Och du har lagt dom i X:\MP_ROOT\100MNV01 och dom heter MAQ10002.MP4 eller nått?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Guide: Konvertera videos till din psp
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Okej, jag har updaterat det nu. Tack för hjälpen!Original inlägg av ktd@Fruktsoda Det blev lite fel där... AVC mappen ska heta 100ANV01 och inget annat.
Sen så ska man ha både 100MNV01 och 100ANV01 i 2.x. I 100MNV01 lägger man alla vanliga mp4 medans man lägger alla AVC kodade filmer i 100ANV01 mappen...
- Citat
- Flag
Comment
-
jag har fortfarande inte fått igång en film som jag har converterat... en som jag tanka från Sony fungerar... jag testade med att byta namn så att den nya filen har samma namn som sony filen, men den finns inte :OPS2 med förmodat Messiah 2 chip.
jag vet inte varför, men av någon anledning så spelar jag knappt brända spel...
Metal Gear Solid är den bästa spel serien till PS2.
inte att glömma FF serien ^^
Övrigt:
Xtag: fetalist
- Citat
- Flag
Comment
-
Vad för typ av filer skall PSP converter kunna konvertera ? Jag hade hoppats att jag kunde ta någon av mina DVD filmer och konvertera dem så att jag kunde ta med i min PSP. Detta verkar dock inte fungera. Att konvertera AVI filmer jag har liggande funkar bra verkar det som, men MOB filer (som de heter på DVD´n) verkar inte funka.Skall man förvänta sig det ??
- Citat
- Flag
Comment
-
Om du går in i system settings på PSP:n och väljer format memory stick (glöm inte att ta backup på innehållet först bara.)
Då kommer alla mappar att läggas på rätt plats med rätt namn.Playstation 3 60gb (PAL)
XBOX +Duo-X2 +120GB
GameCube (Indigo) +ViperGC +Big DVD Cover (Indigo)
Game Boy Advanced (Black) +Flash2Advanced 256mb
DS Lite (White) + CycloDS Evolution (2048mb)
- Citat
- Flag
Comment
-
Det ska fungera hur bra som helst att konvertera DVD-filmer till PSP, (jag hoppas att filerna heter *.VOB och inte *.MOB för då vet jag inte vad för format du håller på med)
Använda imToo PSP video converter så ska det fungera fin fint.Playstation 3 60gb (PAL)
XBOX +Duo-X2 +120GB
GameCube (Indigo) +ViperGC +Big DVD Cover (Indigo)
Game Boy Advanced (Black) +Flash2Advanced 256mb
DS Lite (White) + CycloDS Evolution (2048mb)
- Citat
- Flag
Comment
-
Hej, jag har nedgraderat min PSP med devhook med hjälp av PSX care, jag lyckas inte få igång det där med att se film, jag använder en decrypter som heter AOA där man kan välja på en gång att konvertera filerna till PSP format och även inkludera Svenska subtitles, det blir en stor fil som jag sedan skickar till min PSP med hjälp av ett pgrm som heter MAX MEDIA Manager PC software disc som är gjort för PSP. Jag får ett fel meddelande som lyder "can't play" är det något jag ska göra med PSP'n, måste man ha en UMD skiva i den? tacksam för svar /Désiré
- Citat
- Flag
Comment

Comment