerat, nåt särskillt jag bör tänka på?

Comment

Lite noob hjälp..

Om jag har fattat rätt nu så köper jag ett DMS4 LITE efter som jag har ett PS TWO. Sen så laddar jag ner TOXIC BIOS. Och då ska jag kunna spela backup spel och se på divx filmer och spela mp3 or.
                        HUR?
                        1. Hur gör jag för att flasha bioset?
                        2. Måste jag tänka på något när jag har laddat ner ett spel och sedan bränt ut det?
                        3. Hur stänger man av skipet ?
                        4. Om jag nu vill se på en divx film så ska ju först bränna ut den på cd sedan. Måste jag väll ha ett program på mitt minneskort för att kunna se på filmen. Hur gör jag för att lägga in programmet på mitt minneskort?
                        5. kan man inte på något sätt koppla in sig på nätverket med sin ps two och på så sätt gå in och starta ett spel som jag har på min pc eller starta en film eller spela musik.
                        Lästa lite om USB Extreme men det verkar ju inte så bra. Efter som man bara använder usb1 då.

Comment

1: Ladda hem bioset. När du packar upp den fil du laddat ner så får du ut en imagefil som du bränner på en cd. Starta ps2:an med den cd:n bara.

2: Det är upp till dig

3: Beror på firmware, t.ex. select brukar vara vanligt

4: Du behöver ps2reality. Det kan du starta från en bränd cd eller från minneskort

5: Det finns något program som kan spela upp film och/eller musik från en pc

Comment

Så det går alltså att se divx/mp3 filmer med ett DMS4 LIT tillsammans med ett TOXIC BIOS

En länk till ps2reality?

Comment

Tjena! på Tisdag ska jag in i er butik och köpa DMS4 PRO E.Z.I & laserfix
                              får man med testpanel å någon intruktionsbok med anvisningar eller nåt sånt???

Funkar Mediaplayer 1.5 på DMS4 PRO E.Z.I?
                              PS2 V9 DMS4 PRO Toxic BIOS 1.3, snart Maxtor DiamondMax 200gb och då med Toxic OS 0.3

Comment

Du får med testpanel.

Anvisningar tar du hem från forumet eller www.dms4.com

PS2 reality mediaplayer lär ju inte bry sig om vad du har för chip :-)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X