Funderar stark på att köpa den här lilla ps2an som släpptes nyligen och undrar om det går att chippa den?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
chippning på The new ps2
Collapse
X
-
Vi gjorde en med DMS4lite idag iaf, gick hur bra som helst.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
ffs!!!! kan du ge lite mer information om din KÄLLA istället för att säga "jag har hört" folk snackar så mkt skit jag som hade planerat att köpa nya pstwo och nu hör man sånt här................... FOR CRYING OUT LOUD!Original inlägg av TomasAlmgrenHar en själv, men inte installerat något i den. Har dock hört att de dör som smör efter några timmar/dagars spelande
- Citat
- Flag
Comment
-
Det har varit problem med cd/dvd-läsarna i Sonys tvspelskonsoller ända från den första PSX modellen...Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Det har skrivits en del om laserproblemet i de nya pstwo, att de dör efter ett kort tag. Om det ligger någon sanning i det hela återstår att se. Kan inte länka till artiklarna här pga forumreglerna.
- Citat
- Flag
Comment
-
Infokällan är alla de inlägg på PS2scene.org där folk skriver "My new PSTwo died after only a few hours of use since i chiped it" etc etc. I övrigt står det även på Ripper teamets hemsida att maskinen dör direkt om du stoppar in tex ett spel på DVD-rw skiva i den. För det tredje så hade v9/v10 samma problem (dock inte i samma stora utsträckning som pstwo verkar ha) detta löstes till stor del av romeomodden. Så någons bullshitt om att "Sony släpper väll inga maskiner som dör" well u dont know whatafuck ure taking about säger jag bara.
- Citat
- Flag
Comment
-
Problemet har inte varit chippet i sig, utan att skivorna man spelat inte varit av samma goda kvalité som en orginal.
Det finns redan en fix till detta som jag omnämnt tidigare här
Direktlänk, välj LASERV12 i dropdown-menyn
//Lord
- Citat
- Flag
Comment
-
Om alla nya PS2or skulle dö efter några timmar/dagar så skulle nog alla lämna tillbaka dem och de sluta säljas. V9/10 dog inte efter några timmar/dagar heller. Det framgick inte i ditt inlägg heller att det rörde sig om chippade maskiner. Om de ochippade skulle gå sönder omedelbart så skulle nog inte Sony släpp dem överhuvudtaget. Felande enheter kommer det alltid att finnas.Original inlägg av TomasAlmgrenInfokällan är alla de inlägg på PS2scene.org där folk skriver "My new PSTwo died after only a few hours of use since i chiped it" etc etc. I övrigt står det även på Ripper teamets hemsida att maskinen dör direkt om du stoppar in tex ett spel på DVD-rw skiva i den. För det tredje så hade v9/v10 samma problem (dock inte i samma stora utsträckning som pstwo verkar ha) detta löstes till stor del av romeomodden. Så någons bullshitt om att "Sony släpper väll inga maskiner som dör" well u dont know whatafuck ure taking about säger jag bara.
Maskinerna funkar säkerligen mkt bra om man inte chippar dem och Sony har nog inte testat PS2orna med chip installerat och kört på taskigt & bränd media.Last edited by danne.sk; 2004-11-08, 22:45.PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.
- Citat
- Flag
Comment
-
Det rör sig om både och dock dör de chippade snabbare som vanligt. Läs lite reweivs av konsollen på EBgames så kanske ni som inte tror mig förstår att det är ett alvarligt problem.
http://www.ebgames.com/ebx/editoria...sp?pf_id=245719
- Citat
- Flag
Comment

Comment