Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide: Konvertera videos till din psp

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Och du har lagt dom i X:\MP_ROOT\100MNV01 och dom heter MAQ10002.MP4 eller nått?

Comment

japp

Comment

Original inlägg av ktd
        @Fruktsoda Det blev lite fel där... AVC mappen ska heta 100ANV01 och inget annat.
        Sen så ska man ha både 100MNV01 och 100ANV01 i 2.x. I 100MNV01 lägger man alla vanliga mp4 medans man lägger alla AVC kodade filmer i 100ANV01 mappen...
        Okej, jag har updaterat det nu. Tack för hjälpen!

Comment

jag har fortfarande inte fått igång en film som jag har converterat... en som jag tanka från Sony fungerar... jag testade med att byta namn så att den nya filen har samma namn som sony filen, men den finns inte :O
          PS2 med förmodat Messiah 2 chip.

jag vet inte varför, men av någon anledning så spelar jag knappt brända spel...

Metal Gear Solid är den bästa spel serien till PS2.
          inte att glömma FF serien ^^
          Övrigt:
          Xtag: fetalist

Comment

Det ska funka. Tack för en jättebra guide Fruktsoda!

Comment

När jag öppnar min flyttbara disk till PSP´n är det ingeting där ska man göra egna nya mappar då eller? Isåfall var lägger sig filerna då? Någon som vet?

Comment

Mapparna MP_ROOT och den andra kommer inte automatiskt...

Comment

Vad för typ av filer skall PSP converter kunna konvertera ? Jag hade hoppats att jag kunde ta någon av mina DVD filmer och konvertera dem så att jag kunde ta med i min PSP. Detta verkar dock inte fungera. Att konvertera AVI filmer jag har liggande funkar bra verkar det som, men MOB filer (som de heter på DVD´n) verkar inte funka.Skall man förvänta sig det ??

Comment

Om du går in i system settings på PSP:n och väljer format memory stick (glöm inte att ta backup på innehållet först bara.)
                    Då kommer alla mappar att läggas på rätt plats med rätt namn.
                    Playstation 3 60gb (PAL)
                    XBOX +Duo-X2 +120GB
                    GameCube (Indigo) +ViperGC +Big DVD Cover (Indigo)
                    Game Boy Advanced (Black) +Flash2Advanced 256mb
                    DS Lite (White) + CycloDS Evolution (2048mb)

Comment

Det ska fungera hur bra som helst att konvertera DVD-filmer till PSP, (jag hoppas att filerna heter *.VOB och inte *.MOB för då vet jag inte vad för format du håller på med)
                      Använda imToo PSP video converter så ska det fungera fin fint.
                      Playstation 3 60gb (PAL)
                      XBOX +Duo-X2 +120GB
                      GameCube (Indigo) +ViperGC +Big DVD Cover (Indigo)
                      Game Boy Advanced (Black) +Flash2Advanced 256mb
                      DS Lite (White) + CycloDS Evolution (2048mb)

Comment

Jo visst heter filerna VOB. Skall testa den convertern. Tack för tipset.

Comment

Hej, jag har nedgraderat min PSP med devhook med hjälp av PSX care, jag lyckas inte få igång det där med att se film, jag använder en decrypter som heter AOA där man kan välja på en gång att konvertera filerna till PSP format och även inkludera Svenska subtitles, det blir en stor fil som jag sedan skickar till min PSP med hjälp av ett pgrm som heter MAX MEDIA Manager PC software disc som är gjort för PSP. Jag får ett fel meddelande som lyder "can't play" är det något jag ska göra med PSP'n, måste man ha en UMD skiva i den? tacksam för svar /Désiré

Comment

Allt funkade bra med psp video9 .....
                            Men jag har v.3,02..hur gör jag då

Comment

Den som sa att denna itne funkar ljuger :P fick igång de på första försöket vettu

jag kör med custom 3.03 OE-C
                              Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Comment

damn så komplicerat de verkar...verkar som om nästan alla har problem med att se film...är det lika svårt att få emulatorn att funka?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X